Afwezigheidsassisten email werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door oogappel, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Wat zetten jullie in jullie afwezigheidsassistent op het werk.
    Heb op dit moment even geen inspiratie haha

Doeg
    Oogappel

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je bedoelt mbt je verlof periode?
    Ik heb er twee jaar geleden in gezet dat ik met zwangerschapsverlof was, dat ik vermoedelijk rond datum X weer terug zou zijn.
    Daarnaast werd mijn mail automatisch doorgestuurd naar vervangster, dus dat werd ook gemeld.

Verder heb ik mijn vaste contactpersonen nog apart een berichtje gestuurd dat ik dan-en-dan mijn laatste werkdag had blabla.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bedankt voor uw e-mail.
    Ik ben afwezig wegens zwangerschapsverlof en telefonisch en per e-mail niet bereikbaar. Medio begin april 2011 ga ik weer aan het werk. Ik werk vanaf dan 4 dagen en ben de dinsdagen vrij.
    U kunt bij (inhoudelijke) vragen en voor het inplannen van cursussen en voorgesprekken contact opnemen met ons secretariaat. Zij zullen u verder helpen.
    U kunt ons secretariaat bereiken via telefoonnummer: xxx of per e-mail via xxx@xxx.nl.
    Met vriendelijke groet,
    JuJu

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Had vanaf een maand voor ingang van mijn verlof in mijn emailhandtekening staan per wanneer ik niet meer bereikbaar was ivm zwangerschapsverlof.
    Contactpersonen heb ik ook allemaal apart benaderd en een vervangend contact voor afgesproken tijdens mijn afwezigheid.

5. Fransa

Fransa Niet meer actief

Gewoon zakelijk gemeld dat ik met zwangerschapsverlof ben tot ongeveer die en die datum.
    Verder gemeld dat mijn mail niet gelezen of doorgestuurd wordt en dat ze de mail naar een ander adres moeten sturen.
    Namen en nummers van vervangende contactpersonen doorgegeven.

Heb een paar vaste contacten wat eerder geïnformeerd, de rest ziet het wel als ze me een mail sturen....

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Houdt er wel rekening mee dat de meeste Out-of-office-meldingen maar eenmaal worden verstuurd!!!
    Ik heb het dus gedaan met "regel", dus dan wordt er standaard een RE-actie verstuurd met deze melding.

Die van JuJu vind ik ook wel goed trouwens, waarbij ze vermeld welke dagen ze na haar verlof gaat werken. Ik werk standaard van ma-do, en in de BV-Nederland is de vrijdag al algemeen bekend als vrije dag... dus dat heb ik verder niet vermeld.

7. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een week voordat ik met verlof ging, mijn out of office vast aangezet, met de mededeling dat de vrijdag erop mijn laatste werkdag zou zijn, en dat als er nog dringend vragen speelden, die bij voorkeur zo snel mogelijk geadresseerd diende te worden.

8. bigwish

bigwish Actief lid

3 jan 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik ook altijd een goeie vind is in de eerste regel zetten;

-let op- uw bericht word NIET gelezen en NIET automatisch doorgestuurd.-

Want soms denken mensen nog weleens dat het automatisch geforward word ofzoiets.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hahaha bij mij en mijn vervangster ging dat dus andersom... dat werd wel automatisch geforward, stond ook duidelijk in de mail... gingen ze alsnog het mailtje doorsturen... had ze het twee keer in haar box!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.221
    7.272
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had het heel simpel:

I'm with maternity leave. Please send your emails to ..... (emailadres van onze afdeling, is een groep zodat iedereen het mailtje krijgt en degene die weet wat ie ermee moet doen handelt het dan af ;))

Mijn contactpersonen had ik van tevoren al ingelicht dat ik met verlof ging en wie ze dan konden bellen/mailen.

Ik had er trouwens bewust niet ingezet wanneer ik terug zou zijn, want het is maar afwachten hoe alles gaat lopen. Ik heb uiteindelijk dus een maand langer thuis gezeten omdat het helemaal niet goed ging met Lisa (en met mij daardoor ook niet helemaal, was echt nog niet eraan toe om te gaan werken)

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Om die reden had ik er dus instaan, "vemoedelijk rond...datum X"
    Mocht je uiteindelijk veeeeel langer uit de running zijn, dan kan bij ons een van de collega's alsnog de datum in de ouf-of-office bijstellen.

12. bigwish

bigwish Actief lid

3 jan 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe heet dat ookalweer? Oh ja... Werkverschaffing! hahaa!

Moet je bekennen dat ik vaak geneigd ben een auto-reply snel weg te gooien en ik betrap mezelf er ook op dat ik m niet goed lees en dan snel uit de prullebak vis om te zien wat de boodschap is.. slecht slecht slecht, maar ik denk dat ik niet de enige ben...?

Deel Deze Pagina