Een paar weken terug hadden wij een kinderverjaardag waarbij hun kind van 7 jillz 0.0 kreeg. Voordat ik het wist hadden alle kinderen het en ook die van mij. Later dacht ik kan dit wel? En ik vind dus van niet. Ik heb het besproken met mijn kind dat we dit niet meer doen. Uitlegt ook waarom. Wat vinden jullie?
Helemaal met je eens. T zal vast geen kwaad kunnen maar er zijn voldoende drankjes voor kinderen die meer geschikt zijn.
Misschien kun je je topic titel aanpassen, klinkt nu niet logisch. Maar nee, ik zou ook niet willen dat mijn kids dat zouden drinken. Vind t persoonlijk ook goor spul.
Nee, ik geef mijn zoon toch ook geen Heineken 0.0?! Er zijn genoeg andere drankjes die wel speciaal voor kinderen bedoelt zijn.
Wij kregen vroeger wel eens Shandy haha. Dat is niet eens 0.0 . Maar goed ik zou er niet zo snel voor kiezen. En het al helemaal niet voor een ander beslissen door het gewoon voor te schotelen. Ongeacht of het frisdrank is wordt het natuurlijk wel geassocieerd met drank. Zou je het ook oké vinden als het alcoholvrije wijn of Heineken 0.0 is?
Voor een keer op een feestje zou ik het geen punt vinden maar om het standaard in de kast hebben staan vind ik dan weer overdreven.
Ja en nee. Het is gewoon frisdrank dus het kan totaal geen kwaad. Maar een kind accocieert het wel met alcohol en voelt zich dan trots. Hierdoor kan je wel verkeerde signalen doorgeven aan het kind. Maar ik weet dat ik als kind ook soms bruin bier kreeg. Eens per jaar ofzo. En ik drink nu ook nog steeds maar eens per jaar iets van alcohol.
Nou...ze adverteren met het drankje alsof het een alcohol vrij drankje is...net als een alcohol vrij biertje. Dus als je die vergelijking maakt... ik neem aan dat ze hun kinderen niet een alcohol vrij biertje geven. Dan kan het niet inderdaad. Maar het is wel gewoon frisdrank. Dus als je het zo ziet kan het wel
Dit inderdaad, zie het ook als puur limonade met prik... en net zoals we vroeger met een feestje shandy mochten. Echt bier lust ik trouwens nog steeds niet. Ohnee dat is niet waar - af en toe een radler - en ja, dan ook weleens die met 2% . Maar het heeft dus niet gedaan met mijn reactie op bier ofzo.
Leeftijd weet ik niet meer. Denk 10/11 of 12 ofzo. Geen idee. Maar in Jillz zit wel helemaal niks he.
Nee zou niet weten waarom ze dat moet drinken. Op een verjaardag mag ze frisdrank, dat is al heel wat
Tja, 0,0 is gewoon 0,0 natuurlijk, ik vind het daarom niet anders dan bv een glas Fanta. Ik zou het zelf niet snel geven, maar ik geef ook niet snel Fanta
Ja maar dat je een kind van 12 een keer een 0.0 drankje geeft op een feestje vind ik nog tot daar aan toe. Het zou mijn keus niet zijn, maar goed. Maar kinderen van 7 alcoholvrije drankjes geven, gewoon omdat het kan, vind ik echt een beetje raar.
Ziet trouwens iedereen bij de topictitel een gigantisch flesje Jillz dat drinkt uit een kind met een plastic rietje in z’n rug ?