Achterwaarts gerichte autostoeltjes....

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Melrose, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    ok misschien toch wel de max way dan, dat is de enige die overblijft die ik in de buurt kan passen. We gaan zaterdag eens bij de babyplanet langs en ook even kijken of de volvo dealer open is

2. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga morgen wel even de rug van de Max opmeten!

Wellicht toch ook idee om naar het aanbod van Danielle te kijken, om de Axkid in Zwolle te kunnen passen.... Zijn wel mooi lang!

3. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ben benieuwd hoe de MaxWay bevalt Stefanie!

Ik ben zondag ook nog in Zwolle dus je mag altijd zondag nog besluiten of je eventueel wil komen passen!

4. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vanavond even de hoogste gordelstand van de Britax Max-way opgemeten, van zitvlak tot hoogste gordelstand is 38 cm.

Heb er ook foto's van gemaakt, hoofdsteun in hoogste stand, staan op mijn telefoon, die zal ik later nog even plaatsen.

5. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier de hoofdsteun in hoogste stand. Mijn dochter is nog net geen 90cm en gebruikt de stoel met hoofdsteun op 2e stand...

Bijgevoegde bestanden:

6. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nog 1 van de zijkant. Stoel zit trouwens in een 5 deurs Fiat Stilo van 2002.

Bijgevoegde bestanden:

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    maxway is dus maar 1 cm meer als de multitech, ik zal onze tobi eens opmeten en de groeicurve erbij pakken dan kan ik het wat in context plaatsen. Ik vind de iZi Plus zo mooi, baal dat ik hem nergens kan passen.

Danielle ik contact je nog wel effe

8. Petra in Zweden

Petra in Zweden Actief lid

14 mei 2013
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    De plus is inderdaad ook weer net iets groter, lijkt mij persoonlijk ook erg mooie stoel. Wat ik mij alleen af vraag is of men in de maxway nog iets in de hoofdsteun kan groeien of dat je daar ook echt tegenaan komt met schouders?

9. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    De hoofdsteun van de Maxway komt niet echt noor voren, dus schouders kunnen er wel overheen groeien en kun je de stoel dus gebruiken totdat hoofd echt gaat uitsteken. Kusjesmama heeft daar op haar facebookpagina goede foto's van op staan tot hoever het hoofd mag komen. Ik geloof zelfs tot ooghoogte.

Bij de multitech haal je dat niet omdat de schouders in de knel komen met de hoofdsteun, bij de besafe zal dit hetzelfde geval zijn, maar bij de max zullen de schouders er wel overheen kunnen vallen, iniedergeval stuk langer.

Misschien de rug van je zoon eens opmeten wanneer hij op een vlakke ondergrond zit, tot zijn schouders.... een kind groeit zoveel cm'er per jaar, maar dat is in zijn totaliteit...

10. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nu ik nog eens de Max goed bekijk twijfel ik over de schouders en de hoofdsteun.
    Zal morgen eens mijn dochter passen en hoofdsteun op laagste stand zetten, kijken of je het zo kunt zien...

Maar als de Maxway in de auto goed past, zou je nog kunnen zeggen ik bestel de Hiway (weet niet wat daar de hoogste gordelstand is) want die heeft geen extra hoofsteun. Die groeit dan langer mee??
    Stoel is verder qua pasvorm vrijwel hetzelfde, neemt nog iets minder ruimte in zelfs.
    De two-way is ook erg lang, maar vindt het zelf een wat mindere stoel JUIST vanwege de mindere hoofdopvang/bescherming.

11. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
  12. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
  13. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Da's fijn!!

Wij hebben de hoes van Kidzone omgewisseld dinsdag en we hebben de Minikid nu als tweede stoel!

14. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mooi, hopelijk bevalt de minikid net zo goed als de Kidzone !:D

15. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Daar ga ik vanuit hahaha! Ondanks dat ze qua rug en vorm hetzelfde zijn vind ik de Minikid wel mooier hahaha!

Ik wil hem in mijn auto eigenlijk op de voorstoel installeren. De airbag uit uiteraard.
    Ik kan de theterstraps bevestigen aan de rails van de voorstoel, maar is dit veilig genoeg?

(over airbag uit gesproken... ik reed afgelopen weekeind samen met een vriendin naar een babyshower van een vriendin. Haar dochtertje huilde onwijs op de achterbank, dus ik stelde al snel voor dat ze wel voorin mocht, dan ging ik wel naast Stijn op de achterbank zitten. Maar, de airbag kon niet uit voorin... Dat vond ze niet erg... het 'handvat' van de maxi cosi stond omlaag want dan konden ze elkaar beter zien en de gordels van de maxi cosi waren zo los dat er een vuist tussen kon en de gordels van de auto waar de mc mee vast stond waren ook niet strak gespannen...
    godzijdank hebben we geen ongeluk gekregen... )

16. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt de tetherstraps gewoon aan de achterzijde van de voorstoel vast maken (het zelfde wanneer je de stoel aan die kant op de achterbank zou plaatsen) en je legt de tetherstraps dan onder de stoel door.
    Zo staat het althans in de gebruiksaanwijzing van mijn Besafe.

En wat eng zeg van hou je vriendin haar kindje vervoert :$. Zette ze het kindje nou ook echt voorin MET airbag???
    Heb je er wat van gezegd hoe ze het kind WEL veilig vervoert? Ik zelf kan dat dan nooit laten :(

Ik zelf denk er ook aan om mijn dochter voorin te zetten, rijdt namelijk toch meestal alleen met haar. En mijn airbag kan ik zelf aan en uit zetten... twijfel soms nog eens een beetje.
    Ik moet eigenlijk vandaag toch haar stoel even opnieuw vastzetten, lijkt wat losser te zijn geraakt. Twijfel of ik hem direct voorin zal zetten...

17. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Ah, thanks voor de uitleg over de straps!

Ja... ik heb wel gezegd dat het met de airbag aan wel echt heel gevaarlijk is... maar de reactie was "Ik rij wel voorzichtig".
    En ik heb ook benoemd over het strak zetten van de gordels van de maxi cosi : "ik heb ze echt al strak getrokken, maar ze wiebelt zich los uit de gordels..." Dus ja... Nou, Stijnt komt echt niet los uit de gordels van de mc... en al helemaal niet met een vuist ruimte tussen de gordel en lichaam.

de groep meiden vinden me al een zeurpiet omdat ik achterwaarts vervoeren belangrijk vind (zegt ook wel wat over hun, want zij kopen een lief-autostoel enkel omdat die zo mooi is) maar toch... wilde niet nog meer spanning veroorzaken. Dus na mijn twee voorzichtige opmerkingen het erbij gelaten...

18. lievemommy10

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik snap je wel... Ik bijt ook maar vaak even op mijn tong bij het zien van dit soort dingen ;)
    Ik zie het dan allemaal al gebeuren bij een noodstop en of ongeval :$. Maar hier vinden ze mij ook vaak overdreven, en heb je haar weer. En ze zeggen ook dat ik teveel weet en mij daarom zo gek laat maken... want als je je er niet zo in verdiept zie je ook niet overal de gevaren :( Dusss...

Ben eigenlijk wel benieuwd of er hier al iemand is die haar kind op de voorstoel vervoert en hoe het bevalt...

19. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Niet iedereen van de groep meiden hoor ;) Ik denk dat iedereen er eigenlijk vanuit wil gaan dat zoiets je niet overkomt. beetje naïef misschien maar ik snap het ook wel weer. daarom wil ik Elise nu ook achterwaarts, ik zou het me nooit vergeven als we een ongeluk krijgen en Lucas is ok maar Elise niet omdat ik niet wilde overstappen.

Het nadeel van veel willen weten is ook dat je je verantwoordelijkheid moet nemen, als je niet beter weet is het leven veel makkelijker

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Lievemommy en andere wat ik me nog wel afvraag als ik die jongen van 6 zie; dat kan toch niet lekker zitten? ik weet het kleermakerszit is natuurlijk etc maar welke stoel kan wat verder van de bank af zodat de voeten toch naar beneden kunnen? Die foto's van dat meisje in de eerste link lijkt verder van de bank te zitten, kan dat met de max way ook?

Deel Deze Pagina