We hebben in ons nieuwe huis boven een nieuwe houten vloer laten leggen met nieuwe plinten. De man is nog niet helemaal klaar maar ik vind het tot nu toe nog niet heel erg mooi. Er zitten flinke gaten tussen de aanhechting van de plinten en de muur. Dat wordt wel nog afgekit maar is dit gebruikelijk? De rand met het deurkozijn vind ik nu ook niet mooi (daar heb ik hem nog niet over gesproken). En ook tussen de verschillende plinten zie je een duidelijke overgang natuurlijk. De man zegt dat je dat alleen weg kan krijgen door alle plinten te gaan lakken (gaatjes zijn te smal om te kitten zegt hij) maar dat is een gigantische klus en deze plinten zijn al bewust voorgelakt gekozen. We hebben verder geen ervaring hiermee. Iemand ideeën hierover?
Het hoekje op foto 2 vind ik absoluut niet netjes. Dit had anders gezaagd moeten worden. De rest vind ik er oké uitzien. Heb zo’n vermoeden dat jullie geen rechte wanden hebben als ik de foto’s zo zie, dan krijg je plinten nooit 100%. Met kit zul je wel een heel eind komen. Kitten ze onder of bovenlangs af? Dat verschilt namelijk ook nogal per bedrijf/klusser.
De plint bij de deurpost vind ik niet netjes. dat sluit echt totaal niet aan. en met dat extra blokje komt het klungeling over. de andere dingen kun je bijna niet rechter krijgen. het zijn erg hoge plingten, dus voor de dus daar idd nog een keer lakken, of kitten. maar het zit idd ook bij foto 1 wel gek. ik ga even kijken of ik kan aangeven in de foto wat ik raar vind
Foto 1 kitten tussen muur en plint is normaal dat hebben wij ook Foto 2 komt omdat wellicht de muur niet recht is? Hoe gaat dit beste man de hoek om? Met plak plint? Of ook opzet plint? Foto 3 zou ik de naden ook laten kitten Vind het raar dat dat hij zegt dat dat niet kan omdat dat te smal is Niet helemaal recht in verstek gezaagd
door het hoekprofiel van de wand, die niet is weggehaald in het onderste gedeelte denk ik. krijg je een hele grote kier boven aan de wand. omdat hij aan die kant niet vlak tegen de muur kan komen, maar tegen dat stukje hoekprofiel blijft zitten. dat geeft al snel een paar mm speling tussen de wand en je plint. dat vind ik niet helemaal netjes en zou ik zelf anders hebben gemaakt
je hebt overigens met zulke hoge plinten altijd ruimte hoor, je krijgt het nooit perfect tegen de muur. want je muur zal altijd wat krom zijn. hoe glad en netjes ook gestuuct.
Blokje bij de deur zal ik zeker wat over zeggen. Aan de bovenkant is normaal, je muren zijn nooit helemaal recht en met kit kam dit netjes afgewerkt worden. De kiertjes kitten bij de trap gaat inderdaad niet. Dit is echt te dun om te kitten.
Bedankt voor jullie informatie! Zowel in ons oude als nieuwe huis zaten oude lage plinten die met spijkers helemaal vastgemaakt zijn in de muur dus die sluiten overal super strak aan ook al zijn het oude huizen. Is dus nieuwe en wennen voor mw dit De hoek om doet hij gewoon met plinten in 45° zagen Hoe zouden jullie dan het einde van een plint bij het deurkozijn Mooi laten maken? Want de plint is dieper dan het deurkozijn dus Hoe los je zoiets op? Ik ga toch nog even doorvragen over het kitten
Komt door geen rechte wanden, hadden wij ook ondanks alles net gestuct ( ander verhaal, slecht bedrijf) de schilder heeft gekit en toen is het vele male mooier geworden. De vloerlegger kan er weinig aan doen. Alleen dat hoekje kan wel beter.
Bij het kozijn moet hij zorgen dat hij iets uit het kozijn haalt, zodat tot de hoogte van de plint er geen dikte verschil is tussen kozijn en muur of hij moet aan de achterkant van de plint een stukje ter dikte van het kozijn weghalen. Of stoppen bij het kozijn. En dan niet met nog een pas-stukje zoals hij gedaan heeft op foto 2. Dat ziet er echt niet netjes uit. Dat kopse kantje wat je dan bij het kozijn ziet kun je met een klein kwastje even bijwerken in dezelfde kleur als waar de plint nu al in afgelakt. Dan is dat netjes. Plinten zijn nu eenmaal vaak dikker dan een koplat van een kozijn.
Zo zijn onze plinten bij de deur afgewerkt, dan heb je geen gezaagde kant: Dat korte stukje is inderdaad geen potje, dan had hij beter ergens halverwege de plint kunnen zagen bvb, als 1 plint te kort was voor de hele muur, of een nieuwe plint moeten gebruiken die wel lang genoeg was (geen idee natuurlijk hoe de rest is )
Bedankt allemaal weer! Dit in jouw foto Ziet er inderdaad veel mooier uit... Hij heeft nu met kit een beetje de aansluiting tussen deur en plint opgevuld en dat is redelijk. Kan straks wel foto maken. Hij had idd al eerder de plint beter kunnen afkorten zodat er niet zon lullig kort stukje nog nodig was maar ja das te laat nu... Gaan vandaag ook nog verhuizen dus enorm druk
Hier waren ook de muren absoluut niet recht maar de man die hier de vloer en plinten heeft gedaan heeft het zo mooi mogelijk gedaan. En op sommige stukken ook spijkertjes erin geslagen en dat netjes weg gewerkt. Alle naden gekit en uiteinden van de plinten ook geschilderd. En bij de deuren heeft hij met kit wat bij de vloer past de kieren opgevuld. ik ben zeer tevreden.