Advies gevraagd over andermans kind in jouw huis

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bloemie88, 8 aug 2024.

  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    48.610
    33.603
    113
    Nee ik heb idd verkeerd gelezen, ik dacht dat hij het speelgoed naar haar zoontje gooide, dat maakt idd wel verschil.
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.796
    3.636
    113
    Ja hoor, als zij er niets van zegt of alleen wat van zegt waar niet naar geluisterd wordt, kun je er prima wat van zeggen.
    Mijn zoon was als peuter soms heel irritant en luisterde slecht, dan ging ik dus echt gewoon weg of nam hem niet meer mee. Maar dan liet ik hem niet 8 x keer met iets gooien ofzo voor het zo ver kwam.

    Kinderen die zich irritant gedragen heb je overal, daar ontkom je niet aan, maar als ik merk dat de ouders er ook weinig tot niets aan doen, ben ik er snel klaar mee.
     
    Anna009 en suus1983 vinden dit leuk.
  3. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.446
    4.694
    113
    Home
    niemand heeft het erover dat al hun kinderen luisteren maar wel dat er consequenties hangen als een kind niet luistert
    Echt niet dat ik 8 x rustig ga waarschuwen zonder daar wat mee te doen
    Helemaal als het de spullen van een ander zijn dan blijf je je kind toch niet waarschuwen maar grijp je in ?
    Snap zulke ouders echt niet en dan had ik er dus zeker zelf wat van gezegd en afgepakt
     
    Mama8891 en suus1983 vinden dit leuk.
  4. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.452
    5.810
    113
    Nu klinkt het misschien alsof ik dan boos zou zijn op die peuter, maar dat dus niet, gewoon aangeven wat ik niet wil hebben en afleiden met iets gerelateerds dat wél mag. Bv niet gooien met harde blokken door de keuken, maar met bv zachte balletjes van stof kan het wel. Of niet gooien met de blokken, maar een mooie toren bouwen mag wel. Niet aan het boek van mij zitten, maar in dit boekje van Dikkie Dik mag je wel lezen. Etc etc.
     
  5. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.942
    7.776
    113
    Amen
     
  6. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    3.077
    3.481
    113
    Vrouw
    Moeilijk hé
    bij de kinderen van mijn nicht zou ik dat absoluut ook doen, die vind dat ook ok.
    Maar we hebben vrienden en die kinderen breken het huis af, ouders zeggen er niks van en de moeder kan het niet eens verdragen als de vader iets tegen de kinderen zegt als ze iets doen wat niet mag, dus daar durf ik het in de verste verte niet. Laatste keer was mijn tabletscherm dus gebarsten na hun bezoek, tv lag bijna op de grond, enz :rolleyes: nu durven we hen dus niet meer echt uitnodigen, want zonder kinderen afspreken is blijkbaar ook geen optie.

    Het hangt er dus heel erg vanaf wie er is..
     
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    12.411
    17.249
    113
    Vrouw
    Afspreken als het goed weer is.
    Dan kunnen ze buiten.

    Bezoek moet voor iedereen leuk zijn.
    Als kinderen druk en wild zijn dan is het als ouder van ook leuker dat ze zich ergens kunnen uitleven en voor gastheer en gastvrouw moet je dan ook niet constant schrik hebben voor uw spullen
     
  8. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.452
    5.810
    113
    Hier raken kinderen die op bezoek zijn echt niet mijn tablet ofzo aan, als ik daarover niks kan zeggen omdat ouders (die zogenaamd mijn vrienden zijn?) dan boos worden, dan is op bezoek komen gewoon niet meer aan de orde.
     
    Kolibrie vindt dit leuk.
  9. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    3.077
    3.481
    113
    Vrouw
    Ik had het pas gezien toen ze al naar huis waren helaas, maar het was wel stom van mij om mijn tablet te laten liggen inderdaad. Vanuit onze eettafel heb je geen zicht op de zetel en tv waar ze dus filmpjes zaten te kijken dus helaas ook niet zien gebeuren. Heb die kindjes eigenlijk ook nog nooit weten spelen als we elkaar zien, altijd tv, tablet of gsm.
    We gaan dus liefst gewoon naar hun thuis, maar kunnen moeilijk onszelf uitnodigen haha, is dus al een jaar geleden ofzo dat we elkaar zagen.
     
  10. Minimensje83

    Minimensje83 Fanatiek lid

    19 jan 2014
    1.563
    977
    113
    Vrouw
    Ja hoor kan je wat van zeggen. Had mijn neefje keer springend op onze eettafelstoelen. Papa en mama zeiden niks. Ik spreek neefje aan dat dat hier in huis niet mag. Toen zei hij ‘thuis mag dat wel dus jij hoeft niks te zeggen (met een grote bek)’ hij was 4 … toen zei ik ‘als de sodemieter die stoel af en als dat niet lukt zet ik je buiten’
    Vond mijn broer ook niet leuk .. jammer dan ..

    overigens vind ik 2,5 en speelgoed gooien wel anders … echt gooien gooien mag hier ook niet op die leeftijd maar zolang er niks dreigt stuk te gaan zou ik een ander kind niet corrigeren. Ligt echt beetje aan de situatie hoe dat ging
     
  11. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.446
    4.694
    113
    Home
    nou lekkere vrienden dan ik zou mij daar dus echt niet stil voor houden
    Ik kan sowieso heel slecht tegen ouders die hun kinderen nooit eens aanspreken of aanpakken
     

Deel Deze Pagina