7 weken na miskraam nog niet opnieuw ongesteld

Discussie in 'Miskraam' gestart door HopeSept12, 31 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    7 weken begon ik te bloeden bij 8 weken zwangerschap,... na de echo bleek dat het verkeerd liep.
    1 week flink bloedverlies en vruchtzakje verloren. (Het liep blijkbaar al mis bij 6w)
    De week erna bloedafname en hcg was volledig weg.

Nu 7 weken later nog steeds niet opnieuw ongesteld,...
    De gyn sprak van 6w,...!?

Wat moet ik doen? Wachten?

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Heb je al weer opnieuw een zwangerschapstest gedaan?
    Je kan al weer zwanger zijn als jullie de afgelopen weken seks hebben gehad.

Naast de mogelijkheid van een nieuwe zwangerschap kan je lichaam ook flink ontregelt zijn. Dat je gyn zegt 6 weken hoeft helemaal niet. Er zijn best veel mensen die al veel eerder weer ongesteld zijn geworden maar ook veel mensen pas later. 6 weken zal een gemiddelde zijn.

3. Pln

Pln Fanatiek lid

9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoihoi, wat vervelend dat het mis is gelopen, ik ben ook heel erg benieuwd hoe lang het duurt voordat mijn cyclus zich weer hersteld na de curettage. echter vertelde mijn gyn dat het zeker wel een maand of 2 kan duren voordat je lichaam hersteld is, als ik na 3 maanden nog niet ongesteld zou zijn mocht ik terugbellen.. Het is ons wel aangeraden om pas na de 1e menstruatie weer actief te proberen om zwanger te worden, wat betekend dat we het nu veilig doen..

succes!

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Wat verdrietig dat je een miskraam hebt moeten doormaken.
    7 weken kan, maar is wel wat aan de lange kant, zeker als je HCG weer terug op niet-zwanger niveau is. Ik zou voor de zekerheid even een zwangerschapstest doen, en als die negatief is, de gyn even contacteren. Het kan zijn dat je in zo'n eindeloze cyclus zonder eisprong zit. Meestal neemt het lichaam het na een tijdje wel over door je een onttrekkingsbloeding te geven om de boel te resetten, maar dat kan irritant lang duren. De gyn kan je wat meer inzicht geven in wat er aan de hand is, en eventueel medicatie voorschrijven om een onttrekkingsbloeding op te wekken.

5. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    Bedankt voor degene die mij een reactie gegeven hebben en de steunende woordjes.

Ik ben ondertussen ongesteld geworden
    Hopelijk zal mijn cyclus zijn zoals tevoren en zijn we snel opnieuw zwanger.

Pln vindt dit leuk.
  6. Mama2017

Mama2017 Actief lid

30 nov 2016
    409
    109
    43
    Vrouw
    Hallo, ik lees ineens je berichtje. Ik heb 3 miskramen gehad (5+4 weken, 11 weken missed abortion en de laatste met 6 weken) ik werd iedere keer pas na ruim 9 weken weer ongesteld. De 1 wordt na 4 weken al weer netjes ongesteld de ander doet er langer over. Ben tot nu steeds in de ronde daarna weer zwanger geworden. Wachten duurt lang. Veel sterkte!

7. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    3 maal,... erg zwaar!!!!
    Ik had eerder voor onze oudste ook 2 miskramen. Nu voor ons derde kindje was is ronde 4 zwanger,.. ik hoop natuurlijk de komende ronde direct zwanger met deze keer een goed beebje!
    Het is en blijft toch een heel groot geluk dat alles goed gaat,.. soms staan we daar te weinig bij stil.

Succes nog

Deel Deze Pagina