Hallo, Aanrechtsubsidie/aanrechttoeslag? Zijn er hier moeders die hier meer over weten ik kan er bijna niets over vinden op internet. Ik hoor er wel veel over maar wordt er niet wijzer van. Heeft er iemand ervaring mee wat het inhoudt wie er recht op heeft wanneer je er recht op heb? Ik hoor het graag van jullie. Groeten, Priscilla
Het heet geen aanrechtsubsidie, maar algemene heffingskorting. Misschien dat je daarom niks kon vinden Op de website van de belastingdienst kan je een programma downloaden waarmee je een voorlopige aanslag 2010 kunt aanvragen. Hierop moet je jullie inkomen (ook dat van je partner) invullen, waarbij je dus een inschatting moet maken van hoe hoog je bruto jaar inkomen in 2010 gaat zijn. Het programma rekent dan uit op welk bedrag je recht hebt, en vervolgens kun je de aanvraag bij de belastingdienst indienen. Je krijgt het jaarbedrag in maandelijkse termijnen op je bankrekening gestort.
aanrechtsubsidie, whahahahahaha, sorry, maar die kende ik nog niet ze noemden het vroeger ook wel "huisvrouwengeld" Komt er inderdaad op neer dat als jou man genoeg belasting betaald voor jullie beider heffingskorting jij deze maandelijks gestort kunt krijgen.
Ik krijg het ook! Krijg alleen niet het maximale bedrag...omdat ik vorig jaar toch wat gewerkt hebt. Ik laat alle toeslagen van de belastingdienst achteraf uitbetalen. Ik vraag het dan pas aan als ik de jaaropgave's binnen heb, we weten namelijk van te voren nooit precies wat we verdienen per jaar. Zo voorkom je dat je moet terug betalen aan de belastingdienst.
ja krijg het ook. We zijn fiscaal partners en als je zelf niet werkt kan je dat aanvragen. Nu krijg ik het volledige bedrag. Is zeker mooi bedrag om boodschappen van te doen! maar kende die naam er ook niet voor.Aanrechtsubsidie haha klinkt wel grappig
ja heffingskorting als je partner meer als een bepaalde bedrag verdiend en jij minder als een bepaalde bedrag.. is geloof ik 170 euro per maand maximaal ofzo...
Iedereen in NL heeft recht op algemene heffingskorting, of je nou werkt of niet. Maar als je werkt, wordt het gewoon van je te betalen belasting afgetrokken en merk je er dus niet zoveel van, tenzij je goed op je loonstrookje/aangifte kijkt. Als je niet werkt en dus geen inkomen hebt, kunnen ze het er niet vanaf trekken en kun je het dus uitbetaald krijgen.
ja dat hoorde ik ook van een kennisje dat ze dat af willen schaffen. maar ja hypotheekaftrek ook...... daarom hebben wij al besloten omdat niet meer elke maand te ontvangen zodat het 1 keer per jaar een leuk extra is en als het niet meer komt dat we het dan ook in de maand niet missen. agh ja ze pakken echt alles af!
Je werkt onregelmatig dan of niet?? Want hier komt elke maand precies hetzelfde bedrag salaris binnen.
Ik heb het pas aangevraagd maar vindt het wel weinig Heb namelijk maar 150 euro net genoeg voor me verzekeringen
de hypotheekrenteaftrek wordt (nog) niet afgeschaft hoor. Dat zou in deze tijd van voorzichtige opbouw weer een hoop drama's veroorzaken.