ik heb een leuke lade kast gezien bij de ikea. die zou ik willen gebruiken als een commode. nou was de vraag, zijn er speciale afmetingen voor? de ladekast die ik heb gezien was qwa hoogte wel goed, maar ik weet niet hoe diep en hoelang een commode hoort te zijn. i.v.m een aankleedkussen. de afmetingen zijn 110 cm lang 51 cm diep & 97 hoog.
Welke is het van Ikea? Ik heb de hemnes ladekast met 8 lades en die heeft dezelfde diepte maar is iets breder. Daar past een aankleedkussen prima op en dan heb je nog veel ruimte over links en rechts en ook in de diepte. 51 cm is dus ruim diep genoeg en die 110 is ook echt wel breed genoeg. Dan kun je ook nog wel wat dingetjes naast je aankleedkussen leggen. Groetjes Rosa
Ik heb hier twee sites gevonden voor je met wat info over de maten. Misschien dat je even een kijkje kan nemen! Kindermeubilair en veiligheid Een veilige kindercommode
ik heb inderdaad over de hemnes, maar dan dan met drie lades. nu heb ik ook nog een andere gezien, de aneboda. maar die is 40 diep, trouwens geen idee hoe diep een aankleedkussen is.
Ik heb ook geen idee, wat de maten van het aankleedkussen zijn. Ik zal het eens even voor je opmeten bij ons kussen ben zo terug!
hihi, ik wil het ook weten, alvast bedankt! wij willen ip ook een kastvan de ikea, ook omdat we beiden zo lang zijn! (en grote krenten zijn) tip van mn moeder was: kijk of de kastvan onder open is, dan kun je met je voeten eronder en sta je dichterbij! (dat is bij de hemnes) liefss, taliaa
Graag gedaan! Uhm ja, die valt af vrees ik. dan zou het kussen 5 cm overhellen, dat lijkt met niet zo een veilig plan.
'Ploink' helder moment alarm. Je zou er misschien zelf een extra boven blad op kunnen maken? Dat laat je dan iets over steken aan alle kanten. Maar nu (later) bedenk ik (pas), kan je dan nog wel in de bovenste lade komen? Of je maakt die plank dat het aan de achterkant 'uitsteekt' staat alleen je commode 5-10 cm van de muur af, weet niet of dat zo een mooi idee is.
nee inderdaad, ik ga morgen naar de ikea misschien slaag ik daar wel voor een leuke ladekast. want als het kindje uit de babykamer groeit er ook nog wat mee kunnen doen.
Ik heb een malm ladekast en vind dat toch niet zo praktisch. Ging ook voor goedkoop, maar uiteindelijk heeft mijn vader nog voor 35 euro hout gekocht om er een plank op te maken, met opstaande randen, want Maud trapte al snel alles eraf.
nee, ik ben niet meer naar ikea gegaan, want ik kon geen leuk ledikantje vinden die bij het geheel paste. ik heb geen zin om overal en nergens meubeltjes vandaan te halen, dus nu heb ik besloten om toch bij babypark een complete babykamer te kopen. volgende week dinsdag heb ik om 10.30 uur de 20 weken echo, dan ga ik daarna als alles goed is gelijk door naar babypark maar mocht ik daar alsnog niet slagen, dan ga ik waarschijnlijk wel voor de ikea meubeltjes... ik laat het jullie wel ff weten.
wij hadden ook een oude ladenkast van onszelf gebruikt als 2e commode voor ons op de kamer errug handig! en die hebben we inderdaad achter verlengt met opstaande rand enzo! Op haar kamertje stond dr eigen babykamer dit was een complete set.. maar deze kostte ook maar 100 euro op mp dus ja ! Nu hebben we die verkocht en weer andere dingetjes van MP afgehaald, en zo weer een leuke set bij elkaar gekregen! Ach ieder zijn verslaving he!
nou meiden ik ben dinsdag bij babypark geslaagd voor een babykamer ze konden het zelf over 2 weken al leveren, maar dat komt voor ons nog niet uit dus nu komt het over 7 weken.
Wij hebben ook de MALM als commode en ik vind t juist ideaal, deze is nét iets hoger dan een standaard commode. We hebben echter alleen het kussen erop liggen, er boven hangt een klein plankje met de luiers en doekjes en de rest zit in de lade, dus er ligt om het kussen heen, daar is t blad inderdaad te klein voor.