Afvallen/vocht vasthouden na de geboorte

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door ch28, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Ik vroeg me af hoeveel kilo je na de geboorte ook al weer meteen kwijt bent doordat je kindje en het vruchtwater enzo uit je buik is?
    Ik ben zelf sinds de bevalling pas 4 kilo kwijt en ik dacht dat dit zowiezo alleen al meer moet zijn doordat je kindje uit je buik is, mijn dochter alleen woog al 3190 gram bij de geboorte. Ook houd ik nog steeds vocht vast, heeft iemand hier ervaring mee? Vind het namelijk wel erg lang duren allemaal. Nu heb ik ook wel een zware bevalling gehad (inleiden heeft 2 dagen geduurd, manuele placentaverwijdering daarna ruim 3 liter bloed verloren uitwendige baarmoedermassage en een 2e OK gehad ivm het niet samentrekken van de baarmoeder). Volgende week moet ik terug naar de gyn dus ik ga het daar ook vragen maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    jeetje, wat een nare bevalling zeg! Hoe gaat het nu met je?
    Ik heb geen ervaring met vocht vasthouden, heb ik nauwelijks gehad namelijk.. wel moet ik zelf ook nog 12kilo kwijt voordat ik op mn oude gewicht zit..
    Groetjes SanneT

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.145
    35.787
    113
    Heb zelf ook een zware bevalling achter de rug, maar ben nu (na 1 week) zo'n 11 kilo al kwijt. Nu was mijn dochtertje ook 5 kilo, dus dat speelt ook mee natuurlijk. Ben naar mijn idee al weer heel veel vocht kwijt. Merk ook dat ik meer zweet en vaker moet plassen. Heb je dat ook?

4. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    volgens mij varieert t van persoon tot persoon.

Mijn dochter was een kleine 4 kilo, maar ik bleek na een week pas 2 kilo kwijt te zijn. :$ Ik had er wel een paar mega enkels, benen, handen en een plofkop voor terug gekregen.
    Kortom ik hield na de bevalling ( keizersnee) meer vocht vast dan tijdens mijn gehele zwangerschap.

T meeste vocht was ik na 2.5 week wel kwijt. Nu na 3 weken ben ik in totaal 13 kilo van de 20 kwijt.

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik was 34 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap en hield enorm veel vocht vast. Na de bevalling was ik 17 kilo kwijt. Na een half jaar nog steeds 17 kilo te veel. Ik heb plaspillen gekregen van de huisarts die ik nog steeds slik. In combinatie met bewust eten en die plaspillen moet ik nu nog 6 kilo!

6. Florentine

Florentine Actief lid

28 jan 2009
    107
    0
    0
    In mijn zwangerschap ben ik 12 kilo aangekomen en hield ontzettend veel vocht vast. Van enkels was geen sprake meer, zogezegd.

Na een zware bevalling eindigend in een keizersnede mocht ik na 3 dagen naar huis en het eerste (nou ja, bijna...) wat ik deed was kijken hoeveel kilo er nog af moest. Bleek ik al 10 kilo kwijt te zijn.

Het is nu ruim vier weken later en ik loop nog wel met een 4-maanden buikje rond en pas nog geenszins in mijn reguliere garderobe.
    Schijnt na een keizersnede langer te duren, zo is me in het ziekenhuis verteld. Er wordt toch een hele operatie uitgevoerd waarbij je ingewanden het ook te verduren krijgen.

Vocht vasthouden doe ik sinds de bevalling niet meer, wel zweet ik enorm in mijn slaap. Dat hoort naar verluid bij het ontzwangeren, dus ik maak me er maar niet druk om.

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoi hoi
    Wat naar allemaal hoe het verlopen is bij jou:(
    Ik was ongeveer 10 kilo kwijt denk ik na de bevalling.
    Nu ben ik in totaal bijna 12,5 kilo kwijt. Het gaat nu ook niet zo hard meer maar ach we komen er wel!

8. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Ja, dat was inderdaad geen pretje. Volgens het ziekenhuis duurt het minstens 2 a 3 maanden voor ik helemaal voor mezelf en mijn dochter kan zorgen en wel 3 tot 6 maanden voor ik helemaal de oude ben. Het gaat inmiddels wel wat beter, maar heb nog steeds vrijwel geen energie. Kan mijn dochter ook nog niet helemaal zelf verzorgen dus dat is wel erg balen.
    Misschien een beetje een prive vraag, maar hoeveel kilo was je meteen na de bevalling kwijt?

Lola1982: Heb je die plaspillen al lang en helpen ze? Houd je nu nog steeds vocht vast?

groetjes

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb die plaspillen nu zo'n 3 maanden geloof ik! Ze helpen echt goed, zag er heel opgeblazen uit en dat is nu wel minder. Ik heb nog wel wat vocht in mijn handen en voeten!
    Voeten is wel een probleem nu ik weer schoenen aan moet! Maar ook dat gaat langzaam weg!

10. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Bedankt voor je snelle reactie!
    Ik zie er ook erg opgeblazen op, voel me soms in de loop van de dag gewoon dikker worden in mijn nek en gezicht. Ook mijn buik en benen zijn nog enorm. Maar fijn dat die pillen bij jou helpen, ik zal het er volgende week eens met de gyn over hebben want ik wil er graag vanaf!

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik zou het er ook even over hebben. Want vervelend is het wel!
    Ik zweette ook helemaal niet veel s'nachts zo als was voorspeld! Van de kraamzorg kreeg ik het advies een badlaken op mijn matras te leggn! Nou helemaal niet nodig!
    Ik was echt zo opgeblazen, als ik foto's terug zie denk ik: YAK! Vreselijk! Helaas kun jij en kon ik er niets aan doen! :(

12. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Vervelend is het zeker, voel me af en toe echt een koe! Ik heb ook helemaal niet gezweet, heb het juist steeds koud. Schijnt te komen door het vele bloedverlies, niet echt handig dus! Raak ik het nog minder snel kwijt.

13. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    ik was na de bevalling 5 kilo kwijt in totaal. ik was 25 kilo aangekomen. na een week al 13 kilo kwijt in totaal! hield erg veel vocht vast, dus ik heb er nu nog 8 te gaan... (voor de zwangerschap was ik eigenlijk te licht)

14. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    HAi

ik kwam 12 kg aan
    na 2 dagen na de bevalling was ik 6 kg kwijt
    op het einde van de kraamweek nog eens 3
    maar die laatste 3 gaan heel moeilijk
    ben nu, na 8 weken 1 kg kwijt
    nog 2en dan zit ik op mijn oude gewicht

ondanks de kilo's dat ik kwijt was, kan ik pas sinds 2weken opnieuw in mijn broeken!

xxx

Deel Deze Pagina