Beste, Gisteren met UWV gebeld. Sinds maandag erg ziek door Zwangerschap (7 weken). Mevrouw heeft me verteld dat ik gelijk ziektewet uitkering zal krijgen. En regeling van 13 weken ( dat je rechten op WW blijven lopen en dus dat en na je ziekte minder weken WW hebt) niet van toepassing zijn voor ziekken van zwangeschap. Ik heb op dat moment haar nog een keer gevraag hier over. Klopt dus dat ik alle weken wat ik ziek ben zelfs als het minden dan 13 weken zou zijn tocht behou en niet verlies. Ja, dat klopt, zij ze! Hier staat het heel wat anders. Dat het wel door loopt en dat je na je ziekte minder weken zal hebben. Wat is waar? Als mevrouw fout heeft - waarom zecht ze dat zo? Jullie nemen toch gespreken op? Het is gisteren rond 11 uur gebuurt. Alvast Dank, Elena
Beste Elena, Je hebt telefonisch vernomen dat je jouw rechten op WW wel behoudt als je ziek ten gevolge van zwangerschap bent. Op dit forum lees je tegenstrijdige informatie en je wilt nu graag weten wat juist is. Ik vind het erg spijtig dat je aan de telefoon andere informatie hebt gehoord. Dit levert verwarring op en dat is begrijpelijk. Ik heb daarom voor je uitgezocht hoe het precies zit. Als je ziek bent ten gevolge van de zwangerschap dan heb je recht op een uitkering van 100%. De betaling van je WW-uitkering stopt en de Ziektewet neemt dit over. Echter de duur van je WW-uitkering loopt de eerste 13 weken nog wel door. Actuele informatie over ziek zijn ten gevolge van de zwangerschap vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare