Ik heb altijd geleerd dat je aardappels in koud water moet opzetten, als je de aardappels in warm water zou opzetten zou het langer duren voordat ze gaar zijn. Ik heb het nooit uitgeprobeerd dus zou niet kunnen zeggen of het klopt.
Hier altijd heet water. Dan hoef ik minder lang te wachten voor mijn gevoel Soms ben ik heel erg en dan kook ik het eerst in de waterkoker
Gewoon koud water maar dit komt meer omdat ik de aardappels vaak al in de ochtend schil en al klaarzet.
Ik deed het altijd in koud water.. Nu eten we bijna geen aardappelen meer en als we ze wel eten dan pof ik ze.
Koud. Ik heb begrepen dat heet kraanwater niet gezond is voor dit soort dingen. Sowieso komt er eest een tiental seconden koud water uit de kraan voordat het warm wordt, dus dat is dan ook weer waterverspilling. Maar dan nog snap ik dat tijd-argument niet zo, want aardappels koken kost toch wel zo'n 20 minuten? Meestal stoom ik trouwens mijn aardappels, dan blijven de vitamines beter behouden.
ligt eraan wat ik wil doen .. soms doe ik onderhet koken nog ff wassen stofuigen enzo koud,.. anders warm
Aha veel verschillende dus. Ik had er ook nooit eerder bij nagedacht eigenlijk en deed het altijd met koud water. Ga het toch eens proberen met heet water, ben nu toch nieuwsgierig haha. Zo een kraan waar gelijk heet water uit komt lijkt me ideaal!!
ik doe koud water, dan garen ze heel langzaam aan heerlijk.. heb het idee dat als ik warm water zou gebruiken ( het opwarmen van het koude water dus oversla) en dus de aardappels ook minder lang koken, en dus niet "lekker" gaar worden... Netals als je verse aardappels gaat bakken..kook je ook eerst voor..doe je ook niet direct rauw in olie...wortd het ook niet mooi gaar
Ik gebruik koud water. Maar dezelfde discussie had ik laatst toen ik eieren ging koken. Ik weet niet beter als dat het koud water moet zijn.
Ik gebruik gekookt water, uit de waterkoker...het duurt toch al zo lang dat wachten . De aardappels en groente worden prima gaar hoor.
Ik zet ze met heet op. Ik oet immers toch eerst de aardappels wassen na het schillen. Dus doe dan de warme kraan open en als ze schoon gewassen zijn is het water warm. Ik stoom ze op een reefje dus dan is het snel op temp.
Gewoon met koud water. Soms als ik eieren er bij kook doe ik ze bij de aardappelen zijn ze mooi te gelijk klaar haha en scheelt een pan op het vuur.