Ik heb een blond momentje. Ik houd nu via my fitness pal bij hoeveel ik eet en sport. Mijn doel staat ingesteld op 1350 calorien per dag ( 50% eiwit, 30% koolhydraten, 20% vet) Ik sport nu gemiddeld 4-5 keer in de week (vooralsnog veel cardio) en daarnaast maak ik elke dag een wandeling van 6 km ( 4 km per uur) Ik begrijp dat 1350 erg weinig is voor iemand die elke dag zo veel beweegt en eet ongeveer 2000 calorieen per dag. Nu was het mij op de app opgevallen dat je telkens als je beweegt je extra calorieen erbij krijgt. Voor mij is dat ongeveer 1000-1400 per dag. Hoeveel mag ik daarvan ongeveer 'gebruiken'? Ik moet zo'n 70 kg afvallen en wil het puur door gezonde voeding en beweging doen.
je moet ongeveer 300-500 onder je onderhoud zitten. Ik zou dus zeggen. Rond de 2600 - 2800kcal per dag dan. Vind het wel heel veel wat je aan extra caloriieen verbrand. Ik verbrand gemiddeld met een uur trainen denk ik 400/600kcal met cardio alleen
Kijk eens op calorie calculator.nl/afvallen. Daar staat wel hoeveel je binnen mag krijgen gelet op je gewicht, lengte en levensstijl. Je mag gerust onder dat aantal kcal gaan zitten, maar overdrijf niet, anders houd je het niet vol. In de berekening zie je ook wel dat je elke week minder mag eten, dat komt omdat je steeds verder afvalt en dus ook minder kcal nodig hebt Succes met afvallen, geloof in jezelf en houd je doel voor ogen!
Persoonlijk zou ik wat hoger in de calorieën gaan zitten, vooral als je veel beweegt. Ik zou niet alles wat je verbruikt er weer 'bij eten', maar wel gewoon standaard op meer gaan zitten dan die 1350. Hoe minder je gaat wegen hoe minder je nodig hebt qua calorieën, maar dan is het niet handig om op zo'n laag aantal te beginnen. Overigens vind ik 1000-1400 verbranden ook wel als heel veel klinken eerlijk gezegd. Het is natuurlijk wel zo dat je als je zwaarder bent meer verbruikt, maar dit is wel een groot verschil.
1000-1400 is gebasseerd op de wandeling van 6 km en een uur sporten. Soms ben ik ook nog een poosje met de fiets onderweg omdat ik 3 km verderop boodschappen doe.