Wij denken er al enkele jaren aan om een airco aan te schaffen. Geen mobiele, want dan zouden we er meerdere moeten hebben en is een vaste op termijn voordeliger. Boven is het nu 37 graden en beneden 29.8. Met een ventilator boven en beneden en een zoon die tot nu toe prima doorslaapt zonder ventilator met 37 graden (diep respect daarvoor haha) is het te doen, maar fijn is anders. We hebben een bedrijf laten komen vorig jaar, die zei ons dat er een generator aan de achterkant onder mijn slaapkamerraam moet komen. Aan de voorkant mag niet van de gemeente en we hebben een tussenwoning dus opzij gaat niet. Probleem is dat ik jarenlang een slaapstoornis heb gehad die nu net een beetje afneemt...ik heb jarenlang slapeloosheid en heel licht slapen gehad. Gemiddeld 4 nachten per week maar enkele uren slapen, wat een grote impact op mijn leven heeft gehad. Het gaat nu wat beter met ijzeren ritme en heel veel melatonine en ook amitryptilline, maar door het minst of geringste geluid of ritmeverstoring bv vakantie lig ik de halve nacht wakker. Zo erg dat mijn hard snurkende lief jaren geleden al naar zolder is verkast en ik met raam potdicht slaap ivm geluiden van buiten. De generator maakt geluid, zei het aircobedrijf, het bromt en tikt. Daardoor hebben we het toen niet gedaan, maar ik vind het voor mijn vriend en zoon wel heel vervelend dat zij door mijn probleem in de hitte liggen. Enige optie is alle kamers opnieuw indelen en inrichten, maar dat is ook zoiets. Heeft iemand hier ervaring mee? Maakt het echt zoveel kabaal?
Ik zou ook voor oordopjes gaan, aan laten meten bij een audicien zodat ze echt goed in je oren passen!
Wij hebben een vaste airco. Maakt niet zoveel geluid. Ja je hoort de lucht blazen. Maar s winters hoor je toch ook de wind van buiten wat? Als je daar prima mee slaapt dan ook zeker met een airco. Ik vind het een heerlijk geluid om bij in slaap te vallen
Ik heb ooit in een tussenwoning gewoond waar de buurman zo' n ding onder zijn raam had hangen. Wij sliepen zeg maar naast hem. Maar ik kon er niet van slapen als hij hem aanhad. Wij hadden afspraken daarover met hem, na half 11 gaat hij uit. Dus dat kan je ook overwegen. Overdag en in de avond aan en met naar bed gaan uit. Ook wel zo fijn voor je buren
Hoeveel jaar geleden is dat? Onze maakt echt niet zoveel herrie hoor. Buren slapen met het raam open en we hebben de ramen tegen over elkaar met 2 opritten ertussen. Dus hun slapwn recht tegenover onze buitenunit. Hun er nog nooit over gehoord en hoor hem zelf ook niet
Het is ongeveer 7 jaar geleden dat hij hem liet installeren. Ik woon daar nu 3 jaar niet meer, dus ik weet niet of hij nog steeds dezelfde heeft
Oke, ja wellicht zijn de airco's ondertussen wat verbeterd? Ook als ik buiten loop en hij staat aan. Ik hoor de buitenunit amper. En binnen met het raam dicht al helemaal niet. We hebben wel een energielabel A+ geen idee of hij daardoor ook wat stiller is?!
Hier hetzelfde. Je hoort de ventilator, luchtbeweging en de lamellen die bewegen. maar daar hoor je bijzonder weinig van hoor. Echt een aanrader! Ik slaao niet zo slecht als jij, maar ook licht. En ik slaap er wonderbaarlijk goed in.
We hebben er op het werk ook een en die bromt wel zachtjes als je in de kamer ernaast zit. Overdag hoor ik hem nog. Maar die is ook niet heel nieuw meer. Oordopjes etc is een gepasseerd station helaas, heb er een stuk of 6 geprobeerd, ook aangepaste die behoorlijk aan de prijs waren, maar die hielden me op zich al wakker doordat ik ze voelde zitten.
Ah dat is shit zeg! Het zit inderdaad niet fijn, maar voor mij doet het zijn werk. Lastig om je dan nog meer tips te geven... Ik ben niet zo thuis met ingebouwde airco's (helaas vind ik nu haha)
Wij hebben een ingebouwde airco en die maakt geen herrie hoor. Je hoort hem blazen binnen en buiten een zachte zoem, maar de buurvrouw hoort hem niet. En wij hebben best een groot element buiten op het balkon staan. (De hoofdairco is boven in onze slaapkamer)
Maar een mobiele airco maakt ook veel meer herrie dan een vaste. Bij een mobiele airco kan ik ook niet slapen.
Ik hen vanmorgen het raam opengemaakt bij mijn zoon en de airco op onze kamer aangezet. Ik hoor hem echt niet hoor. Ja rustig blazen. Vergelijkbaar met een ventilator. En die maken toch ook geen herrie? Onze is nu 3 jaar oud. Ik wil het best filmen voor je. Maar weet niet hoe ik een filmpje hier plaats?
Geen eigen ervaring dus geen idee wat voor het geluid het maakt. Maar ik hoor vaak dat mensen hem aanhebben in de avond en evt overdag en hem dan uitzetten als ze naar bed gaan. De kamer blijft dan nog wel een tijdje koel in de nacht.
Ik hoor de lucht wel duidelijk blazen, ik ben een hele lichte slaper en kan hier al niet van slapen. Ik zet hem dus uit voordat ik naar bed ga, dan is de kamer ook goed afgekoeld.