Plus: BabyCD, vindt ze heerlijk ontspannend Draagdoek, meer gebruik van gemaakt als gedacht Babygym van Winnie de Poeh, dikke pret met dat ding! Bambinosokjes, blijven supergoed zitten Pacco, inmiddels niet meer nodig maar veel baat bij gehad Min: Lakentjes en dekentjes, amper gebruikt ivm snel draaien in bed Speentjes, het is een duimer Heb weinig miskopen geloof ik...kan zo snel niets anders bedenken!
jawel joh, je kunt hem buigen hoor! anders ligt je kindje nog altijd in de zon. die ijzeren veer zeg maar kun je buigen, gaat wel stroef. mijn plussers: -Joolz kinderwagen en accessoires - Maxi Cosi easy base en isofix - schommelstoel Fisher Price, we hebben altijd lekker rustig kunnen eten en ze vindt het nog geweldig. - dr Brownflessen en Sab simplex - Tripp Trapp met babyset - plastic slabbers van de Ikea met een lekker zacht slabbertje eroverheen (Wibra bevalt erg goed en zijn mooi ruim) - wasbakje om op de commode te wassen - medisana camera als babyfoon - magnetronsterilisator van Avent mijn minners: - difrax en avent flessen - infacol - spenen - zeeman rompers (drukkers gaan heel snel stuk) - pyama's in maat 50/56, hier hield ze gewoon haar zachte kleertjes aan 's nachts - zwitsal
plus: -nunapepp buggy -speelkleed circus ikea -aiden anais hydrofiel ( ook fijn als omslag doek, heel fijn bij afdrogen) -alles wat knispert -vingerverf
Plus: * Juist wel weer hydrofielen, gebruikte ze overal voor. (Afdrogen, spuugdoeken, als overlegger op het aankleedkussen, als poetsdoek voor mijn borstvoedingslekkages etc.) En nog gebruik ik ze af en toe voor afdrogen. * Flannellen luiers, de eerste tijd. Als extra dekentje, over het aankleedkussen, onder het hoofdje in de wieg etc. Om je kindje in te wikkelen (er zijn nl. extra grote) * Medela dubbele elektrische kolf * Avent flesjes * Badspeeltjes * Rompers Hema / V&D * Slaapzakjes Hema * Grote, brede commode met 3 lades / kastjes eronder, heerlijk die ruimte! * Mutsy spider buggy * Wipstoeltje * Bumbo stoeltje!! Ideaal om goed en stevig in te leren zitten (als je kindje eenmaal kan zitten) en voor fruithapjes etc. * Wieg (stond de eerste 3 maanden bij ons op de slaapkamer (fijn voor de nacht(borst-)voedingen * 2 Woezel knuffeldoekjes (1 voor extra) zijn nog onmisbaar! * Purol gele zalf - voor alle rode plekjes, kleine wondjes e.d. * Zinkzalf * Schrale Troostzalf van Prénatal voor kloofjes, schrale plekken e.d. (ook voor je tepels met borstvoeden, ontsmet en verzorgt!) * 100% pure ongeraffineerde kokosolie (voor smeren op tepels en in 't mondje van je baby bij spruw!) Min: * Kinderwagenbak.... bijna niet gebruikt, zonde. * Babybadje (Dennis ging meestal met ons in bad of onder de douche al toen hij nog heel klein was * Talkpoeder (niet vaak gebruikt en indien nodig gebruik ik Maizena, net zo goed) * Alle geparfumeerde zalven / crèmes, echt maar heel weinig gebruikt hier! * Dikke jasjes in het begin, een longsleeve of truitje met vestje met een grote warme omslagdoek is al zat in het begin en een dik jasje zit niet echt comfortabel voor de kleine. * Nystatine tegen spruw, hielp na een 4 / 5 tal behandelingen nog niet. * Boxspiralen e.d. Dennis keek er niet naar om, had liever iets boven zich om mee te spelen * Een speciaal baby-boek. Veel leuker om je eigen te maken! * Loopwagen (is nu geen succes, hij kan al een dikke maand lopen maar legt 't ding op zijn zij en bekijkt de onderkant en draait met de wielen, erachter lopen, ho maar, lol) * Speelkleed, wel even gemakkelijk geweest maar sinds hij zichzelf kan verplaatsen slaat dat kleed nergens meer op. Wel ideaal voor buiten trouwens, daar hebben we het veel gebruikt afgelopen zomer, dus in die zin weer een plus. * Petten en mutsen. Niet besteed aan die van mij. Een fijne capuchon voldoet hier beter. Pff.. zal er nog wel meer zijn maar kom er nu even niet op.
