(aanstaande) Groene moeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door citroenrasp, 9 feb 2022.

  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.376
    26.805
    113
    Vrouw
    Wij zijn aan het kijken naar een groen dak.
    Voor op de garage en uitbouw bij de keuken.

    Iemand ervaring mee? Vraag me vooral af wat je aan onderhoud moet doen. Zie me nog niet de grasmaaier het dak op tillen :roflmao::roflmao:
     
  2. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.591
    5.322
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee maar om de hoek hier hebben ze een paar jaar geleden het hele dak van een huis vervangen door een groen dak en ik zie er nooit iemand iets aan doen dus ik denk dat het reuze meevalt qua onderhoud
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  3. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    853
    656
    93
    Vrouw
    Nog een reden waarom je blij mag zijn in Nederland te wonen: Er wordt verwacht dat het woensdag-donderdag-vrijdag 42-44 graden wordt, met minimum temperaturen van 31-33 graden. We hadden als doel om de airco niet voor begin juli aan te doen, maar dat redden we dus niet. We proberen het wel zo min mogelijk, maar als het echt zo warm wordt dan wordt het moeilijk. Dat wordt weer heeeeeel lang boodschappen doen. Idioot trouwens dat het in de supermarket zo ontzettend koud is zomers. Een paar dagen geleden was het bij Lidl zo koud dat ik liep te rillen in mijn zomerkleding.
     
  4. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.591
    5.322
    113
    Vrouw
    En dan buiten komen en zo’n klap van de warmte krijgen. Lijkt me kei ongezond
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.376
    26.805
    113
    Vrouw
    Oef. Ik hou van warm. Maar dan liever jullie minimumtemperatuur als maximum zeg maar o_O
    Snap dat je dan de airco wel wil gebruiken.

    Ik had ik vorige week bijna de neiging de verwarming nog eens aan te zetten zo kil werd het binnen :cry:

    Airco te hard aan in de zomer vind ik vreselijk. Dat je een extra vest mee moet nemen naar kantoor of winkel. En dan loop je naar buiten, en dan valt de warmte als het ware in een klap over je heen.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.670
    19.671
    113
    Oh dat is het bij ons al :o: Gisteren 40, vandaag 42... Wind heeft geen zin want dat is gewoon hete lucht.
    Binnen is het nu 28 graden dus zal idd ook hier niet lang meer duren tot de airco aangaat...

    Ik denk trouwens wel dat dat bij jullie nóg heter aanvoelt dan bij ons, ivm mediterraan klimaat.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  7. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.670
    19.671
    113
    Overigens ben ik alsnog blij met dit weer ten opzichte van het weer/klimaat in Nederland, omdat dat mij echt ziek maakte. Ik gebruik nu nog amper mijn inhalator. En heb ook liever dit dan de winter, eerlijk gezegd.
     
    Vulpen en TanjaK vinden dit leuk.
  8. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    853
    656
    93
    Vrouw
    Klopt. de luchtvochtigheid is over het algemeen hoger, vooral 's nachts, soms zelfs 100% en dan is alles 's morgens nat. Nu zitten we in de Sahara stroming en dat betekent warme wind alsof je de ovendeur opendoet en heel veel rood stof, maar dat ken je vast heel goed. Bij ons is het nog een graadje lager in huis, 27 graden, maar elke dag komen er een paar tienden bij. Ik zou het heerlijk vinden om vanaf oktober tot eind mei hier te wonen en de echte zomermaanden in een hoger gelegen gebied, of richting poolcircel, maar dat zijn nu eenmaal dingen die voor heel weinig mensen zijn weggelegd. Ik geniet van de relatief warme winters en kom de zomers ook wel door, al ga ik in een soort zomerslaap en doe heel weinig. . .
     
  9. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    853
    656
    93
    Vrouw
    Mij ook...
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  10. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    853
    656
    93
    Vrouw
    Het is door de jaren opgevallen dat als het in Nederland koel regenachtig is, het hier warm is. Ik ben altijd blij als de zomers in Nederland warm zijn, want dan is het hier minder warm dan normaal.
     
