8,5 maand nog steeds kramp bij brood.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door regi, 28 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hallo meiden,

onze dochter heeft elke x als ik haar een broodje geef onwijze buikkramp, ik ben het aan het proberen vanaf dat ze 6 maanden is denk ik, en zo ook vandaag na 2 weken weer es geprobeerd, maar ze blijft buikpijn houden met als gevolg niet kunnen slapen en huilen ik vind dit zo zielig dus wacht maar weer een paar weken. nog meer meiden waarbij dat was? en hoelang kan het duren voordat ze er wel tegen kan? ik geef trouwens heel licht bruin brood.

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Misschien heeft ze een allergie??

3. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    dan zou ze dat ook bij de pap moeten hebben lijkt mij, en dat krijgt ze elke ochtend.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    misschien kunnen haar maag/darmen de grotere stukken nog niet verwerken?

5. fafje

fafje Niet meer actief

hmm...en je geeft inmiddels ook al de Licht volkoren pap?! mss kan je wit brood proberen!?

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Of ze dat bij pap ook zou moeten krijgen, ligt eraan of er in die pap bijvoorbeeld wel of geen gluten zitten. de 6-maandenpap van Brinta is meen ik namelijk glutenvrij nog....?
    Kijk daar eens naar en als dat idd het geval is, kun je met een gerichte vraag naar de huisarts.
    Als dat toch niet zo is, zou ik iig wel aan een allergie of overgevoeligheid denken en zou ik denken dat het handig is om eens te laten bloedprikken.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Eh, de bambix bedoel ik natuurlijk :D

Edit: even op hun site gekeken, er zitten gluten in.
    Dan zou het dus ergens anders aan moeten liggen, die krampen.

8. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ja ze krijgt duitse pap (we wonen aan de grens) en heb ff gekeken maar er staat ook duidelijk op het pak dat het gluten bevat. misschien dat het toch nog wat te grof is die granen in het brood, ze krijgt nl ook nog pap vanaf 6 maanden. de 8 maanden pap heeft ze hetzelfde probleem.

9. fafje

fafje Niet meer actief

mss iets heel geks hoor, geef je nog motilium!? mss doroda dat het maagje snel ledigt, is het iets te hard werken voro de darmen van het brood... (ik dnek even mee hoor)

10. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0

nee ik ben toen gelijk met jou gestopt, zowel met de motilium als de zantac. maarre thanks voor het meedenken:D

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat voor brood geef je?

12. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    licht bruin brood

13. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Je kunt eens zuurdesembrood proberen, kijken of het verschil maakt?

14. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    nog nooit van gehoord, maar is dat bij de bakker te verkrijgen? ik kan het altijd proberen.

15. bloem2

bloem2 Niet meer actief

jeetje vervelend is dat he... Hier een zoontje van 10maanden wat ook nog geen brood kan verdragen. Helaas niet alleen met brood maar met bijna al het vaste voedsel. Hij kan nu alleen nog maar peer, sperzieboontjes en broccoli verdragen maar de broccoli vind hij vreselijk. Ik weet af en toe ook niet meer wat ik er mee moet. We lopen nu bij de kinderarts dus hoop snel meer te weten. Uiten de krampen zich overdag of snachts bij jullie kindje? Hier namelijk in de nacht wat toch wel vreemd is. Overdag hebben we een heerlijk vrolijk mannetje wat nergens last van heeft en in de nacht is het raak. Zo lastig als je niet precies weet waar he het zoeken moet...

16. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    je hebt iets van koealaki ofzo kunnen ze niet tegen gluten ofzo...

17. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik zou gewoon nog even wachten en het over een paar weken weer proberen. Haar darmpjes zijn er waarschijnlijk nog niet aan toe.

Onze zoon heeft ook heel veel en heel lang buikpijn gekregen van vele dingen die hij at. Nu begint het eindelijk een beetje op orde te komen.

18. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0

Heel herkenbaar!
    Onze zoon heeft heel lang alleen tegen hele rijpe banaan, bloemkool, worteltjes en gestoomde peer gekunt. Dit heeft hij echt maanden gegeten. Wij kunnen pas sinds kort bijna alles geven.
    Ik weet hoe frustrerend het is en ook wij lopen bij de kinderarts en dietiste, maar misschien moet je nog even geduld hebben. Zoals ik al zei, bij ons is het ook echt heel laat en in kleine stapjes goed gekomen.

19. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik heb geduld, ze eet verder echt alles alle groente fruit etc het is echt alleen bij brood en bij 8 maanden pap, ik probeer het over een paar weken gewoon weer en dan zien we wel. thanks meiden.

20. bloem2

bloem2 Niet meer actief

wennepen; 'fijn'om te horen dat iemand anders dit ook heeft gehad en te horen dat het bij jullie vanzelf goed is gekomen. Hier hoop ik ook echt op want je wilt toch dat je kind genoeg goede voeding binnen krijgt. Je maakt je dan toch veel zorgen... Ben blij om te lezen dat jullie kindje het nu allemaal goed kan verdragen, heb ik enige hoop!

Deel Deze Pagina