1 jaar en nog geen tandjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sylvia111, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Hallo,

Mijn jongste dochtertje word over 3 weken 1 jaar,
    maar ze heeft nog helemaal geen tandjes!
    Toen ze 4 maanden was zei de cb arts: o dat gaat niet lang meer duren voor ze tandjes krijg.. maar er is nog helemaal niks!
    Mijn oudste dochter had met 5 maanden dr eerste 2 tandjes en de rest volgde snel.
    Nu weet ik dat je niet moet vergelijken en dat ze er wel komen, maar met 1 jaar nog niets..
    Hebben meerdere kindjes dit?
    Of moet ik t cb ff bellen?

2. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    He,

hier was het hetzelfde verhaal. Maar warempel: 2 weken voor zijn eerste verjaardag was daar dan toch zijn eerste tandje. De 2de volgde 3 dagen later. Ik was al bang dat hij de eerste baby ging worden met een kunstgebit.... Ik was ook al op het cb geweest omdat ik me zorgen maakte maar daar verzekerde ze me dat alle kindjes uiteindelijk tandjes krijgen. Dus maak je geen zorgen ze komen vanzelf!

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier 1 jaar geweest en nog steeds geen tandjes...we wachten geduldig af vroeg of laat moeten ze wel tandjes krijgen.
    Mijn schoonmoeder vertelde dat m'n vriend ook laat was met tanden trouwens al haar kids. Eerst liepen ze en toen kregen ze tanden. Nou mevr loopt dus laat de tanden maar komen!

4. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Dan bel ik het cb niet en wacht ik rustig af.
    Je hoort meestal dat kindjes al vroeg tandjes krijgen dus dan ga je toch wel twijfelen als er bij 1 jaar nog niks te zien is..

5. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Hoi
    Mijn dochter kreeg pas met 14 maanden haar eerste 2 tandjes. Daarna weer een aantal maanden niks. Nu met 22 maanden heeft ze 8 tanden en 3 kiezen. Waarvan 4 tanden en 2 kiezen net een maandje door zijn. dus komt allemaal goed hoor. Schijnt alleen veel meer pijn te doen voor je kindje omdat het tandvlees veel harder is (eten nu natuurlijk ook alles, al is het zonder tanden, en zo wordt het tandvlees hard)

6. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wees maar blij! ;) Het schijnt namenlijk dat hoe later je kindje tandjes krijgt.. hoe beter het gebit zal worden later! :D Een geluk bij een ongeluk dus!

7. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Hard tandvlees heeft ze zeker! ze had een keer in mn vinger gebeten en wist niet dat dat zo hard zou zijn.

Laat dr tanden dan nog maar even verstopt blijven!:D

8. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Mijn neefje is 11 maanden en heeft ook nog helemaal geen tandjes.

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik had met 15 maanden pas m'n eerste tandje.

Hier op het cb zeiden ze dat het wel maanden kan duren van de eerste klachten tot het werkelijk doorkomen van een tandje.

10. Alita

Alita Niet meer actief

hier ook nog niks.....

11. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ach joh, ze komen vanzelf. Op het cb hadden ze nog nooit gehoord van een kindje zonder melkgebit. Want maakte me ook best zorgen. Ze kreeg precies 1 dag voor haar verjaardag haar eerste tandje! Maar je moet het ook zo zien: hun tanden worden een stuk korter blootgesteld aan limonade en zo.... Alleen is het nadeel dat ze veeeeeel meer last hebben van het doorkomen door dat harde kraakbeen.

12. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Hier een paar weken na de eerste verjaardag het allereerste tandje! Terwijl de beide oma's al vanaf vier maanden constant riepen: dat zal niet lang meer duren. Nou dus wel... Nu is ze anderhalf en heeft 4 tandjes en 4 kiesjes. Blijkbaar hebben we geluk, want ze heeft totaal geen last gehad van het doorkomen van de tandjes en kiezen.

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Goh. Hoe herkenbaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hier nog geen tandjes.;)

14. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Haha! En ik wou nog wel een topic openen omdat ik nog steeds geen tandje zie (en oma al vanaf maand 1 roepen, ze komen eraan hoor!) maar moet dus nog even geduld hebben...

15. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Nou gelukkig is ze niet de enige!!
    Ik wacht het gewoon af.
    Hier was het ook hoor dat ze zeiden dat het niet meer lang zou duren.. nou vind het toch best lang:D

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Tis idd hoe later ze tanden krijgen, hoe beter het gebit later is, dus wees daar maar bij om ;) Ik las hier ergens een reactie over de 1e baby met kunstgebit haha, maar (niet om jullie bang te praten) ik heb een neef die heeft dus nooit tanden gekregen. Na rontgenfoto's blijkt er ook helemaal niks te zitten... zodra hij 18 is krijgt hij een kunstgebit, doen ze nu nog niet omdat hij nog volop in de groei is (is nu 14 jaar). maar het komt dus wel voor...

Heb je op de echo toen je nog zwanger was de tanden wel gezien? ik kon ze altijd duidelijk zien op de echo's nl.

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Jeetje dat is vaag, geen tanden.. nog nooit gehoord..

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik zie dat je je er toch wel een beetje druk over maakt maar moest om deze zin echt lachen (sorry) wat denk je dat het CB eraan doet??

Nee hoor meis wees maar niet bang ook bij jouw meisje komen de tandjes. Mijn tandarts zou zeggen "heb je weleens een kindje gezien op de kleuterschool zonder tandjes? " sja daar heeft hij wel gelijk in.

Geduld meis

19. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    :$ nou daar gaat mijn tansarts zijn logica :D

20. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    hihi!
    Ja ik bedoelde eigenlijk meer omdat die man van het cb zei met 4 maanden dat ze al begonnen met doorkomen.
    En er nu nog steeds niks is.
    Maarja zou wel fijn zijn als hij ze even tevoorschijn zou halen:D

Deel Deze Pagina