Plus Mobiel van Chicco voor in bed. Hij slaapt heerlijk op het muziekje en als hij snachts bang is zet hij het lampje aan. Badspeeltjes, daar blijft hij rustig mee spelen haha. Vtech toettoet autogarage.. vind hij echt prachtig. Uren vermaak. Baby einstein dvd's wederom uren vermaak en vrije handen. Stokke Playtray scheelt een hoop dweilen Min Zwitsal creme gegarandeerd eczeem ervan Boekje Eet hij op Houten hamertje met houten paaltjes.. eet hij wederom op Dekens... trapt hij af dus slaapzak is veel beter. Klamboe ledikant staat op onze kamer dus hij heeft er nooit onder gelegen
Plus: + Slabbetjes van Silly Billyz. + Hydrofiele luiers. Mijn dochter is 3,5 jaar en ik gebruik ze nu nog. Ik droog haar haren ermee af. Droger kan niet! + Warme antislipsokken. + Voorleesboek van Dikkie Dik. + Knutselslabbetjes van Ikea. Min: - wipstoeltje. Gelukkig hadden we die geleend. - pantoffels. Mijn dochter trekt ze nog steeds uit. - plastic slabbetje van Hema. Eten & drinken glijdt er vanaf zodat de broek/rok alsnog onder het eten zat. - Houten rijgkralen. Prachtig om te zien, maar het stoffen touwtje blijft achter het ruwe hout van het gaatje hangen.
Aanraders: -hydrofielen, eerst gebruikte ik ze heel veel, nu inderdaad wat minder, maar ik heb ze wel veel gebruikt. -tommee tippee flessen -antilop kinderstoel ikea. -hema stretch rompers (veel andere rompers zitten niet mooi, en passen niet zo lang als die stretch van de hema). -eigenlijk wel veel spullen van de hema. -friso smartpack, ik heb geen friso melk, maar ik gebruik het smartpack wel. Laatst was alleen de deksel,stuk, hij ging steeds open, toen kreeg ik gewoon een nieuwe! -boekjes, hij is dol op boekjes. - duwkar van van bueren. DaR heeft hij al heel wat meters mee afgelegd. - stapelbekers, zijn favoriete speelgoed. -fietskar (ik heb de croozer). Je hebt veel vrijheid, ik heb hem gebruikt vanaf dat mn zoontje een paar maanden was, hij LAg heerlijk in de hangmat en ik kon weer fietsen. Geeft veel vrijheid als je de auto niet hebt. En je kunt weer wat aan je conditie doen. Nu gebruik ik hem nog steeds veel, ik heb ook een fietsstoeltje, maar daar heeft hij nog maar een paar keer in gezeten. - schoenen met klittenband, veterschoenen krijg ik niet goed aan. -mutsy 4 rider. De kinderwagen 6 maanden gebruikt. Nudus de wandelwagen naar mij toe gericht. -ikea bakjes en lepeltjes - ikea bestek KALAS, ik gebruik de plastic vork voor hapjes eten. De lepel vind ik nog te groot en het mes is nog niet nodig, maar ik kon nergens normale plastic vorken vinden die niet duur waren. -ikea slabben en kliederschort - ikea tuitbekers (die hondjes) -Zinkzalf van natusan, werkt heel goed bij rode billen. -vochtige schoonmaakdoekjes om na iedere maaltijd de kinderstoel (en vloer) te poetsen. Ik gebruik die van action of als er elders een aanbieding is. -maxi cosi hoes van kruidvat, niet duur, past goed en makkelijk uit te wassen. - voedingskussen kruidvat. Heb ik ook veel mee geslapen, verder gebruikt met waskussenhoes erover, kon mn zoontje heerlijk in liggen. Zelf vond ik een voedingskussen niet fijn bij het voeden. Afraders: - parasol van mutsy, mn zoontje trekt hem steeds los - waskom, wordt hier niet gebruikt, maar zat gelukkig bij d e badset, heb hem niet los gekocht. -'afvoerslang van het badje. Die slang moet je