    Mamafiets, Saartje33 en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.670
    19.671
    113
    Ik ben om één of andere reden juist veel productiever in de zomer dan winter. Denk dat het komt door soort van (lichte) winterdepressie ofzo? Zonlicht is er wel hier, 's winters, en extreem koud wordt het niet, maar het blijft uiteindelijk toch winter... Ook wel omdat het thuis vaak kouder is dan buiten.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  12. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.541
    5.823
    113
    O als ik zie dat het nu al 40+ is, dan denk ik al snel hoe erg het moet zijn in de zomer. Daarom heb ik ook altijd vrees als het in mei al 25 graden of zo is. Dat is hier nu 2 keer voorgekomen, maar nu is het weer terug naar normaal of zelfs minder dan normaal. Maar dat komt door de regen. Die waterkou is echt niet fijn. Maar na 1 droge week gaat het weer een paar weken regenen. Het is echt van slag.

    @Mamafiets, wat voor soort groen dak wil je? Sedum? Wij hebben sedumtegels, zeer eenvoudig zelf te leggen en totaal onderhoudsvrij.
     
    TanjaK en Saartje33 vinden dit leuk.
  13. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.591
    5.322
    113
    Vrouw
    Ik functioneer niet echt meer boven de 25 graden. Op kou kan ik me kleden, op warmte niet.
     
    Cobon en TanjaK vinden dit leuk.
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.075
    14.329
    113
    @Mamafiets zwager en schoonzus hebben sedum, is nagenoeg onderhoudsvrij. Allicht na de nodige tijd dat je er wel iets aan moet doen.

    Enige waar je wel met een schuin oog alert op moet blijven is vogels die een en ander transporteren en er ineens een walnootboom begint te groeien. (Hebben wij hier in de tuin nogal last van)
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.376
    26.805
    113
    Vrouw
    Het wordt waarschijnlijk sedim idd.
    Ik zag op groendak.nl sedummatten.
    Alleen de randen af en toe bijwerken en de waterafvoer controleren als ik het goed lees.
    Hoe bevalt het jullie? Ik vind de plaatjes wel mooi uit zien.

    :roflmao::roflmao:
    Dat is idd niet zo handig. Ik wil best een walnootboompje in mijn tuin. Maar op het dak gaat denk ik niet werken :D
    Hoewel het hier eerder kers gaat zijn wat de vogels komen brengen. Ook lekker :)
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.376
    26.805
    113
    Vrouw
    Ik zit - as we speak- met een dik vest over mijn trui onder een dekentje op de bank te rillen :cry:

    Het hoeft echt niet ver over de 25. Maar ik verlang enorm naar zomerse temperaturen. Maar daar gaan we de komende 2 weken nog niet aankomen zegt weeronline :(
    Vandaag het dieptepunt van 14 graden en regen
     
    TanjaK en Saartje33 vinden dit leuk.
  17. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.541
    5.823
    113
    Wat bereft sedum: de eerste 2 jaar hadden we wel meer soorten dan nu. Het is blijkbaar zo dat soorten andere soorten kunnen overheersen. Maar ach, we kijken er niet speciaal op, maar zien wel dat het goed bezocht wordt. Dat vinden wij belangrijker
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  18. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    853
    656
    93
    Vrouw
    Ik loop vaak met een nat shirt of doe me hoofd onder de kraan b.v. als ik moet afwassen of schoonmaken, anders zou het huis versmeren.
     
    citroenrasp en Saartje33 vinden dit leuk.
  19. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    853
    656
    93
    Vrouw
    14 graden en regen hoeft van mij ook niet...
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.075
    14.329
    113
    Wij waren ook al collectief aan t mopperen. "Zijn ze de zomerstand vergeten ofzo?!?"

    We gaan van extra lange herfst door naar lente en weer naar herfst. Nu vind ik begin herfst (blaadjes verkleuren) nog wel leuk maar na t kleurenspectakel ben ik er ook wel weer klaar mee.

    Riep ik als koukleum met hemd, trui en vest...
     
    TanjaK vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina