Hoi dames, Ik ben op zoek naar een mooi afscheidsliedje of een liedje over de dood van Toon Hermans. Wie helpt mij op weg? Alvast bedankt.
Het liefst in het Nederlands of dialect. Maar mag ook Engels. Ik zoek een mooi lied van Toon voor de crematie van mijn opa. Fijn dat jullie meedenken!
Toon Hermans In 't graas van de wei - YouTube Lijkt me spijker op de kop... Vooral het laatste couplet En wurt 't dan kauwd Es 't sjniet aan m'n roet Kump 't leste couplet En mie leidje is oet Dan lik op 't veldj Die sjneewitte sjprei En dan lik ich mich neier In 't graas van de wei
niet over de dood, maar wel mooi.. Toon Hermans - Vriend - YouTube Altijd zal ik van je houden - YouTube
Misschien deze van Toon Hermans: Dag dag dag hou je goed! Ik zou nog best wat jaartjes willen blijven Hoewel ik soms ook wel eens even denk: dat was het Als ik je niet meer zie, dan zal ik je schrijven Vergeten doe ik je nooit, dat staat wel vast Dag, dag, dag, hou je goed Nooit zal ik jou vergeten Als ik je zie zal ik zwaaien met mijn hoed Dag, dag, dag, hou je goed -----------------------------------------------
Gecondoleerd.. Mocht het nog niet gelukt zijn, Toon heeft een gedichtenbundel met allemaal teksten rondom de dood, al staan er in de gewone dichtenbundel ook mooie teksten, even de bieb binnengaan, dan kun je even kijken. Succes en sterkte
Gecondoleerd. Mijn opa is ook kort geleden overleden en toen werd het nummer: ik heb een steen verlegd, van Paul de Leeuw gedraaid. Niet van Toon Hermans dus, maar zo'n mooi nummer!
wij hebben op de overlijdenskaart van mijn moeder ook een gedichtje van hem staan sterven doe je niet ineens maar af en toe een beetje en alle beetjes die je sterft 't is vreemd, maar die vergeet je het is je dikwijls ontgaan je zegt ik ben wat moe maar op 'n keer ben je aan je laatste beetje toe