vasthouden, anders spuit het alle kanten op. Je kunt beter geen slang gebruiken, dan loop het water recht naar beneden, kun je gewoon een emmer onder zetten of boven de afvoer van de douche legen. Ik zette het badje ook weleens op het standaard boven de wc. Stop eruit en het water liep zo de wc in. -overslagrompers, vond ik heel onhandig. -knuffels, gelukkig niet heel veel van gekregen, maar hij doet er niks mee. Er liggen wel een paar in zn bed, maar hij slaapt zonder. -universele regenhoes, koop liever een van je kinderwagen, was hier maar een paar euro duurder, maar sluit veel beter aan. Er is vast nog wel meer, maar weet het nueven niet
plus: + Falke antislipsokken + Activity tafel + Silly billy's + Plastic slabbers met opvang bakje van de p renatal + Plastic stoelverkleiner + bestek van Bambam ( zit een kroontje aan het eind en dat geeft een fijne grip) + Bambino sokjes ( gebruik ze nog voor mn oudste van 2) + Oefen beker van difrax + babydutch leren slofjes voor de eerste stapjes + Bardossa eerste loopschoentjes Min: - Plastic slabber met opvangbakje van Wibra ( gaat steeds los) - stoffen stoelverkleiner ( je blijft schoonmaken en in de was gaat ie snel lelijk wrden, met pilletjes enz) - h&m antislip sokjes, zakken af, makkelijk uit te krijgen
Plus: + babyfoon met camera + Ikea antilop kinderstoel + Ikea opklapbare commode + Ikea trofastkast om het speelgoed in op te ruimen + Fietskar met babyschaal. Kunnen ze al vrij vroeg in, lekker fietsen + Draagdoek en daarna ergonomische drager + Hema rompers + Foam puzzel voor op de plavuizen om daar een zachte speelhoek van te maken + Bugaboo + Babyswing + Wieg + Nuby rietjesbeker + Badstoeltje met antislip + Mutsy luiertas. Heerlijk groot, zeker nu met 2 kinderen. + Babynomade + Maizena + Slabben van Silly Billyz + Hydrofiele luiers + Boekjes Min: - Tummy tub - alle jasjes en truitjes waar een capuchon aan vast zit. - Parasol voor op de kinderwagen. Je blijft stellen, liever een hydrofiel
+ Onze oude Baby Bjorn wipstoel, maar met nieuwe hoes van Ukje (webshop) eromheen! Ziet er SUPER leuk uit én hij is kwalitatief echt geweldig. + Bondolino draagzak + Babypaws slofjes, aapies boots + Rompers van de Hema + Kleding van Mim-pi + Maxicosi easybase 2 met Pebble maxicosi + Koeka deken, voetenzak, wrapper - Rompers Petit Bateau, iedereen vind ze fijn maar ik dus niet haha - Kleding van Ducky Beau (kwaliteit viel enorm tegen) - Zwitsal producten
Handig: - Dooky voor aan de kinderwagenbak. Ideaal als vervanger van onhandige parasolletjes! - kinderwagen Transit van Mutsy. Lekker wendbaar, niet duur en het is een combi, dus lang te gebruiken. De bak wordt hier nog dagelijks gebrukt om in te slapen - box met lade, heb daar een aankleedkussen ,luiers en billendoekjes in liggen zodat ik hem beneden ook prettig kan verschonen - slaapzakjes. Kevin trapte regelmatig zijn beentjes bloot en werd dan wakker van de kou. Nu dus niet meer - flessen van avent. Deze heeft hij van het begin af aan goed kunnen pakken - badje op de kinderkamer. Hij wordt er zo lekker ontspannen van en ik kan hem alleen badderen. Voor het douchen heb ik mn man altijd even nodig! - babyfoon alecto dbx88. Prima geluid, muziekjes waar hij lekker van in slaap valt, en de terugspreekfunctie is handig. Die wordt hier een beetje als walkie talkie gebruikt