All-in-solo

Discussion in 'De lounge' started by Chiggy, Jan 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Heeft iemand bij All-in-solo zijn rijbewijs gehaald?
    Ik was afgelopen weekend jarig en heb van mijn lieve zus 20 rijlessen kado gekregen :D
    Ze dacht aan all-in-solo maar er is verder nog niks geregeld, dat moet ik nu zelf even doen. Het ziet er qua pakket wel goed uit (gratis herexamens vind ik bijv wel heel positief :))
    Ik ben benieuwd naar ervaringen, is dit een goede rijschool? Of kan ik beter toch kijken voor een plaatselijke rijschool?

Alle info is welkom :)

2. minon

minon Niet meer actief

All-in-solo is een franchiseformule. Ze trekken zelfstandige rijschoolhouders door heel Nederland aan die dan tegen een vergoeding onder hun naam rijden dus bijvoorbeeld jij betaald per les 45 euro aan All-in-solo. De rijschool krijgt er 30 euro van.
    Het is dus maar net welke instructeur bij jou in de buurt dit doet of het bevalt en of zijn manier van lesgeven van goede kwaliteit is. Ik zou persoonlijk kiezen voor een plaatselijke rijschool.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Bedankt voor je reactie Nijntje, ik las net idd hoe het zat.
    Ze adverteren ermee dat hun lessen 39,50 kost maar dat is wel maar voor 50 minuten, best duur dus... En de gratis herexamens zijn toch ook niet zo gratis omdat je tussen 2 examens dan minimaal 4 blokuren van 100 minuten aan lessen moet nemen a totaal dus € 316...
    Neig nu ook naar een plaatselijke rijschool, ook omdat je dan iig slagingspercentages van tevoren kunt checken enzo!

4. minon

minon Niet meer actief

Het is inderdaad aardig aan de prijs dan. Wij vragen 45 per uur (hun dus 47,40 per uur) met een blok van 1,5 uur per keer.
    Tussen de examens ben je bij een gewone rijschool niet verplicht zoveel te lessen. Dat is afhankelijk wat er mis ging op je examen en hoeveel tijd ervoor ingeschat wordt het te verhelpen zegmaar. Kan 0 uur zijn, 1,5 uur zijn maar soms ook 6. Maar je gaat gewoon in een keer slagen joh :D
    slagingspercentage kan je checken op rijschoolgegevens.nl

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Thanks Nijntje! Ik zoek nog even verder naar een goede rijschool :)

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    M'n broertje heeft in 10 dagen zijn rijbewijs gehaald daar. Hij was er erg over ze te spreken.

Je moet alleen wel verplicht 1 losse les nemen zodat zij kunnen zien hoeveel lessen je uiteindelijk nodig hebt.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Nahla, het zal ook heel erg afhankelijk zijn bij welke instructeur je terechtkomt denk ik! Zullen vast ook gewoon goede tussenzitten maar lees op internet wel erg veel slechte ervaringen... ik durf de gok niet te nemen...

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    als iemand nog een goede aanbeveling heeft voor omg Vlaardingen hoor ik het graag trouwens :D

9. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Ik vond t vreselijk. Had een rij instructeur die wel aardig was, maar daar is ook alles mee gezegd. Hij kwam steeds te laat opdagen en soms helemaal niet en dan zei hij "oh, ik dacht dat we daar en daar hadden afgesproken", 2x had ie last van een kater ;) en een keer moesten we naar zijn huis rijden omdat ie wat vergeten was op te halen.

Tijdens mijn 8 lesdagen heeft het ook nog eens 2 dagen zwaar gesneeuwd, maar omdat mijn examen al vast stond, kon ik die lessen niet later inhalen. Gevolg: van de 24 lessen maar 12 gereden en effectief maar 9 of minder, want na 2 uur autorijden pak je echt niets meer op. Ik had 3 uur achter elkaar.

Als klap op de vuurpijl veranderde hij ook nog van auto 2 dagen voor mijn rijexamen, dus al met al had t een wonder geweest als ik mijn rijbewijs gehaald had.

Ben verhaal gaan halen bij de rijschool, maar die verwezen me overal naar de voorwaarden en kleine lettertjes en boden me ter compensatie 2 uur aan en dan die gratis herexamens.

Heb nog overwogen om een procedure aan te spannen om mijn geld terug te krijgen, maar de kosten van een proces en alles daaromheen liggen meestal hoger dan dat je daadwerkelijk terugkrijgt.

Al met al zullen ze vast wel tevreden klanten hebben, maar ik ben er daar niet een van.

10. mama73

mama73 Actief lid

Aug 22, 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik weet dat mijn dochter een pakket bij de rijschool heeft genomen voor €1995,-
    Voor dat geld had ze 4 uur simulator, 38 lesuren, theorie-les en examen, tussentijdse toets (toetsing bijzondere verrichtingen zodat je dit niet meer hoeft te doen tijdens examen zelf als deze goed zijn gegaan) het praktijkexamen en 1x praktijkexamen garantie.

Een hoop geld, maar ik denk dat als je alles apart berekend je ook zo aan een hoog bedrag zit.

Gelukkig heeft ze het in een keer gehaald.
    Nu nog een jaartje 2todrive...en dan zelf op pad.

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ze zijn wel heeeeel erg duur hoor. M'n broertje moest €2500 afrekenen voor 10 dagen.
    Dat kon ie dan gespreid betalen.

Ik had gewoon losse lessen genomen bij een andere rijschool, €30 voor 60 min.
    Kostte mij uiteindelijk €900.

12. minon

minon Niet meer actief

Voor zulke gevallen is het weer handig als de rijschool bij de BOVAG is aangesloten dan kun je naar de BOVAG geschillencommissie.

13. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Rijschool Hers in Rotterdam.
    Super goede rijschool en een hoogste slagingspercentage van Rotterdam.
    Ik zelf heb bij de eigenaar gelest en heb het zeer goed ervaren.

14. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ga 's kijken, bedankt voor de tip!

Share This Page