ALAT waarde verhoogd

Discussie in 'De lounge' gestart door Noelle85, 9 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.788
    491
    83
    Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn, bij wie de ALAT waarde verhoogd is? En wat daar de oorzaak van was?

Vorige week heb ik mijn bloed laten onderzoeken, na klachten van duizeligheid, enorm moe, hoofdpijn en met vlagen misselijk. En nee, ik ben niet per ongeluk opnieuw zwanger ;) In principe was alles goed, alleen de ALAT waarde was verhoogd en nu moet ik volgende maand opnieuw laten testen. Tijdens de zwangerschap heb ik twee keer mijn leverwaardes moeten testen op verdenking van zwangerschapsvergiftiging, en beide keren waren de lever-waardes normaal.

Voor de rest heb ik verder ook nog niet echt info gekregen van de huisarts, omdat ze het volgende onderzoek wilt afwachten. Maar ik ben nieuwsgierig of er meer mensen hier last van hebben gehad (en ook na een eventuele zwangerschap) en wat hun klachten daarbij waren.

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    je leverwaardes kunnen ook verhoogd zijn als je de avond voor het prikken misschien wat alcohol hebt gedronken. Leverwaardes kunnen ook verhoogd zijn bij bijv. een virusinfectie. Maar misschien is het wel niks bijzonders, want het is alleen je alat? Of nog meer leverwaardes verhoogd?

3. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Weet je hoe hoog hij was? Drink je (veel) alcohol? Eet je erg vet? Hoe waren je andere leverfunctiewaarden, de ASAT, GGT, Alk fosf?

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.510
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Alat kan ook verhoogd zijn bij onschuldige virussen.
    Je lever moet dan harder werken.
    Dikke kans dat het over een maand genormaliseerd is.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hoeft niets te betekenen. Idd, hoe hoog was hij en hoe waren je andere leverwaardes??

6. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.788
    491
    83
    Ik drink geen alcohol, dus dat kan het zeker niet zijn geweest :) Wat de andere waardes waren weet ik niet, dat is eigenlijk ook niet duidelijk verteld (ik kreeg de uitslagen telefonisch van de assistente, en het was een beetje warrig gesprek, omdat zij begon over keelpijn en griep, terwijl ik daar helemaal geen last van heb gehad en dit ook niet heb aangegeven. Vervolgens noemde ze een verkeerd huisnummer, dus dacht ik dat ze een verkeerde uitslag voor zich had). Ze konden wel zien dat ik antistoffen heb voor pfeiffer, maar dat is meer dan 10 jaar geleden ook al een keer te zien geweest in mijn bloed, dus lijkt me sterk dat ik daar last van heb. Vet eten valt eigenlijk ook wel mee...denk ik ;) We weten eigenlijk zelden patat, junkfood en dat soort dingen, alleen 1 keer in de week ofzo vette vis :D

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb dat afgelopen februari gehad, kwam door medicatie waar ik niet Op reageerde

De waarden waren 167

8. penseel

penseel Niet meer actief

Bij was toen ook verhoogd mevrouw drinkt u alcohol of gebruikt u drugs! ! Hier was het mijn galblaas die de verhoging aan gaf. Die was licht ontstoken. Gelukkig is hij verwijderd.

9. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.788
    491
    83
    Zou het kunnen komen omdat ik weer aan de pil ben begonnen sinds twee maanden? Jaren geleden is met een echo naar voren gekomen dat ik blaasjes had op m'n lever, en toen werd ook gezegd dat dit door pilgebruik kwam.

Deel Deze Pagina