als man of ik in de babykamer zijn en de ander is beneden - hydrofiele luiers. Liggen door het hele huis en worden dagelijks gebruikt en vervangen. Heb er zo'n 32 van, dus grijp nooit mis. - hygienische doekjes van de lidl. Om de commode snel en goed schoon te maken elke dag. Die van glorix vind ik stinken, en deze ruiken juist erg lekker fris - thermosfles om 's nachts de voedingen mee klaar te maken. Hoef niet eerst naar beneden om water op te warmen wat erg prettig is als je nog half slaapt - voedingstorentje van hema. Maak voor de nacht alvast de voedingen klaar. Minder handig: - parasolletje voor op de kinderwagen. Ondingen zijn het, blijven overal achter haken of prikken in je oog - kruitvat flessen. Werkt hier voor geen meter, alle voeding loopt ernaast en hij pakt de spenen ook niet. Gauw weer terug gegaan naar avent
Aanraders: - aapie sloffen - manduca draagzak - lodger bunker - kinderwagen Mura 4, super veel gebruikt en tot 7 maanden in de bak gelegen. - box mobiel van Tiny love, heeft ze uren tegen gekletst.
Plus - alle speeltjes die kraken, piepen of rammelen - badje + zitje. Ze vind dat gespetter heerlijk - kleding van de hema - wipstoel. Gebruiken we nog steeds veel. Vooral als ze moe is - combi cotti (draagdoeken) - slen dang - kinderwagen Xplore. Enorm gevaarte maar heerlijk voor in het bos en met 1 hand te sturen. (erg handig met 2 hondjes) - alle muziek speeltjes - box - babygym Min - tummy tub. Leek me erg prettig maar mijn handen zijn erg klein waardoor ik de baby niet goed beet kon houden. Vond het maar eng
Je hebt gelijk Hij gaat inderdaad heel erg stroef. Zo stroef dat ie van t frame komt als ik m probeer te buigen. Waar dit topic al niet goed voor is
+ Snoozebaby Easychange, op visite ff op tafel en hup schone luier. En in openbare gelegenheden, vind ik die aankleedkussen altijd zo ranzig eruit zien en daar ga ik mijn dochter echt niet opleggen. Dus easychange erop en klaar + Aventrietjesbeker, hier kan onze dochter goed uitdrinken nadat we haar van een gewone fles hebben afgewend. + Difrax combispeen (kersenvorm), dit is de enige speen die ze wil hebben, de rest spuugt ze allemaal uit + Prenatal winterslaapzak met mouwtjes, ideaal! Zichzelf wakker slaan gebeurde niet meer (manlief zag echt niks in inbakeren) + H&M overslagrompertjes, heerlijk!! De eerste keer dat mijn man ze zag wist ie echt niet wat ermee aan te moeten. Nadat hij wist hoe het moest zweerden we er allebei bij, geen geklier met een strak rompertje over zo'n klein babyhoofdje trekken. Gewoon haar erin leggen en de knoopjes dichtdrukken + All-Terrain wielen Quinny Buzz, echt het geld waard! Wielen blokkeren niet, geen "buggygeluid" meer als je over stenen loopt. En geen enkele moeite meer met gras oid! + Difraxflessen, eindelijk een fles die niet lekt! - Minimonkey draagdoek/zak, wat een verschikkelijk onding. Ik twijfelde heel erg over een draagzak/doek en heb me op de 9maandenbeurs toch laten overtuigen. Wat een geldverspilling dat ding! - Aventrietjesbeker, helaas is het ook de enige beker waar ze goed uit kan drinken. Want ondanks dat het systeem voor t drinken ideaal is, lekker ze na een tijdje wel. - Aventflesjes, ook enorme lekflessen. Deze zwangerschap komen ze er niet weer in. Heb ze allemaal (10stuk) zonder pardon de container ingemieterd, ondingen.
