Ik heb even een andere account aangemaakt ivm herkenning Maar wij verwachten een zoon, en willen hem zo noemen. Ik kom er alleen niet uit hoe we het zullen schrijven. De uitspraak zal sowieso E-den worden, dus ook als het Aidan word, dan spreken we die A heel zacht uit. Wat vinden jullie mooier? En wat vinden jullie sowieso van de naam? Onze andere zoon heeft een naam die hierbij past. Ik neig heel erg naar Aidan, maar mijn man vind Aiden mooier. Alvast bedankt!
Ik zou kiezen voor Aiden.. dit is duidelijker in Nederland.. anders heb je toch een risico dat mensen gaan zeggen: EE-dan of nog erger AAI-dan.
Aiden. Dat is volgens mij de gangbare spelling, dus zou ik dat kiezen. Ik houd meestal niet zo van Engelse namen, maar Aiden is wel een van de mooiere in die categorie.
Ja, ik ga ook voor Aiden. Is het meest logisch en dan hoeft je zoon niet steeds zijn naam te spellen.
Persoonlijk vind ik het met een a niet zo mooi staan. Dus zelf zou ik kiezen voor: Aiden! Erg leuke naam trouwens!
Zie onder mijn banner Mijn ervaring met deze naam is trouwens de volgende: Heel veel mensen in onze omgeving hebben de neiging om Aiden als Ajden uit te spreken. Als je dan vervolgens ook nog eens Aidan gaat schrijven, wordt het voor sommige mensen denk ik ingewikkeld. Die gaan er dan Ajdan van maken, vrees ik. Wij hebben voor deze naam gekozen niet alleen omdat we het een mooie naam vinden, maar ook vanwege de betekenis. Aiden betekent vurig en hij was dan ook vurig door ons gewenst..... Ik vind persoonlijk de schrijfwijze Aiden mooier. Maar officieel is de schrijfwijze van deze naam voor een jongen: Aidan.
Bedankt voor al jullie antwoorden! Wij gaan voor Aiden! @be happy: Haha ja dat weet ik, en dat klopt nu al! Het is een kleine stuiterbal in mijn buik En het past gewoon enorm mooi bij de naam van zijn broer