Aftellen tot datum inleiding, wie ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Maantje80, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Eind deze maand word ik ingeleid.
    Wie wordt er binnenkort ook ingeleid en vind het leuk er met anderen naar toe te leven en ervaringen e.d. uit te wisselen?

2. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Ivm hoge bloeddruk gaan ze mij ook ergens in week 38 inleiden. Ik ben er nu ook wel klaar mee ook doordat ik door hoge bloeddruk niks meer mag, de dagen duren erg lang! Ik vind het dus erg fijn dat ik weet dat ik nog max 2 en halve week moet en niet nog 6.. Dat idee geeft me op 1 of andere manier wel rust! Hoop alleen nog wel dat het voor de tijd spontaan begint, dat lijkt mij het allermooist! Waarom gaan ze jou inleiden?

3. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Hallo Woman,

In mijn geval ook ergens in week 38, ik weet de datum al, maar ga hem hier nog niet vermelden, gezien ik niet weet wie er meeleest en we het binnenkort eerst tegen de kinderen gaan zeggen.

Ik krijg een inleiding i.v.m. traumatische voorgaande bevallingen, zodat ik zeker ben dat ik pijnbestrijding krijg en niet vol in de weeën de auto in hoef. Ik hoop het dus juist wel heel erg te gaan halen, maar gezien mijn anderen kinderen (ik heb er 4) er al eerder waren is het de vraag of ik het ga halen.

Ik ben 2x eerder ingeleid en mijn lichaam reageerde daar heel goed op, maar ik had dan ook beide keren al iets wat ontsluiting.

Hoe gaan ze jou inleiden en wanneer hoor jij de datum?

4. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Heb ik nog niks over gehoord.. Zondag begonnen ze over inleiden, kreeg wat folders mee en dat was het. Heb morgen weer controle en ga dan even vragen hoe en wat!
    Ik heb juist nogal heftige verhalen gehoord over inleiden, dus mij lijkt het fijn als de natuur het zelf bepaald. Bij jou is de situatie natuurlijk ook wel iets anders!
    Hoeveel te vroeg waren je andere kids?

5. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Spannend, wie weet krijg je vandaag de datum te horen.
    Ik ben 2x ingeleid maar vond het niet zo heftig. Misschien komt het omdat ik beide keren al een beetje ontsluiting had waardoor ze gemakkelijk de vliezen konden breken, zodra bij mij de vliezen gebroken zijn weet mijn lichaam meteen wat het moet doen, doorgaans zit in dan binnen een uur vol in de weeën. Ondanks dat mijn bevallingen heel heftig waren ben ik 4x binnen 5 uur tijd bevallen. Dus ik durf dat wel aan.

Mijn andere kinderen zijn geboren met 37,5 (spontaan), 37,6 (inleiding) 37,1 (spontaan) en 36,1 (inleiding).

Ik hoop dus dat ik het haal, maar ik heb nog geen voorweeën of wat ook gehad, dus ik heb wel de hoop dat het gaat lukken.

Ik mag ook zo weer op controle, vorige week lag de baby in stuit, ik vermoed dat ze weer is terug gedraaid (hoop ik) anders wordt het kan het nog wel eens heel anders uitpakken allemaal.

Succes met jouw controle.

6. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hier nu 40.4 weken zwanger en ik weet de datum van de inleiding ook al.
    Ik hoop dat het voor die tijd nog begint, maar verwacht het eigenlijk niet...

Bij de 1e ben ik met 38 weken ingeleid, het primen duurde 2 dagen waarna ze op dag 3 mijn vliezen konden breken en ik ben bevallen. Ik vond het heel onnatuurlijk en hoopte het deze keer wel zelf te mogen gaan doen. Bij het toucheren gaf de vk al aan nog zeker een keer te moeten primen, dus toen vervloog ook direct die hoop. Toch wacht ik het af en kijk ik de dagen nu vooral om...

7. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Jaaaa morgen!!

Oh Doortje, al 40 weken.
    Het komt voor mij echt net op tijd want ik ben OP.
    Mijn grootste probleem is de verdrukking van mijn longen.
    Mijn baby zit in onvolkomen stuit en het hoofdje drukt enorm hard tegen longen en maag.
    Ik heb het constant benauwd en ben gauw buiten adem.

8. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Sam heel veel succes morgen!
    Hoe gaan ze het bij jou aanpakken, welke methode van inleiden, hoe laat moet je melden etc.?

9. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Doortje, succes met aftellen, hoe gaat ze jou inleiden?

Ik heb vandaag te horen gekregen dat de baby weer goed ligt, de gyn heeft ook mijn geboorteplan doorlopen en gezegd dat alles prima en haalbaar is wat daar instaat. Fijn!

Op de dag zelf moet ik om 6.00 uur in de ochtend bellen, ze gaan dan bepalen of ik mag komen, dat hangt af van de drukte op de kamers op dat moment. Meestal valt het mee. Als we groen licht krijgen, moeten we ons rond 7.15 melden, dan gaan ze kijken of er al iets van ontsluiting is, zo niet krijg ik een ballonkatheter, als dat wel het geval is, krijg ik eerst een ruggenprik en dan gaan ze mijn vliezen breken. Bij een ballonkatheter verwachten ze rond het middaguur mijn vliezen te kunnen breken.
    De gyn is er vrij zeker van dat ik ook die dag nog ga bevallen, spannend het is echt af tellen nu!

