Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en krijgt bij zijn fruit en brood water te drinken. Nu drinkt hij dit best slecht...Ik dacht laat ik eens proberen of hij met een rietje uit een bekertje wil drinken. Dit deed hij wonderbaarlijk goed. Hij krijgt natuurlijk in een keer meer drinken in zijn mond dus hij moest er even aan wennen, maar het kost hem minder moeite en daarom drinkt hij beter. Na 3 keer proberen heeft hij het aardig onder de knie. Is dit slecht? Of doen meer moeders dit zo... En wanneer kan je ze leren gewoon uit een bekertje te drinken?
Drinken uit rietje is goed voor de spraakontwikkeling! Mijn zoontje verslikt zich er nog mee door de hoeveelheid die er uit komt. Open beker is nog beter maar veaagt meer hulp! Hier nog een tuit..
als je het afwisselt met tuitbeker, rietje en gewone beker is het niet slecht. Mijn dochter wilde geen tuitbeker, maar wel een rietje dus die dronk ook vaak uit beker. Wij hebben al heel snel, denk ook met 7 maanden (toen ze af en toe wat water kreeg) dat uit een bekertje gegeven en in bad een bekertje neergelegd en zo ging ze dat langzaam oefenen.
Volgens mij is het het beste in onderstaande volgorde, wat ik laatst las: - gewone beker - rietjes beker - tuit beker Tuit beker was volgens die bron het slechtste van de 3, dus vooral doen zou ik zeggen en dan snel over op een gewone beker (ev met hulp).
dit klopt! onze dochter heeft ook nooit uit een tuitbeker gedronken maar de rietjesbeker had ze zo door.
ja hoor niks mis mee hier drinkt mijn zoontje ook al vanaf 7 maanden uit een rietjesbeker dit was trouwens ook het enige waar hij uit wilde drinken.. hij is nu een jaar en drinkt nog steeds uit het rietje maar wil vaak ook al met de grote mensen mee doen met een gewone beker.. dit is alleen nog niet zon heel groot succes
kinderen die moeite hebben met praten, wordt ook vaak geadviseerd om oefeningen te doen met rietjes. Blazen, drinken etc, omdat het juist goed is voor de mond motoriek. Dus een rietje is zeker niet verkeerd hoor!
John drinkt alleen maar uit een rietje, gewone beker duwt hij nog weg, ik vind een rietje beter dan een tuitbeker
bedankt voor jullie feedback...Fijn om te weten dat het goed is, want om me heen zie ik ook kindjes gewoon limonade uit een flesje drinken...Die onzekerheid he
Mijn dochter heeft een tuitbeker nooit gesnapt. Die is meteen met een rietjesbeker begonnen, daarna met een jaar dronk ze goed uit de 360 graden kiddyboo beker en een paar maanden later uit de blauwe bekers van nutrilon (waar 2 handvaten aan zitten). Mijn zoontje snapt ook een tuitbeker niet en een rietjesbeker vind hij ook heerlijk om mee te spelen (krijgt er soms wel wat uit). Hij drinkt wel zo een oefenbeker van difrax leeg (die ik dan vasthoud) Ook kan hij zelf uit de kiddyboo beker drinken, maar ik hou wel de onderkant vast, anders klapt hij hem hard tegen zijn mond aan wat zeer doet.