hoi iedereen! Mijn vraag was of ik aardappelen mag invriezen om nadien te ontdooien voor onze dochter? Bij K&G hadden ze me verteld dat kindjes onder de 6 maanden nog geen nieuwe aardappelen mogen eten, nu die er bijna zijn zou ik graag aardappelen invriezen per portie om deze tijd te overbruggen. Ik maak altijd verse aardappeltjes en zo. Ik had gedacht om de aardappelen eerste te koken en dan in te vriezen. Ze zo bewaren is hier geen optie omdat ik geen echte koele plek heb. Heb het geprobeert maar dan schieten ze wortel. Wat denken jullie? groetjes Sarah
Hebben ze je ook verteld waarom ze onder de 6 mnd geen nieuwe aardappels mogen? Dat wist ik niet, en ik ben even nieuwsgierig..
Esmee krijgt al van af 4 maanden aardappelen door haar eten, alleen groenten eten vind ze niks en dat is toch ook geen eten. en ik vries aardappelen ook gewoon in samen met de groenten en de vlees of vis.
naar het schijnt omdat ze deze nog niet goed kunnen verteren en omdat er een stof inzit die niet zo goed is voor baby's, iets gelijkaardigs zoals nitraat. groetjes