Afvallen na bevalling lukt niet

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door LauraOss, 18 sep 2024 om 08:44.

  1. LauraOss

    LauraOss Nieuw lid

    woensdag
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hi,
    Ik ben 3,5e maand geleden bevallen en nog zo'n 10 kg te zwaar. was 22 kg afgevallen. Na bevalling ging er 10 kg vanaf, maar ben er ook weer 2 aangekomen?
    Ik ben sinds een maand weer begonnen met sporten en veel bewegen. 3-4 x per week sporten en gemiddeld 8000-10.000 stappen per dag. Maar ik val geen gram af...

    Eet oprecht niet heel ongezond en probeer echt gevarieerd te eten, water te drinken of groene thee en niet te veel te snoepen.

    Heeft iemand enig idee waarom ik niks afval. Mijn patroon is echt vele malen beter dan tijdens zwangerschap.

    HELP!
    Gr. Laura
     
  2. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.899
    1.441
    113
    Vrouw
    Je bent pas een maand bezig. Hoe actief was je tijdens je zwangerschap?

    wat ik zelf merkte door hele inactieve zwangerschappen dat mijn kracht (en dus spieren) heel erg waren afgenomen waardoor ik ook minder verbrande en dus ook niet afviel.

    denk dat je echt nog even moet volhouden, als je nu veel meer beweegt zul je nu ook spiermassa aan het kweken zijn en ook vocht vasthouden. Kijk ook naar hoe je kleding zit, merk je daar helemaal geen verschil?

    En anders een tijdje je calorieën tracken om te zien of je echt in een calorietekort zit of onbewust teveel binnenkrijgt.

    bij mij kwam het afvallen beide keren pas na een jaar op gang. Denk voor die tijd ook niet door slaapgebrek en daardoor een onregelmatig ritme in alles.
     
  3. Marlena

    Marlena Fanatiek lid

    27 mrt 2015
    1.603
    1.742
    113
    Geef je ook borstvoeding? Ik heb zelf gemerkt zowel nu als 2 jaar geleden dat ik, zolang ik borstvoeding geef, niks af kan vallen. Pas na het stoppen vliegen die laatste kilos er vanaf... Zal iets hormonaals zijn.
     
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    6.012
    5.462
    113
    Vrouw
    Was je in je zwangerschap actief? En hoe weeg je je? Ook je spiermassa enz.? Alleen gewicht zegt niks. Het kan zijn dat je vet is afgenomen en je spiermassa is toegenomen. Dan is het logisch dat je niet afvalt. Je bent al heel goed bezig als ik het zo lees. Zou eerder kijken naar hoe je, je voelt, i.p.v. naar je gewicht te kijken!
     
  5. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.449
    5.806
    113
    Geef je lichaam ook de tijd te ontzwangeren, na 3,5 maand ben je bv hormonaal echt nog niet de oude en dat heeft ook invloed op je gehele metabolisme.
     

Deel Deze Pagina