Afvallen na bevalling, wie doet er mee? :-)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mennehh, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

#521 Sparky, 2 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 sep 2015
    actieve weeglijst
    WEEK 11; 2 september
    Nr |Naam |Start |Streef | Totaal afgevallen

1. larisa1 | 85 | 66 | -14 kg
    2. Candle26 |89 | 65 | -16,1 kg
    3. Xmoonlightx |101 | 85 | -7,1 kg
    4. sparky | 114 | 85 | -6 kg
    5. Fiora | 94 | 65 | -6,0 kg
    6. Aimee85 | 91 | 70-75| -9,7 kg
    7. Lala2 | 79 | 58 | -10 kg
    8. Cat2 | 76 | 60 | -11,5 kg
    9. LittleMeStphnie | 82 | 70 | -10 kg
    10. Mam1991 | 69 | 60 | - kg

woensdag=weegdag

2. Sparky

Sparky Niet meer actief

Welkom Lala2! Ik heb je op de lijst gezet.
    Echt tips niet. Gewoon proberen dingen te vinden die je leuk en lekker vind. Dan hou je het beter vol.

3. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik weet niet of ik zelf iets in het lijstje kan zetten. Misschien wil iemand anders dit voor mij kan doen?

ik kom van 76, streef gewicht is 60 kg. Ik weeg nu 64,5.

bedankt alvast.

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Heb het aangepast

5. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Dankjewel! Tja eerst maar eens beginnen met wandelen en hoop dat ik bij de nacontrole volgende week te horen krijg dat ik weer mag gaan zwemmen. Dat zou ik erg fijn vinden :)
    Ik begrijp alleen niet waarom ik niet verder ben afgevallen de afgelopen 2 weken. Ben behoorlijk gestrest geweest omtrent de voeding van mijn zoon en krampjes enzo en kan dan niet zo best eten dus heb vrij weinig substantieel gegeten afgelopen tijd...

Hoop dat ik met wat regelmaat weer beetje de oude word :)

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

Helaas is het niet te begrijpen.

Ik ben na de bevalling 3kg afgevallen. Dat terwijl alleen ons meisje al 3kg was. Maar ik ben direct vocht gaan vasthouden. En dat komt bij elke dag warm weer zo weer terug.
    En ik viel na die tijd echt helemaal niks af. Echt niet te begrijpen.

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hmm dat is wel apart ja dat je niets meer bent afgevallen na die 3 kilo!

Leuk de lijst 😊 ik ga hier beetje een eet dagboek bij houden, dat stimuleert me om beter op mijn voeding te letten 😁

Als ontbijt heb ik magere kwark met een beetje cruesli gehad, met een kopje thee zonder suiker.

Tussendoor net een halve mango met een handje witte druiven

Als middag eet ik straks 2 plakjes brood met kaas

Tussendoor 3 wasa thin crisp crackers

Avond een hamburger met rabarber

Verder gaan we vanmiddag naar de winkel lopen, een wandeling van intotaal een uur 😊 heb ik mijn beweging weer gehad voor vandaag! En natuurlijk drink ik water.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Het is hier wel rustig zeg 😁

Ik post ondertussen lekker door.
    Vandaag qua voeding

O: magere kwark met cruesli en kop thee
    T: banaan met kop thee
    M: 2 broodjes met gebakken ei met kop thee
    T: 3 wasa thin crisp
    A: rode kool met stukje vlees
    T: beetje ananas

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Goed bezig!

Hier vandaag in het ziekenhuis met de kleine voor provocatietest. Ze heeft niet gereageerd dus hoogstwaarschijnlijk krijgt ze de volgende keer koemelk erdoor (ze is high risk, kans op zeer ernstige reacties). We zullen het zien. Wie weet is ze er spontaan overheen gegroeid nu al, maar daar ga ik nu maar niet vanuit, kan het alleen maar meevallen.

10. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hey!

Ik heb sinds de bevalling eigenlijk nergens echt trek in. Het is omdat de kraamhulp in mijn kraamweek zo graag complete ontbijtjes maakte maar sindsdien eet ik niet zoveel... maar blijf op de 69 kilo zitten.. heel vreemd!

Ben eigenlijk hartstikke druk met m'n dreumes en krampjes geplaagde pasgeboren zoon. Zo sneu! Vooral savonds krijsen krijsen! Voor de zekerheid ga ik maandag bij een manueel therapeut langs. Mijn bevalling ging nogal hard namelijk. 06.30 braken mijn vliezen om 08.00 volledige ontsluit en 08.15 was hij er!
    Ik hoop dat er niks verder mis is en we gewoon de kramp maandjes moeten uitzitten.

Hebben jullie nog tips?? :D

Liefs

11. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    #531 Fiora, 4 sep 2015
    Laatst bewerkt: 4 sep 2015
    Sparky wat spannend de volgende keer koemelk, ik hoop dat ze er goed op reageert! Het lijkt me in elk geval een opluchting dat het tot nu toe verder weer goed gaat, doodeng als een baby niet kan/wil drinken.

Hier vandaag naar bodyshape geweest, gewicht was nog hetzelfde helaas :( Ik eet nog steeds wel weinig koolhydraten, eigenlijk alleen 's avonds.

