Is Florida iets voor ons?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door cowgirl80, 31 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Volgens mij zijn hier wel dames met Florida ervaring…
    Voor we kinderen kregen hebben we een paar mooie rondreizen door het westen (noord- en zuid-) van de USA gemaakt. Nu wil mijn oudste ook dolgraag de USA zien. Echter vanwege mantelzorgtaken en kattenoppas wil ik geen 4 weken weg. Dus dacht ik: misschien Florida in de meivakantie. Maar ik twijfel heel erg!
    Het probleem is dat wij niet echt pretpark-gangers zijn. Disney hoeft niet echt voor ons. Mij maak je het meest blij met echte ruige natuur en verlaten landschappen, niet teveel mensen. Mijn man en kinderen houden ook van de grote stad ,coole musea , moderne architectuur, mensen kijken. Als dit die ene verre reis is die we de komende 10 jaar gaan maken, is Florida dan een goede bestemming? Of heeft iemand misschien een betere suggestie?

nb ik kijk ook weleens op het alles-amerika-forum, maar daar zitten zulke usa-verslaafden (met veel geld en zonder kids) en die zullen altijd zeggen dat het geweldig is en dat je moet gaan… ik wil liever advies van andere moeders:$

2. Cobon

Cobon Niet meer actief

San Francisco? Met uitstap naar Yosemite National Park?

3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Om de dik gearceerde zin denk ik niet meteen aan Florida bij een voor jullie ideale vakantie. Het is niet de ruige landschappen zoals je die kent in west USA.
    Wij hebben destijds zonder kinderen een rondje gemaakt. Geen Disney bezocht (wel seaworld ‘Shame on me’) maar het is inmiddels 15 jaar geleden.

Wat kan je wel verwachten? Prachtige (destijds verlaten) stranden, leuke steden, de everglades vonden we gaaf, de keys (key west) vond ik leuk, maar is een lange rit en niet spectaculair ofzo.

Ik vond het zeker de moeite waard en zou het ook echt wel aanraden, maar ik moest bij je omschrijving ook wel aan NYC denken, je zou dat kunnen combineren met Boston en daar nog natuur opzoeken, maar weer niet die spectaculaire natuur.

Alternatief is vliegen op Las Vegas (ik weet niet in hoeverre dat geschikt is met kinderen, maar het is natuurlijk ook maar net wat je opzoekt) en daar een rondje maken, heb je stad en natuur in 1 rit. Maar dat kan ook met San Fransisco, al is die vlucht weer langer.

Ik denk ook nog aan vliegen op Portland, maar dat is de een hoek die ik in de USA nog niet heb gezien. Wij zijn ook soms aan het bedenken hoe we een toffe rondreis kunnen maken, zonder teveel reisdagen voor de kinderen.

Laatste hersenspinsel is vliegen op Salt lake city en dan yellowstone bezoeken. Maar ik weet niet of alles in mei al open is (is ook van toepassing op yosemite, wij moesten enorm omrijden omdat er een pass dicht was.

Sorry, lang verhaal, hopelijk brengt het je op ideeen/ helpt het je verder!

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Het lijkt me zo ver vliegen voor 2 weken. Ik zou dat liever ooit in de toekomst doen als we wel 4 weken weg kunnen, dan kunnen we het hele rondje maken. Jetlag is ook heftiger dan en als ze een dag later weer naar school moeten lijkt me dat niks.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Wij hebben ook gevlogen op Denver, dan kan je ook hele toffe natuur zien. Misschien is dat een optie, wat minder ver dan San Fransisco.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Dank je voor je lange verhaal!
    De hoek van Portland hebben wij wel al ooit gedaan (zonder kinderen). Ook zeker leuk hoor. Yellowstone is ook prachtig ! Maar ik vind zo ver vliegen voor 2 weken te intensief. Las Vegas wil ik nog over denken misschien… als je rechtstreeks zou kunnen vliegen… maar het voelt ook zonde dat we dan niet het “hele rondje” vanaf San Francisco kunnen maken.

Ik ga eens kijken naar Boston. Voordeel van Florida in de meivakantie lijkt me wel dat je er al mooi weer hebt en ook weer niet te warm. En ik heb tenminste nog iets van natuur, al is het misschien niet zo ruig en verlaten…

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Denver heb ik nog nooit gezien, ik ga op onderzoek uit, thanks!

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Wij reisden toen in mei en stonden in Rocky Mountains NP nog met onze voeten in de poeder sneeuw. Vond ik toen echt heel gaaf! Ik heb alleen de stad Denver nooit gezien, geen idee of dat wat is. Je zou ook kunnen rijden naar Las Vegas en daarvandaan terug vliegen, dan kan je heel veel toffe parken zien die echt uitgestrekt en ruig zijn. Daar zijn veel western films gefilmd. Of terug via Salt lake… ik wil ook weer:roflmao:

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ligt er aan denk ik wel stuk in Fllorida. Wij zijn deze zomer omgeving Orlando geweest maar qua natuur enzo was er weinig op de alligators en manatee na of het was er heel vol/ toeristisch. Ik denk niet dat wat je zoekt daar te vinden is. Wij gaan over 3 jaar weer naar de USA en dan zoeken wij echt de natuur op en een ander deel.

Ik denk dat Colorado wel wat kan zijn! Ik volg een man op tik tok uit nl die daar woont en het ziet er prachtig uit.

10. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Misschien Canada ook een idee? Lijkt me een fantastische natuur en ook toffe steden.

Florida vond ik van alles in de USA nog het meest meh, dat klimaat is echt verschrikkelijk en ik vond het niet zo aantrekkelijk qua natuur. Maar ik ben niet in Miami of op de Keys geweest. Zo warm en benauwd... alsof er iemand aan komt rennen en een nat warm dekbed om je heen rolt!

11. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Chicago icm de niagara watervallen?

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    Inhakend op Las vegas en een rondje rijden. wij hebben vanaf las vegas een rondje gemaakt langs Zion, Bryce, capitol reef, arches, canyonlands, grand canyon. in ca. 10 dagen (in Februari, dus met sneeuw en kou) en het was echt helemaal fantastisch. wij moesten destijds wel overstappen in philadelpia. maar dat was wel een portie met overweldigende natuur, en een onwijs amerika gevoel in las vegas.

Florida ken ik niet, maar lijkt me qua natuur ook minder, je hebt er vast mooi strand, en moeras. maar toch minder spectaculair dan bergen enzo.

cowgirl80 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  13. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Wij hebben voor onze huwelijksreis een combinatie van IJsland en New York gemaakt. Dat was begin juni dus qua tijdstip ligt dat niet heel ver uit elkaar. Van Amsterdam naar Reykjavik was een uur of 4, daar zijn we toen een week gebleven en daarna nog weer 4 uur door naar New York voor nog een week. Vluchten zijn zo goed te doen voor kinderen en het is precies de combinatie die je beschrijft. Je ziet dan alleen niet heel veel van de USA ;). Al zou je vanuit New York natuurlijk ook een rondje kunnen maken.

cowgirl80 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Snorkelen op de keys, geweldig! Everglades ook heel tof, al haatte ik die shows met de alligators en t is wel mega touristisch. Maar toch, wel bijzondere ervaring op t water door het moeras. Wij hebben geen pretpark gedaan, hebben ons uitstekend vermaakt in miami beach. En uitstapjes gedaan. Voor historie hoef je daar niet heen, dan is frankrijk zelfs veel leuker maar wij hebben ervan genoten. Maar ik hou wel van strand en zee dus zat heerlijk daar op miami beach :thumup:

Canada trekt mij nu erg aan :) dat zou mijn droombestemming zijn

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn ook op huwelijksreis geweest naar Ijsland, wat leuk! Ik wil het ook graag aan de kinderen laten zien, maar ze vinden het wel erg kaal en koud geloof ik, van hen hoeft het niet zo. Maar wie weet als we het combineren met New York… we gaan erover denken!

Mythique vindt dit leuk.
  16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Moet het echt de VS zijn?
    Wat ik erg leuk vond voor 2 weken was Mexico (Yucatan), Guatemala en Belize. Prachtige natuur gezien, strand, jungle, apen, vogels, zeeschildpadden, al die Maja-dingen, snorkelen, lekker eten enz. Al is Guatemala niet overal even veilig, maar de natuur was daar wel mooi. Je kunt de drukkere steden bezoeken of de natuur op zoeken.

17. momim

momim Actief lid

21 feb 2019
    343
    213
    43
    Als ik jouw beschrijving zo lees en dit dan de enige verre reis is die jullie zullen maken in de komende jaren zou ik een ander stuk Amerika kiezen, bijv
    - Boston en White Mountains National Park (kun je dan ook nog combineren met Montréal/Toronto/Niagara Falls).
    - Washington DC en vanuit daar naar de Blue Ridge Mountains in West Virginia bijv, rit door naar boven door Penssylvania (Amish gebied) naar NYC is dan ook leuk
    - de regio Denver is ook heel mooi, maar ik zou in die tijd van het jaar wel checken of de wegen dan al voldoende open zijn in de Rockies.
    - rondje zuidwest is qua vliegen iets verder maar wel hele toffe natuur
    - Yellowstone gaat vaak pas in juni helemaal open, dus dan ben je in de meivakantie nog erg beperkt tot een aantal hoofdwegen, zou ik niet doen als ik jullie was, zonde van de reis (wij waren er toen het eerste weekend dat het weer open was en toen lag er op sommige plekken gerust nog een halve meter sneeuw langs de weg, wel erg veel beren gezien)
    Zeker als je 2 weken hebt zou ik me verdiepen in vliegen van en naar verschillende luchthavens. Verschilt soms nauwelijks in prijs maar scheelt wel een hoop kilometers, wel ook controleren of je geen toeslag moet betalen voor het halen/brengen van vervoer op verschillende lokaties

18. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Ik vond Florida echt wel geweldig.
    Wij hebben
    Ook 2 weken rondgereisd. En geen pretpark gezien.
    wel een dierentuin en een soort opvang voor gewonde dieren uit de zee.
    Stranden zijn super mooi. mee key west super gaaf en Miami natuurlijk.

19. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik hoef niet perse in de meivakantie weg. Ik wil alleen niet langer dan 2 weken weg. En voor Florida is de meivakantie wel een goede periode qua weer. Het lijkt me ook wel een “prettig afgebakend” stuk. We hebben van het zuid-westen al veel samen gezien en ik denk dat de verleiding anders te groot is om heel veel in die 2 weken te willen prakken. Maar idd een van-naar reis is ook wel het overwegen waard. Ik had al wel gezien dat je in de meivakantie niet direct kun vliegen op Orlando, dus eigenlijk ben je ook gewoon sneller in Las Vegas, dat kan wel direct:)

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Ik vind Florida wel echt pretparkenland. Wij hebben het er heerlijk gehad, maar wij houden wel van pretparken en Disney, dus dan zit je daar goed. Als je daar niet van houdt dan is het wel wat meer puzzelen. Wij vonden de Everglades ontzettend leuk om te bezoeken en alligators in het wild te zien zwemmen. Ook de rit naar de Keys is super en de verschillende plaatsjes onderweg vonden wij een hele unieke sfeer hebben. En Miami beach is zeker een beleving. Maar heel eerlijk, als je niet van pretparken houdt, dan zou ik misschien toch even doorzoeken.

Dubbelgeluk en cowgirl80 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina