8 maanden sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemiek25, 18 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

4 jun 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Mn meisje is vandaag 8 maanden geworden en ze is sinds een paar dagen zo anders. Bijv. vannacht is ze wakker geweest van 00.30 tot 05.30 uur! Zonder te slapen! Zit ze in een sprong en wat houdt die 8 maanden sprong in dan? Ze kan nog niet zelfstandig zitten en kruipen....

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hoi Annemiek,
    Mijn meisje is ook 'anders' sinds ze 8 maanden is. Nu al 2 weken dus. Wat mij vooral opvalt: veel minder melk willen drinken, veel onrustiger slapen, meer huilen en overstuur raken als ze 's nachts wakker wordt (voorheen sliep ze heel rustig door). Verder ontwikkelt ze zich enorm! elke dag weer zie ik dingen veranderen, opeens kon ze 'achteruit schuiven', 2 dagen later begon ze te 'tijgeren' en nu kan ze al bijna kruipen! ze houdt ons gezicht nauwlettend in de gaten (als ik tijdens het eten eventjes langs haar heen kijk, de tuin in, dan draait ze onmiddellijk haar hoofd om om ook te kijken), ze 'trekt gekke bekken' en -heel grappig- ze imiteert: ik heb een tijdje veel moeten hoesten, en opeens deed ze een 'kuchje' na elke kuch van mij. Met een heeel serieus gezicht.
    Over het drinken heb ik me wel even zorgen gemaakt, maar ze eet heel goed en ze drinkt naast de melk voldoende andere dranken (water, koude thee, beetje diksap) Ik probeer me er niet te druk om te maken, ze oogt verder heel gezond en ze is superactief. Ik zal in het boek 'oei ik groei' eens opzoeken of dit inderdaad een sprongetje is, want het lijkt er heel erg op. Ik ga er vanuit dat het oude ritme zich vanzelf weer zal aandienen.
    Heb jij ook nog andere veranderingen gezien, Annemiek?

Het lijkt me voor de kleintjes best heftig dat ze opeens zoveel meer kunnen. Lize lijkt heeel erg op de omgeving gericht en het eten lijkt haar minder te interesseren. Of ze is de melk 'zat' (?). De nachtelijke onrust komt hier waarschijnlijk door het feit dat ze veel meer kan. Ze draait nu zo makkelijk op haar buik, ondanks dat ze strak ingestopt is. Ook trekt ze zich erg aan de spijlen op en wil ze alles zien. Laatst werd ze wakker terwijl ze op haar buik lag, gezicht half in het matras. (we hebben trouwens een aerosleep) Ze begon onmiddellijk heel erg te huilen en moest heel lang nasnikken (absoluut niet de oude Lize). Misschien had ze een nachtmerrie, maar de ongebruikelijke slaaphouding zou er ook mee te maken kunnen hebben.
    zo, heel verhaal... misschien dat je dingen herkent.

groet
    Amber

3. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Heeft Simon ook gehad die periode!
    erg onrustig slapen, midden in de nacht wakker worden omdat-ie op zn buik lag en niet meer wist hoe hij moest slapen...
    Sinds een week of 2 is hij weer de ´oude´ Simon maar hij kan wel weer een hoop meer!
    Erg herkenbaar dus, gelukkig is het hier voorbij... ;)

4. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

4 jun 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Jeetje wat herkenbaar! Fijn dat jullie even een berichtje hebben achter gelaten! Ik merk het volgende aan haar:

-Melk wil ze veel minder drinken (gelukkig eet ze wel genoeg overdag)
    -Sinds twee dagen kan ze opeens bahbahbah zeggen (echt heel grappig)
    -Ze probeert te gaan kruipen
    -Ze is zich heel erg bewust van de omgeving, neemt hij heel goed in zich op
    -Slaapt heel erg onrustig en overstuur en kan zich nu ook goed rollen waardoor ik haar vaak op haar buik in bed in de raarste posities aantref (volgens mij weet ze dan niet goed wat ze ermee aan moet)
    -Gaat ook moeilijk weer slapen in de nacht (ze sliep altijd heel goed)

Ik ga er ook maar vanuit dat het vanzelf goed gaat komen, bedankt!

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Jahoor, hetzelfde! Pfff, soms best lastig he. Vooral die dikke tranen in bed. (waar is dat schatje dat altijd zo lief en rustig ging slapen?). Maar ik vind het vooral sneu voor haar, heb geen idee wat ze doormaakt, maar ze is er niet blij mee...:(
    troosten troosten en verdragen...

6. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Nu ik dit lees denk ik dat Milan dit ook heeft. Hij is ineens heel veel gaan leren. rollen, kruipen enz. Tot nu toe nog niet gemerkt dat hij de melk niet meer wil, maar hij zit tijdens het avondeten aan een stuk door te mopperen.

7. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Duidelijk de 8 maanden sprong! Slapen overdag was steeds heel kort en vorige week moest de sprong voorbij zijn en sindsdien slaapt ze 's middags minimaal 2 uur! Ook lag ze steeds op d'r buik ineens in bed... in de raarste posities.. Ben blij dat de sprong voorbij is. Dit vond ik de ergste van alle sprongentjes, maar komt misschien ook omdat ze vorige week haar eerste tandje kreeg. Maar ze is toch 4 weken erg hangerig en snel huilerig geweest, terwijl het juist een heel vrolijk kind is... Gaat gelukkig allemaal vanzelf over!

8. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Dewi had dit ook al dan niet met 7 maanden, maargoed. Haar eerste twee tandjes zijn door ze kruipt en ze kan goed rechtop blijven zitten.

Ook dat (niet willen) slapen komt me wel bekend voor. Hier nu ook de gekste posities maar ze slaapt wel lekker lang.

Ze leren echt zoveel in zo'n korte tijd!

9. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Zoo fijn om te horen dat het vanzelf over gaat. Dat weet ik wel, maar toch fijn om te lezen! :)

10. Sema

Sema Lid

24 jun 2007
    46
    0
    0
    Voor mij is het ook herkenbaar wat hierboven staat.
    Mijn dochter (inmiddels 8 maanden) gedraagt zich ook anders dan voorheen.
    Slapen en eten gaat nu wat onrustiger.
    Ze heeft een duidelijke voorkeur gekregen hoe ze wil slapen... eerder legde ik haar in bed en het was wel goed. Nu wil ze perse op haar zij liggen.
    De fles drinkt ze tot de helft... eerder dronk ze het netjes op.
    Ze brabbelt veel en trekt veel gekke bekken.
    En ze probeert te kruipen.
    Volgens mij zal het ook een sprong zijn.

11. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt heeft daar ook zon last van gehad. Echt zo onwijs slecht slapen, slecht eten. Niet normaal gewoon. Ik vond de 8 mnd sprong toch wel 1 van de pittigste en die duurde gewoon ook nog 5 wkn bij haar.

Bij Jørre merk ik helemaal niet dat hij in een sprongetje zit.

12. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Herkenbaar! Nina heeft er ook al zeker een aantal weken last van. 's Nachts soms wakker en vooral 's ochtends vroeger wakker! Ze ligt dan maar te draaien en te doen en weet inderdaad net als bij jullie niet wat ze er mee aan moet. Ze kan al enkele weken zelfstandig zitten en vorige week zijn haar eerste 2 ondertandjes doorgekomen. Boven komen ze ook door, hier heeft ze ook last van. Tijdens het avondeten loopt ze mopperen (kreunen en grommen haha) en overdag komt ze moeilijker in slaap.Verder komt ze op mij de laatste 2 weken een stuk 'serieuser' over en lacht ze niet meer om alles. Ik moet zegen dat ik deze sprong ook 1 van de heftigste vindt. Maar ze zeggen dat de 11 maanden sprong pas een lastige is.
    Pfff...staat ons nog wat te wachten ladies!

13. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier ook een meisje die opeens onrustig slaapt 's nachts, totaal overstuur wakker wordt en erg onrustig drinkt. Gelukkig kunnen we haar goed troosten in haar bedje, even tien minuten naast haar bedje zitten en ze valt weer in slaap.

14. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Nova veranderd ook enorm, maar ik heb het omgekeerde. Ze kruipt, ze zit, ze trekt zich overal aan op en staat, ze brabbelt als de beste! Maar hierdoor slaapt ze gelukkig ook veel beter! Sinds een week of twee slaapt ze (eindelijk) door! Een hele verademing! In allerlei onmogelijke houdingen, maar mij hoor je niet klagen! Ze slaapt! En eet/drinkt ook (bijna) alles op!

15. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hey....mijn dochter ook ;) Ze is altijd hartstikke vrolijk, nog wel, maar ze slaapt minder, drinkt nog wel goed, ze heeft eigenlijk altijd honger :confused: maar ik zie niet echt dat ze steeds meer kan....

Dus ja misschien toch geen sprong? :(

16. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Sorry, bij verkeerde topic geplaatst

Deel Deze Pagina