We zijn in een stadium dat mijn man samen met zijn collega de zaak van hun baas gaan overnemen Door een jurist is alles uitgezocht qua waarde en goodwill We hebben het ondernemersplan ingeleverd bij deze jurist en a.s dinsdag gaan we naar de jurist om dit door te nemen en dan afspraken te maken nij potentiele geldschieters . De jurist gaat mee bij deze afspraken om het financiele plaatje uit te leggen bij de bank. De jurist ziet het heel rooskleurig in daar de werkgever maar heel weinig rekent qua goodwill. Al bij al is het een aanzienlijk bedrag wat wij en mijn man zijn compagnon niet hebbenIemand tips waar en bij welke investeerder we de meeste kans maken? Alvast bedankt voor het lezen en eventueel de tips Groetjes debby
Waarom rekent de werkgever weinig goodwill? Is het bedrijf dat niet winstgevend? Hier 2x geprobeerd om zaak op te starten met een ander, echt onbegonnen zaak, 2 kapitein op 1 schip. Wat zou je de investeerders willen geven en zijn jullie persoonlijk aansprakelijk of wordt het een BV? Waarom een bedrijf overnemen als je geen geld hebt?
Ik zou eerst met een belastingadviseur of accountant gaan praten, stukken voorgaande 3 jaar opvragen (jaarrekeningen en evt. grootboeken) en met diegene daarin duiken voor de levensvatbaarheid.
Er is al vanaf het begin nu ongeveer 12 jaar geleden afgesproken dat ze de zaak gaan overnemen als de werkgever 60 is. Die tijd is nu aangebroken Hij gunt het hun daar zijn eigen kinderen niet in de loodgietersbranche werkzaam zijn. Er is juist veel winst ,de afgelopen vijf jaar gezien Er is wel geld maar niet genoeg om dit in een keer op te hoesten Daarnaast ligt er al voor ruim een jasr werk aan goedgekeurde offertes dus deze uitdaging willen wij zeker wel aangaan. Het is een vof en daar willen we ook in verder gaan
Dat verandert het natuurlijk wel een beetje. Maar ook dan met een belastingadviseur ofzo spreken, er zijn volgens mijmogelijkheden om dat ook onderling te regelen. Jaarlijks een gedeelte ofzo, ik heb helaas die module niet gehaald dus weet er het fijne niet vanaf