Mijn absolute uberPLUS Het activity centre van FisherPrice, van de ranforest lijn! Brengt hier zeker zijn geld op, ze is er uren zoet in, met alle diertjes, junglegeluidjes, muziekjes, lichtjes! We hebben ook de electrische schommelstoel, vindt ze ook super! Ik ook, slaapgarantie krijg je erbij... Heb niet echt afraders geloof ik.... Nou ja, vind de hydrofielen ook een beetje overschat. En pampers! Wat stinken die dingen zeg
Mijn plus en minnen: Plus: - Geweven draagdoek - Mepal antilekbekers (Niet stuk te krijgen en lekken niet.) - Silly Billyz slabben (Na gebruik spoel je ze even af onder de kraan, droogt snel. Kocht ik nadat ik een hele stapel 'gewone' slabs weg had moeten gooien, omdat ik de wortelvlekken, etc, er niet uit kreeg. Silly Billyz nu bijna een jaar in gebruik en zien er nog uit als nieuw.) Min: - Baby Bjorn draagzak (Voelde idd echt als een 'zak'. M'n dochter hing erin en ik had zelfs met kort dragen al last van m'n schouders, rug, etc. Na ong. 3x dragen een draagdoek besteld en gebruik die nu nog steeds.) - Flesverwarmer (Nooit gebruikt.) - Matrasje campingbed (Nemen altijd d'r matras mee.) - Antilekbekers Difrax (Waren niet bestand tegen de gooi-op-de-vloer acties van m'n dochter. En niet 100% lekvrij.) - Antilekbeker Avent (Hadden 'm net 1 dag en toen gooide dochter 'm al stuk op de vloer. Hij lekte ook enorm.) - Flessen Difrax (Soort liefde/haat verhouding. Dochter dronk er goed uit, maar heb vier flessen gehad waarbij de schroefdop afbrak na tijdje in gebruik. Kreeg wel steeds netjes een nieuwe van Difrax als ik het doorgaf per mail.) - Sofie de Giraf (Dochter beet bij de eerste keer dat ze ermee a/d haal ging al een stuk verf van z'n oor af. Gelijk weg gegooid.)
Plus: - Puckababy piep en mini - hydrofielen (heb een spuger, soms wel 4 per dag) - boxmobiel - open commode met stootrand van Ikea (GULLIVER Commode - IKEA) - Easywalker Qtro (lekker stevige wagen met grote bak) - Cinababy tegen krampjes - stretch rompers van Hema - fopspenen van Avent (andere spenen pakt hij niet goed) - medela swing borstkolf - natusan babyolie - zwitsal haarolie - bambino sokjes van Kruidvat - mozesmandje met standaard voor de eerste weken - easybase/isofix van MC Min: - hangmatje voor in de box. Met de box in de hoogste stand, ligt het hangmatje op de bodem. Tegen de tijd dat de box in de laagste stand gaat, is mijn kindje te groot voor de hangmat. - kleding met capuchons - wipstoeltje met trilfunctie (hebben we gekregen...de kleine vindt het niets) - slabbetjes en spuugdoekjes met plastic bedrukking en/of borduursel - kleding die toch te klein bleek te vallen (oa van Primark leuke tuinbroek maar 2x aangehad, eigenlijk al net aan bij koop, terwijl hij pas net in 62 zit)
Plus; - geweven draagdoek (ellevill) - bondolino - co-sleeper - Feetje boxpakjes - petit bateau rompertjes (lekker smal) - Ligding voor in bad, destijds gekocht bij kruidvat, met zuigertjes eronder - bumba seat - ameda elektrische kolf - rompers HEMA biologische katoen - tommie tippee - natusan borstcompressen min: - spuugdoekjes - verschoonkussen opblaasbaar van Ikea - Goedkope rompers HEMA (veel te breed) - badolie