Hi allemaal, ik ben rond de 6 weken zwanger. Nu hadden we vandaag de 1e echo (ivm chronische ziektes krijgen we die erg vroeg). Nu was er een vruchtzak met dooierzakje te zien, maar nog geen embryo. De gynaecoloog was erg optimistisch, maar ik baal er wel van. Op internet lees ik dat een embryo bij 6 weken wel zichtbaar moet zijn. Hebben jullie hier ervaring mee? Het enige geruststellende is dat ik dit bij mijn vorige zwangerschap ook had en het toen helemaal is goedgekomen. Maar toch ervaar ik nu stress en teleurstelling.
Bij mij was er uitwendig ook nog weinig te zien, maar inwendig was het kindje heel duidelijk aanwezig. Hij was ongeveer 5.5mm
Ik had juist geen dooierzak zichtbaar , misschien gewoon goed verstopt? Mijn embryo was met 5+6 maar 2.1 mm en kon niet zien wat de boven of onderkant was
Om je gerust te stellen... bij mij was met 6+3 alleen een vruchtzak te zien. Ik moest rekening houden met een miskraam. Een week later was er een vruchtje te zien van 10mm met kloppend hartje. Weer een week later bleek het een tweeling... nu bijna 20 weken zwanger. Blijkbaar lagen de babies erg goed verstopt! Hoop voor jou een goede echo volgende keer.
Hier rond 6 weken ook een eerste echo gehad en was alleen een zwangerschapsring te zien, verder niks. Er werd gedacht dat ik minder ver was. 2 weken later weer een echo en toen wel een embryo met hartje gezien! Bij de termijnecho weer 3 weken later echt een bewegend babytje te zien en bleek toch de termijn wel te kloppen. Het kan dus nog alle kanten op gaan!
Ja heb ovulatietesten gedaan, zou op de dag vd echo 6 weken zwanger zijn. Maar bij mijn eerste dochter had ik precies hetzelfde: op de echo leek ik een paar dagen later een ovulatie of innesteling te hebben gehad, dus zal nu wel weer een late innesteling hebben gehad.
Heb je na een positieve ovulatietest wel 2 dagen opgeteld? Als de test positief is dan springt je ei 24 tot 48 uur erna
Hier was er rond 6 weken ook nog geen vruchtje te zien, echter was dit wel uitwendig. Hopelijk zie je bij de volgende echo een embryo.
Met 5+4 alleen vruchtzakje met een ring te zien, met 6+6 een vruchtje met kloppend hartje beide echo's waren inwendig.
Maandag over een week. Dan ben ik rond de 8 weken. Dan is t idd erop of eronder. Vind t nu wel zwaar allemaal, de onzekerheid, voel me op en top zwanger met misselijkheid, doodmoe en nu ook nog een hittegolf. Heb stemmingswisselingen en ben t ene moment vol vertrouwen en daarna denk ik weer pff heb weinig hoop. Nog een dikke week wachten dus maar t schiet al op!
Waarom plan je geen echo zelf in ? Dan heb je die onzekerheid tenminste weg Bedoel het hartje moet nu kloppen kan je beter nu weten dan over een week
Ja is ook, alleen de gyn zei dat het echt pas over 2 weken hoeft en dat het er allemaal positief uitziet. Dus probeer daar maar op te vertrouwen. Zeker omdat we niet helemaal zeker weten hoever ik nu precies ben, en im deze eerste weken een paar dagen meer of minder al zoveel verschil kan maken, vind ik t ook fijner om nog even langer te wachten en dan 100% zekerheid te hebben dan dat we over n paar dagen weer n twijfelachtige echo hebben.