Advies ivm.geboortekaartje van 2ling met 1*

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Lilalien, 24 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilalien

    Lilalien Niet meer actief

    Hoi ,

    ik weet gewoon niet goed waar ik het moet plaatsen en mijn vraag is de volgende :

    Wij waren zwanger van een 2 eiige tweeling maar helaas is rond 8 weken 1 van de 2 niet meer in leven.

    Ik vond dit zowieso iets bijzonders
    (mijn man denkt daar niet zo bij na en laat het geheel aan mij over)en ik dacht om ons beschermengeltje* een naam of plaatsje te geven op't geboortekaartje van zijn of haar overgebleven tweelingbrusje.

    We weten het geslacht nog niet en bij een 2 eiige tweeling kan het van beide geslachten zijn.

    Zou ik een naam of iets vernoemen op het kaartje ,
    zoja hoe kader ik dat in zodat het voor grote broer ,zus en beschermengeltje* met het nieuwe leven in elkaar past...

    Alvast bedankt ,

    Lila x
     
  2. Ineke1983

    Ineke1983 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Ik zou het toch ergens proberen te vermelden...
    Misschien een mooi zinnetje zoals bijvoorbeeld: "Tijdens de mooie en minder mooie momenten in je leven zal Sterre altijd aan je zijde staan"
    Of iets in die aard he, is het eerste wat in me opkomt, maar ik vind de naam Sterre heel mooi en kan voor een jongen EN meisje
     
  3. s1980

    s1980 Fanatiek lid

    24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    wij waren ook in verwachting van 2 vruchtjes maar hebben 1 hartje nooit zien kloppen was alleen een lege vruchtzak en hebben ook nagedacht hoe dat de verwerken en hebben een gedichtje op de kaart geplaats


    samen een kindje
    het lijkt zo normaal
    dit kindje van ons samen
    voor ons heel speciaal
     
  4. Miza

    Miza Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik zou het er idd ook met een gedichtje ofzo op vermelden.
     
  5. luukske

    luukske VIP lid

    5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik heb het zelf niet gedaan....bij onze zoon hebben we een mk gehad met ruim 8 weken, en deze zwangerschap was het ook een 2ling...ik vond het zelf niet echt iets wat ik op het kaartje wilde hebben.....als ik verder in de zwangerschap zou zijn geweest misschien wel....
    een kennis van ons heeft 1 van de 2 kindjes verloren met 18 weken, das voor mij wat anders, zij hebben hem toen wel vernoemd...
    maar zoals gezegd, het is persoonlijk....
     
  6. Lilalien

    Lilalien Niet meer actief

    Dankuwel voor de reacties ,

    als er nog zijn laat maar komen ,

    hebben nog even de tijd om te zien wat en hoe ,maak ook het kaartje zelf dan iets met een ster erin te maken kan ook eventueel
    (een afprint met een stempel ofzo?)
     
  7. Minka

    Minka Fanatiek lid

    25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    wij waren de 2e keer ook in verwachting van een tweeling waarvan er 1 slechts een vruchtzakje was.
    Ik heb voor mijn 1e dochter ook een MK gehad en toen wou ik het in het kaartje terug laten komen. Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan, en nu ook niet. In gedachten zullen we ze nooit vergeten.

    Er zijn genoeg leuke kaartjes waar een vlinder op de achtergrond staat, dit kan voor jullie symbolisch zijn terwijl iemand anders het niet op zal vallen.
    Maar ik zou zeggen; volg je hart, als jij het graag wil, gewoon doen!

    Succes met je zwangerschap.

    Groetjes Minka
     
  8. Lilalien

    Lilalien Niet meer actief

    Dank je Minka!
     
  9. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wij hebben op het geboortekaartje van Sam rondom het gedichtje vier vlindertjes laten fladderen. Verder hadden we dit gedichtje:

    Wie zegt dat er geen
    wonderen gebeuren
    en nooit gebeurd zijn bovendien,
    die moet met eigen ogen
    ons kleine wonder komen zien.


    Liefs,
    Josien
     
  10. xprisjex

    xprisjex Lid

    9 okt 2009
    48
    0
    0
    Hoi

    Ik heb het niet meegemaakt maar zag je verhaar staan en wou reageren
    Ik ben er zelf 1 van een 2ling geweest en me ouders hebben niks op het kaartje vermeld.

    Ik zou zelf een ballon doen met een ster erin.
    voor jullie en mensen die het weten ee nagedachtenis en voor andere een mooi iets op het kaartje

    Heel veel sterkte de komende tijd

    Dikke kus Priscillia
     
  11. Lilalien

    Lilalien Niet meer actief

    Hoi dames ,

    ik heb in mijn zoektoch een toepasselijk gedichtje gevonden waar we het hele gezin in betrekken evenals onze beschermengel*

    Eens ons prutsje geboren is zullen jullie het wel zien verschijnen!

    Bedankt en liefs ,

    Lila!
     

Deel Deze Pagina