Zojuist heb ik alcohol vrije rose wijn gekocht. Ik dacht: "mooi, wat lekkers voor bij oud en nieuw!" Nu zie ik dat op het etiket het volgende vermeldt staat: 'bevat sulfiet'. Ik ben dus op zoek gegaan wat dit is en of dit schadelijk is voor een zwangerschap. Nou, ik kom er geen wijs uit. Wel/niet drinken dus? Wat denken jullie?
Met mate kan het geen kwaad, maar ik zou er niet teveel van drinken. Sulfiet is echt niet goed. Ik was er zelf in ieder geval wel voorzichtig mee. Maar af en toe zo'n alcoholvrij wijntje kan geen kwaad, geniet er van!
Ik had alcoholvrije wijn gehaald bij de gall&gall en nadat ik een paar glazen ervan gedronken had bleek er gewoon nog 0,5% in te zitten!!! Ik was echt woest! Ik terug naar die winkel en doet die gast nog tof ook: "Ja, het mag als alcoholvrij verkocht worden!":x
Alles wat als alcoholvrij wordt verkocht bevat alcohol! Weliswaar hel weinig maar zit er echt in. Toen ik zwanger was had iemand ook alcohol vrije wijn gekocht 1 slokje op maar proefde het gewoon dus heb het links laten liggen.