Hoi! Wij gaan binnenkort met onze 2 kinderen (4,5 en 2) voor het eerst ver rijden naar onze vakantiebestemming, 860 km in totaal. Hoe doen jullie dat? Als in, rijden jullie 's nachts, of juist overdag? In 1 of 2 dagen? Wat voor entertainment, hoeveel stops, lange pauzes of juist nietetc etc Wij zijn er al een paar dagen over aan het praten wat de beste strategie is, en zoals het er nu uit ziet gaan we 's nachts rijden in de hoop dat de kindjes dat gewoon doorslapen en wij dus echt kilometers kunnen maken. wat zijn jullie ervaringen?
In de nacht, prima te doen, paar keer gestopt en luc had een dvd mee maar die keek ie geeneens, hij zat alleen maar te praten en ik te vertellen wat hij allemaal zag buiten. Dat was 1500 km en 19 uur ivm files
Dit jaar met 3 kinderen even overgeslagen , maar voorheen deden wij het zo. Heel vroeg vertrekken (5:00 uur). Dan in ochtend zo lang mogelijk zonder lange stop rijden (omdat het gejengel en gezeur erger wordt naarmate je langer onderweg bent ), wij hebben beide rijbewijs, dus wisselen dan ook af. Verder DVD schermpjes met ruime keuze aan films, wat meer snoepen (koekje, snoepje) onderweg, een aantal goedkope cadeautjes om te kunnen geven als ze moeilijk worden (ik ging vaak even naar de kringloopwinkel en kocht voor een paar euro een zak vol. Na vakantie zocht ik het wel weer uit, eventueel bracht ik een gedeelte weer terug naar de kringloop). Tijdens de stops ook wat tijd voor 'spelen' inlassen (even tegen een bal aantrappen bijvoorbeeld). Geen haast hebben tijdens de stops, een uurtje ben je zo kwijt. In de middag warm eten (frietjes) zodat je later op plaats van bestemming alleen nog maar brood hoeft te eten (want dan is iedereen moe!). Zo was het best goed te doen... Zelfs met onze autistische zoon die slecht tegen lange autoreizen kan. Wij doen het overigens altijd in 1 dag, omdat overnachten op vreemde plek (hotel bv) echt drama is met onze zoon. En 's nachts reizen vonden wij beide geen geslaagd idee, want wij krijgen het echt niet voor elkaar om met 2 jonge kids bij te slapen! Dan beginnen we de drukke vakantie al gesloopt en met (flink) slaapgebrek... Heel veel succes! En plezier op vakantie natuurlijk!
Ik zou nooit in de nacht rijden. De meeste vakantie ongelukkig gebeuren toch door mensen die niet goed uitgerust de weg op gaan. 860 km is goed te doen. Ik zou om 6 uur in de ochtend gaan rijden en om de paar uur even stoppen. Heb je er de balen van? Kun je onderweg een hotelletje zoeken of camping (weet neit op watvoor vakantie jullie gaan). Wij gaan nu 1560 km rijden en doen het in du super relaxte modus, gaan er 3 dagen over doen. Normaal zouden we 2 dagen doen, maar zeker niet in 1 keer.
Wij hebben laatst een 600-700 km gereden. Vooral overdag en S morgens vroeg. Ging redelijk alleen toen ze moe werd, werd ze lastig. Wij stoppen vrij vaak en als de parkeerplaats het toelaat mag ze er uit. Helaas de parkeerplaatsen in de Ardennen naar Frankrijk zijn niet allemaal geschikt en sommige erg gevaarlijk! Onze volgende vakantie zal waarschijnlijk wel weer naar Zuid Frankrijk gaan. Strategie is om voor dan een dvd-speler voor de auto te kopen. Verder veel stoppen en wil me van te voren even de aires met speeltuin uitzoeken.
Mijn ouders gingen vroeger altijd 's nachts met ons reizen. Dan sliepen we gewoon. Zodra we echt wakker werden gingen ze stoppen, lekker eten en even uitgebreid kroelen en vertellen waar we zijn en hoelang we nog moeten. We hadden ons speelgoedjes maar na 20 minuten waren we toch weer in slaap gevallen
Reis opdelen in behapbare stukken (zeg Utrecht - iets onder Orleans). Boekjes, cdtjes, spelletjes (ik zie ik zie). Veel stops. En bij nood dvdspeler . Zo hebben we al heel veel kilometers gemaakt. In de nacht zou ik nooit doen. Je bent dan toch minder helder evenals het andere verkeer.
Wij hebben al 2x 1300km gereden met onze kleine. Eerste keer was hij 14 maanden 2e keer was hij 27 maanden. Wij hebben beide keren de heenreis overnacht en de terugreis aan een stuk gereden. Wij hebben onderweg om de 3 à 4 uur gestopt en bij elke stop minimaal 45 minuten gezeten. We zochten dan plekken uit waar een parkje bij was en lieten onze zoon lekker uitrazen met een bal of deden samen een soort van tikkertje, zodat hij even kon rennen. Ook hadden we voor onderweg een paar kleine cadeautjes die we af en toe gaven. o.a. zo'n tekenbord (aquadoodle), een boekje, een ingepakte ontbijtkoek, etc. Als laaste hadden we ons 'geheime wapen' mee. Het laatste uur van de reis was hij het meestal echt zat en dan hadden we nog een I-pad met wat filmpjes.
Wij rijden ook altijd 's nachts. We hebben in het begin wel eens met een overnachting in een hotel iets over de helft gedaan, maar dit bevalt ons beter. Zolang het goed te doen blijft, zullen we het zo doen. Als we het niet meer prettig vinden, gaan we weer terug naar een overnachting. We vertrekken zaterdag a.s. naar Rome, gaan ook 's nachts rijden. DVD's mee, kleurboeken, stiften, puzzelboekje voor de oudste, leesboeken, allebei een DS. En ze vallen ook wel in slaap. Ik zou me er echt niet te druk om maken. Mijn kinderen zijn trouwens 11 en 6.
Zeker niet s nachts in elk geval. Als je dat niet gewend bent is de kans p ongelukken Veel groter en bovendien ben je zelf in de intens uitgeput en de kinderen helemaal fit. Geen lekker begin van de vakantie. Deze afstand zou ik hem in een dag rijden, als jullie allebei rijden en dan heel vroeg afghaan in de ochtend en veel pauzes nemen.
Trouwens, gezien de afstand, zou ik het inderdaad in 1x doen. Dan zou ik 's morgens heel vroeg vertrekken, zo tegen 4 uur al. De kinderen maak je wakker tegen het moment dat je echt klaar bent om te vertrekken. Dan de kinderen in de auto en bij ons vielen ze dan vaak weer in slaap. je hebt zelf dan ook nog een beetje kunnen slapen/uitrusten voor je vertrekt. Om 4 uur is het ook nog niet zo druk op de weg en kan je snel veel km maken.
Ik sliep altijd gewoon hoor voor ik in de nacht ga rijden? Gewoon om 1900 je bed in en tot 0200 uur slapen, en dan 0230 weg, geen probleem want luca lag er gewoon om 1830 in
Mijn ouders gingen met ons altijd vroeg weg en dan sliepen we een nacht in de caravan.onderweg. Wij hadden dan snoepjes mee, puzzelvakantieboek, blaadjes en stiften en later een gameboy.
Mijn ouders namen ons vroeger 3 keer per jaar mee op vakantie dat was per rit 900 km heen en 900 km terug. Mijn ouders reden altijd 's nachts. Gingen om 2200 uur of 23 uur weg. Als wij wel wakker werden dan hadden we spelletjes, boekjes, kregen een broodje. Voordeel geen files en wij sliepen meestal 3 kwart van de tijd. Woorden van mijn ouders. We kregen wel altijd een ijsje weer ik nog en ze hadden ook altijd extreem veel lekkers mee. Op de terugreis gingen we altijd om 17 uur weg, maar dan gingen we nog eten bij de Mac Donalds, dat was voor ons altijd een big thing, want dat waren de enige keren dat wij dat kregen
Wij hebben nu 4x een +/- 1000km gereden met onze grote vriend van 4 jaar. Altijd perfect gegaan! Wij zijn nu 3x vroeg weggereden (rond 04:00) dat vinden wij allemaal fijn! Onze zoon vindt het spannend om midden in de nacht wakker gemaakt te worden dus die blijft dan een 1.5 uur wakker om vervolgens een uurtje of 3 te slapen! Dan ben je al op de helft... Verder even stoppen af en toe, even plassen! Soms eten we een hapje onderweg, soms niet! Tips voor onderweg: i-pad, nintendo ds, dvd speler, auto bingo, kleine cadeautjes en leuke spelletjes natuurlijk zoals ik zie ik zie wat jij niet ziet bijv. Veel succes, komt goed!
Wij zijn naar Italië gereden (1100 km) in de avond (een kind van 2 en een van 5). Om 20.00 uur vertrokken, filmpje laten kijken (tv's gekocht voor in de auto), om 22.30 nog laten plassen en daarna zijn ze gaan slapen. Wij waren in de ochtend op plaats van bestemming en de kinderen hebben goed geslapen onderweg. Op de terugweg hetzelfde gedaan en dat ging ook goed.
wij hebben nu 4x een > 1200 km reis met ons kindje gemaakt. snachts rijden houden we niet van, hebben allebei echt 8u slaap nodig en als ik om 19u al naar bed ga slaap ik echt niet! Gewoon op tijd om 7u of zo wegrijden. Consequent om de 2u stoppen; deel heel je reis op in blokjes van 2 uur en dan 45 min pauze. Het eerste uur probeer je dan met zo min mogelijk bemoeienis door te komen, pas in het tweede uur trek je de truckendoos open en begin je met luistersprookjes en spelletjes en hapjes. Laat de kinderen eten in de auto als jullie rijden, want tijdens de pauze moeten ze zoveel mogelijk bewegen en niet weer stilzitten in een picknickbank. Neem een voetbal mee en zoek rustplaatsen uit met gras zodat ze even lekker achter de bal aan kunnen hollen
Wij hebben 1400 km over 2 dagen gereden. S'avonds stoppen bij een hotel om gewoon in bed te slapen. Vermaak was voornamelijk dvd's of luisterboeken op de mp3 speler. Ze is nu 5 en de eerste keer was ze net 3. Zorgen dat je wat lekkers bij je hebt en wat speelgoed. Hier ging het prima
Mijn ouders reden altijd 's nachts met 4 kinderen in de auto. 'S nachts sliepen we als we wakker werden was het rond n uur of 7 a 8. Meestal ging dit goed, spelletjes spelen konden we helaas niet werden we allemaal misselijk van. We hadden toendertijd nog wel onze knalroze walkman waar we veel gebruik van maakte, en om de 2 uur stoppen of om de 3 uur hong ervan af hoe "lastig" we waren Zog voor genoeg speelgoed en dingen voor je kids zodat ze zich bezig kunnen houden en misschien soms er tussen in gaan zitten. Want asl je aan het auto rijden bent zitten de ouders vaak voorin en de kids achterin en soms zouden ze het fijn als een van de puders achterin komt om n verhaaltje te vertellen ofzo. (Tenminste dat had ik wel fijn gevonden )