Lala, te weinig eten kan er ook voor zorgen dat je niet afvalt dus probeer wel voldoende binnen te krijgen. Wat krampjes betreft, lastig....bij de tweede had ik afgelopen juli dus ook een snelle bevalling van een uur of 2 en een half en ze heeft wel een beetje reflux maar weinig kramp gelukkig. De oudste had er wel last van, veel tussen het drinken door laten boeren(ja het voeden duurt dan wle erg lang) en goed een tijdje rechtop houden steeds, verder infacol of sap simplex geven en af en toe buikje zachtjes met de klok mee masseren bij kramp of een beetje fietsen met de beentjes. Ik denk dat hij er inderdaad toch doorheen moet, hoe vervelend ook....Niks zorgt ervoor dat het helemaal over gaat maar wie weet wat de manueel therapeut kan betekenen.

12. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hey Fiona,

Ja ik weet het! Maar ik heb gewoon geen trek! Vooral niet in snacks! En ben eigenlijk echt een snoeperd. Ik zal wat slimmer gaan eten :)

Wij gaven eerst infacol maar dat werkt niet echt bij m'n dochter werkte het wel. Nu hebben er Cina baby en dat lijkt te werken. Ook zijn we begonnen met pauzes tijdens het voeden inderdaad :) dat lijkt het beste te werken tot nu toe! Onze zoon is wel behoorlijk hongerig dus ook dat werkt niet mee! Hopelijk is hij er snel vanaf! Zo stom dat tijdens een zwangerschap alles netjes word aangelegd maar de darmpjes pas later rijpen grrrr

Ben trouwens ook begonnen aan buikspier oefeningen en wat been oefeningen. Ga binnenkort m'n yoga matje afstoffen eens kijken of ik het nog kan :)

Liefs

13. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik reageer later meer want mijn batterij is bijna leeg.

Lala, ik zou echt stoppen met de buikspieroefeningen. Dat is veeeeel te snel na de bevalling en zal ook door alles en iedereen afgeraden worden. Is echt slecht voor je buikspieren helaas.

14. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Ja? Waarom dan? Ik Google ook wel ffies nog ;) Ik voel me gewoon zo slap daarom dacht ik nou even wat pilates en buikspieren trainen :) Wist niet dat dat kwaad kon!!
    Liefs

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

Lala, idd te weinig eten zorgt er vaak ook voor dat je niet goed afvalt. En vergeet niet dat je lichaam niet na de bevalling zomaar weer gelijk werkt als voor de zwangerschap. Je lichaam staat nog in de "ik moet mijn kind voeden" modus en zal extra vet opslaan omdat je dat nodig hebt voor het voeden van je kindje. Ik weet niet of je bv of fv geeft maar in beide gevallen zal je lichaam nog zo werken 4 weken na de bevalling. Je lichaam heeft totaal ook 9 maanden nodig om te ontzwangeren en weer volledig te functioneren zoals voor de bevalling.
    Wat betreft de buikspieren, als je die te vroeg traint dan kan dat voorkomen dat ze weer op hun juiste plek gaan staan en dat wil je echt niet.

Wat betreft krampjes heb ik niet echt tips. Behalve veel knuffelen en aandacht geven. Een flinke dosis mamaliefde is het fijnste denk ik.

Fiora, heb je geen vet omgezet in spieren toevallig?
    Het is inderdaad een hele opluchting dat ze nu voldoende drinkt.

16. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

17. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Joehoe! Hier ben ik weer even! De afgelopen weken heel druk gehad met het afronden van m'n vervolg-studie, en nu alweer een weekje op vakantie in Frankrijk, nog een weekje te gaan hier! De opleiding is gelukkig zo goed als afgerond! (Rust...!)

Hoe het qua gewicht hier zit weet ik niet, weeg me zaterdag 12e als ik weer thuis ben! Ben nu wel goede oefeningen aan het doen: 30 days challenge planking, squads & abs gecombineerd! Daar ga je van zweten....!

Sparky, spannend voor je meisje, hopelijk snel goed bericht!

Aan alle nieuwe meiden: welkom!

Raar dat Mennehh ineens weg is, nu kan het zijn dat ze een flinke dip heeft en later weer terugkomt..? Ik hoop het en dat het goed gaat met haar!

18. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Lekker candle!! Nog heerlijk genieten daar!!

19. Sparky

Sparky Niet meer actief

Veel plezier Candle!

Hier vanmorgen gewogen in de sportschool. Was 900 gram lichter in 6 dagen. Maar vetmassa was wel meer zei dat ding. Nou ja, zal wel.. Als gewicht maar omlaag gaat komt dat vast ook wel goed.

20. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Aaah ok! Was pas weer begonnen hoor om even te kijken hoe het voelde. Zal even wachten tot na de nacontrole. Ik hoop dat ik weer mag zwemmen! Kan niet wachten! Sowieso lekker baantjes trekken maar ook een keer met het gezin lijkt het me heerlijk!

Krampjes gaan trouwens al beter bij m'n zoontje! Ik neem veel pauzes tijdens het voeden en we geven Cina baby druppeltjes.

Ik geef trouwens fv dus hoef mezelf niet super te voeden voor een goede productie. Bij m'n dochter heb ik 10 wkn gekolft en toen had ik ook gewoon geen trek! Moest mezelf toen echt zetten tot eten.

Maar ik doe m'n best hoor! Heb alleen nergens trek in. Gelukkig loopt er hier een drukke dreumes rond die alleen d'r brood eet als mama ook eet :D

Deel Deze Pagina