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Jaa! Ik ook.

Inleiding stond gepland met 38 weken ivm zwangerschapsdiabetes met insulinegebruik. Maar sinds kort bekend dat ik zwangerschapscholestase heb en nu is de inleiding vastgezet met precies 37 weken.

Vind het heel spannend! Nog nooit een inleiding gehad.

11. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Spannend Sparky, hoe gaan ze het bij jou aanpakken, met tijdstip, methode e.d.?

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

7.00 uur bellen zodat ze een kraamkamer klaar hebben als ik kom. 7.30 uur melden en dan ctg en inwendig onderzoek. Bij voldoende ontsluiting breken van de vliezen en anders (waar ik vanuit ga) primen met tabletten.

Wel gek dat jouw gyn zo zeker is dat een ballon zo snel werkt. Hier gebruiken ze een ballon als je een keizersnede hebt gehad of een heel klein kindje krijgt waarbij een langzamere inleiding noodzakelijk is.

13. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik moet om 7 uur bellen en als er plek is word ik tussen 8 en half 9 verwacht. Ze gaan dan kijken of ze de vliezen direct kunnen breken of dat er eerst vaginaal nog een tabletje moet worden ingebracht, dat noemen ze primen. Vervolgens zal ik wel aan de wee-opwekkers gaan en dan is het hard werken geblazen hihi! ;)

14. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Toevallig dat jij dit vraagt, ik heb die vraag hier laatst ook in het forum gesteld en kreeg inderdaad te horen dat het vaak langer duurt. Vandaag was ik bij de gyn, dus heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt dit na te vragen.

Ze vertelde mij dat ze bij een eerste kindje de vrouw altijd de avond van te voren al opnemen en de ballon plaatsen. Bij vrouwen met een 2e of volgend kindje, doen ze dit standaard in de ochtend en volgens haar bevalt dan vrijwel iedereen nog dezelfde dag. Ze zei dat de ze het goed aanpakken in dat ziekenhuis met die ballon, geen half werk zeg maar. Ze weet zeker dat ze me uiterlijk in het begin van de middag mijn vliezen kunnen breken. Ze zei ook dat als ze mij in de avond een katheter zouden geven dat ik dan in het begin van de nacht zou bevallen, dus dat het niet handig zou zijn;)
    Ze is een vrouw met jaren lange ervaring (meer dan 30 jaar) dus ik heb besloten op haar te vertrouwen.

In dit ziekenhuis krijg ik ook niet automatisch wee-opwekkers bij de inleiding, ze gaan na het breken van de vliezen nog zeker een uur afwachten of mijn lichaam zelf weeën aanmaakt, omdat via de natuurlijke weg beter is, zo niet dan pas gaan ze wee opwekkende middelen toevoegen. Ik ben hier heel blij mee, tijdens een vorige bevalling kreeg ik deze wel zodat ik in de diensttijd van de verloskundige zou bevallen, dat vind ik geen gegronde reden! Waarom weeënstormen als het ook natuurlijk kan? Dus ik vind dit een fijne gedachte, ik zal jullie daarna vertellen hoe het gegaan is:)

15. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik krijg een keizersnede omwille van onvolkomen stuitligging.
    Mijn vorige bevalling was ingeleid met pilletjes die ze inbrengen, na x aantal cm opening hebben ze zelf nog de vliezen gebroken.
    Alles samen ben ik toen op 4 uur tijd bevallen.
    Was wel heftig die inleiding, de ene wee na de andere.
    Ik kon amper recuperen.

Maar goed.
    Ik wil je niet ongerust maken :)

16. Sparky

Sparky Niet meer actief

Dat klinkt logisch. Hier krijg ik ook geen wee opwekkers als het goed is. 2 snelle bevallingen gehad en ontsluit super snel van nature, ze gaan er ook vanuit dat ik dezelfde dag beval, maar ik probeer mezelf te blijven vertellen dat het wel langer kan gaan duren.
    Hier overigens beide natuurlijke bevallingen weeën storm gehad dus daar ga ik nu ook van uit, opwekkers of niet.

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier had ik bij de natuurlijke bevallingen ook niks geen adempauze tussen de weeën. Wee zakte af maar piekte alweer voordat het überhaupt voorbij was.
    Wat dat betreft dus geen angst vanuit hier, ik weet niet hoe het is om te bevallen en tussendoor ademruimte te hebben.

18. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Hier ook geen angst, 2x eerder ingeleid, en ik vond het wel meevallen met de heftigheid.

19. Sparky

Sparky Niet meer actief

Alles goed gegaan Sam?

Hier echt aan het nadenken hoe ik de laatste dagen in ga plannen. Wat afleiding betreft.

20. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik ben druk bezig mijn dagen in te vullen. Wat lastig zeg! Wil veel doen maar ook niet teveel. En vooral leuke dingen om de dagen lekker snel te laten gaan. Hoe doen jullie dat?

Deel Deze Pagina