hallo dames. gisteren zijn mijn man en ik even bij trendhopper wezen kijken en zagen daar een mooie meubelset staan met bank. bij elkaar zo'n 3500 euro. eigenlijk wilden we niet boven de 3000 euro gaan, dus we denken er nog over. is het mogenlijk om bij zo'n zaak als trendhopper af te dingen? er werken namelijk erg veel van die jonge meisjes enz. kan ik het proberen of doen ze dat daar echt niet?? heeft iemand daar ervaring mee?
Volgens mij is er vaak wel onderhandelingsruimte, zeker als je meerdere dingen tegelijk koopt. Dus zou het zeker proberen, nee heb je, ja kun je krijgen.
je kunt vaak wel wat korting krijgen maar ze zullen er bij zon zaak echt geen 500 euro afdoen. dat is meer bij eenmanszaken en handelaren
Uiteraard valt het altijd te proberen, maar dit soort zaken heeft vaak al een lagere prijsstelling, dus afdingen lukt denk ik wel, maar ga niet rekenen op 1000 euro oid. Zoals hierboven gezegd, is 500 denk ik al veel. Soms is het juist beter om bijv om een aantal extra produkten gratis te vragen/krijgen dan dat er wordt afgedongen op het pakket. Dus bijv gratis kussentjes erbij etc.
Ik denk dat 500 korting te veel gevraagd is (dat is bijna 15% op een bedrag van 3500, zo hoog zijn die marges nu ook weer niet), maar afdingen kan zeker bij de Trendhopper. Vaak moet je dan wel even om een manager of bedrijfsleider vragen, niet alle verkoopmedewerkers hebben de bevoegdheid om korting te geven, of alleen een bepaald percentage.
Ik denk altijd met dit soort bedragen kun je het altijd proberen. Toen we ons nieuwe bed kozen (andere zaak natuurlijk), kregen we gratis in elkaar zet service en de matras beschermer gratis. De laatste was geen flut kwaliteit, maar de luxe versie. Scheelt toch weer wat. Het zullen evt geen 100den euros zijn, maar elke cent is meegenomen denk ik altijd maar.
ik kan dus niet zeggen...ik wil deze hele set voor 3000 euro?? ik vind trendhopper vergeleken bij andere meubelzaken echt niet goedkoop! daarbij moet je meubels vaak ook nog zelf neerzetten en in elkaar schroeven wat je bij een andere meubelzaak niet hoeft. dus is het echt te veel gevraagd 500 euro....
Dat kan je wel zeggen, maar dan weten ze meteen je 'budget'. Het is beter om eerst te zeggen dat je dat bedrag van 3500 te hoog vind. Eerst eens kijken wat hun 'tegenbod' is. Wij zagen vorig jaar in een folder een mooie bank voor 599. We hadden op zich geen nieuwe nodig, maar vonden deze gewoon heel mooi. In de winkel bleek dat met de stof die wij kozen, de bank 1899 was! toen we zeiden dat we dat te duur vonden konden we hem kopen voor 1399. Later kon er nog eens een paar honderd af en uiteindelijk konden we hem dan kopen voor 899! Wij hebben toen maar vriendelijk bedankt.... Wij hadden er geen goed gevoel bij dat er zo makkelijk gedaan werd over 1000,- dat we dachten 'wat betalen we nu dan nog teveel?'
Waarom ga je dan naar de trendhopper als je hem zo duur vind? Kijk proberen kan je het altijd maar als je logische nadenkt weet je zelf ook wel dat ze echt niet 500 euro naar beneden gaan.
Het is alweer ruim 5 jaar geleden, maar wij hebben onze houten meubels gekocht bij Trendhopper. Alles in dezelfde serie. Hebben korting bedongen (weet niet meer precies hoeveel helaas..) en gratis bezorgen (we kochten het bij eentje op een aardig eindje van ons huis). We hebben toen wel onderhandeld met de bedrijfsleider meen ik mij te herinneren. Dus misschien op bijv. een doordeweekse dag nog eens langsgaan, dan tref je vaak het vaste personeel dat meer weet/mag.. Maar proberen kun je altijd! 500 euro op totaalbedrag is misschien veel, maar bijv. er tussen in gaan zitten qua budget en verkoopprijs zou zeker moeten kunnen lijkt me. En onze meubels werden trouwens volledig gemonteerd geleverd...
Wij zijn ook op meubeljacht! We hebben een mooie set gezien bij Sanders. Daar hanteren ze een marge van 5 tot max 10%. En dan willen ze soms nog wel iets doen met geen leveringskosten etc als je een leuk bedrag uitgeeft. Trendhopper zal denk ik ongeveer hetzelfde zijn?
Offtopic, ik dacht dat Trendhopper failliet was. Maar niet dus? Die in Groningen is weg, erg jammer vind ik, want ik keek er graag even rond.