6 weken na miskraam; nog geen menstruatie --> inwendig onderzoek

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ecitah, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecitah

Ecitah Lid

28 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste allemaal,

Afgelopen maandag was het precies 6 weken na mijn curretage en tot op heden ben ik nog steeds niet ongesteld geweest. Gisteren een afspraak bij de gynaecoloog en die vertelde me dat ze zich nergens zorgen over maakt omdat het bij sommige vrouwen zelfs 'een aantal maanden' kan duren. Hier schrok ik uiteraard erg van gezien mijn cyclus vrij regelmatig was (32 dagen) voor mijn zwangerschap/miskraam. Op aandringen heeft ze een inwendige echo gemaakt en alles zag er volgens haar 'normaal' uit. Er waren nog geen eitjes tot rijping gekomen.
    Nu heeft ze me gezegd dat als ik over een 'aantal' weken nog niet ongesteld ben geworden dat ik dan weer terug kan komen bij haar. Vroeg haar wat 'aantal' weken is; 6 weken wachten om precies te zijn!!! Naar mijn idee zou het toch niet normaal zijn als je 12 weken na je curretage nog niet ongesteld bent geworden??

Ik voel verder ook niks rommelen in mijn buik wat kan duiden op een aankomende menstruatie. Ik ben ook zeker niet zwanger want had al een test gedaan 1 dag voor mijn afspraak :(.

Het is voor mij erg zwaar om de miskraam te verwekken en daar bovenop komt nu dus ook dat mijn lichaam mij als het ware in de steek laat... Zijn er meer vrouwen waarbij het zo lang heeft geduurd?? Ik begreep al dat als ik mijn eisprong gehad zou hebben dat dat zichtbaar zou zijn op de echo. Helaas heeft ze niks gezien en ook zag mijn baarmoeder slijmvlies er normaal uit volgens haar...

Heeft iemand dit eerder meegemaakt??? Zijn er manieren om de rijping van de eicellen te bevorderen (eten, homeopatische middelen etc)?

2. meisje90

meisje90 Lid

4 sep 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    he meid, ik herken je! ik heb 20mei curetage gehad!
    gisteren na gynaecoloog geweest! die heeft echo gemaakt! was goed! toch aangedrongen en toen krijg ik een hysteroscopie!
    waren toch wat kleine verklevingen op te zien! die hebben ze weg gehaald!
    nu moet ik 2maanden aan de pil om me cyclus weer op gang te krijgen!
    sterkte! geloof in je gevoel! mijn gevoel zei ook het klopt niet!
    en aangedrongen voor meer onder zoek!
    volg je gevoel! voel je niet goed by kijk et aan en trek weer aan de bel!
    sterkte

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Hoelang ben je zwanger geweest? Die lengte kun je aanhouden tot je eerste menstruatie. Ik vind 12 weken ook wel erg lang duren.
    Je kan teunisbloemolie proberen om je eicel sneller te laten rijpen. Dit kun je gewoon bij de drogist kopen in capsules of vloeibare vorm.

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Na mijn 1e miskraam kreeg ik een cyclus van 9 weken, dus het kan best wel even duren.
    Zoals hierboven staat, kan teunisbloemolie helpen om eerder een eisprong te krijgen. Mijn ervaring is dat je daar een kortere cyclus mee krijgt, maar je mag het alleen niet gebruiken bij zwangerschap.

5. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik werd na de curretage vrij snel weer ongesteld, ik was totaal iets van 6 weken ongesteld. Was voor mij ook geen pretje! Sterkte. Hopelijk gaat het snel beter.

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Als je verklevingen hebt gehad die weggehaald zijn, mag je eigenlijk niet aan de pil! Dat maakt je bmsv dunner, waardoor je verklevingen sneller terugkomen. Ik heb toen een spiraal voor 6 weken gekregen met hormonen om mijn bmsv dikker te maken en ook hormonen om menstruaties op te wekken. Mocht je het idee hebben dat het weer niet goed zit, bel dan dr. E op in het Spaarne ziekenhuis, afdeling gyn. Ik heb het nl ook gehad en heb ivf moeten doen om na de verklevingen weer zwanger te kunnen worden :(

7. Ecitah

Ecitah Lid

28 apr 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meisje90, wat vervelend om te horen!!! Klinkt zo eng allemaal... Vooral gezien de gynaecologen zoooo luchtig praten over eventuele verklevingen. Mijn gyn zei dat mijn bmsv er op de inwendige echo er goed uit ziet en dat het daarom niet aannemelijk is dat er evt verklevingen zijn, maar 100% garantie kon ze niet geven.... Heb ik ook niet veel aan he...
    Hoe voel je je nu? Mag je na 2 mnd de pil weer verder met proberen?

Ben overigens met ruim 7 wk erachter gekomen dat het vruchtzakje leeg was. Gezien er afgelopen dinsdag nog geen eitjes tot rijping waren gekomen, kan het denk ik zeker nog minimaal 2 wk duren eer ik ongesteld word? Ben serieus aan het overwegen om eventueel naar een ander ziekenhuis te gaan voor een 2nd opinion.
    Teunisbloemolie is zeker een goede tip! Ik neem aan dat als ik zwanger zou zijn, de gyn het wel gezien zou hebben toch? Aangenomen dat ik te vroeg heb getest de maandag.

Heb vanochtend trouwens voor het eerst mijn temp gemeten: 37 graden. Lijkt me een beetje aan de hoge kant, maar ik zal het gewoon de komende weken bijhouden zodat ik hopelijk mijn eisprong te pakken krijg.

8. Miss86

Miss86 Actief lid

18 feb 2014
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meis

Na mijn curretage duurde het 59 dagen (= 8,5 week) voordat ik ongesteld werd. Daarna 23 dagen tot de volgende menstruatie (die overigens heel heftig was en niet vergelijkbaar met hoe ik het ooit heb gehad). Nu de maand erna heb ik pas voor het eerst weer positieve ovulatietesten gehad.. Het duurt dus soms even voor je lijf weer helemaal de oude is.

Ik was voorheen strikt regelmatig 28 dagen..

Het is supervervelend! Veel sterkte!

Deel Deze Pagina