6 weken en 3 dagen, geen dooierzakje?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door fee90, 18 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Slaat toch de onzekerheid toe na het zien van een andere echo van een vriendin. Ik heb een inwendige echo gehad op 9 juni en zag een prachtig knipperlichtje. Het witte vlekje werd tussen twee kruisjes gezet, 6 weken en 3 dagen volgens mijn gyn.
    Ik had op internet al echo's gezien van dit termijn waar je twee vlekjes ziet, het ene is dan het vruchtje en het andere vlekje is dan de dooierzak. Ik heb dit niet, ik heb maar 1 vlekje op de echo en die is gemeten?

Op de echo van een vriendin zie je ook een tweede rondje naast het vruchtje, maar volgens haar is dat het hoofdje en wordt alleen het lijfje gemeten? Zij is trouwens op haar echo ook op 6 weken en 3 dagen gezet!

Wie kan me helpen, zou je met 6 weken en 3 dagen nog een apart dooierzakje moeten zien? En zo ja maar die is niet op de echo te zien wat betekent dat dan?
    Ik wilde deze vraag eigenlijk niet stellen omdat de gyn heel positief was en er niets over zei maar nu in de echo van de vriendin heb gezien ben ik toch wel even onzeker?

2. ilona0903

ilona0903 Actief lid

18 apr 2013
    114
    0
    0
    Limburg
    Ik snap niet zo goed waarom je ongerust bent?! Je hebt een inwendige echo gehad met een kloppend hartje.
    Ik zou als ik jou was geen zorgen maken over het dooierzakje!
    Ik heb vorig jaar met 7 weken en 3 dagen een echo gehad en ik heb wel een dooier zakje gezien maar deze heeft bij mij nooit op de echofoto gestaan!

Als je twijfelt zou ik gewoon de gyn bellen met deze vraag.
    Hij kan jij vast antwoord hierop geven!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als er wordt gemeten, dan is dat INCL hoofd!

Met 6 weken en nog lang daarna moet je idd ook een dooierzakje kunnen zien. Maar.... En echo is 2D. Je kunt dus niet alle lagen van het vruchtzakje in 1 keer zien. Het kan best zijn dat er echt wel een dooierzakje zit en dat de gyn die ook wel heeft gezien, maar dat deze niet afgedrukt is op de foto.
    Ik zou me echt proberen niet te veel zorgen te maken.

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Bedankt voor de reacties, ik had even een onzeker moment ilona, had niet zo'n fijn gesprek met de Gyn, de computer was kapot en ze was gehaast en onrustig. Nu ik de echo van een vriendin onder de neus heb die er totaal anders uitziet maar dezelfde tijd zou zijn dan ben ik blij dat dit forum er is en ik het even kan checken.

Bedankt voor je reactie Merah, de gyn zal daar inderdaad waarschijnlijk wel op letten , ze checkte bijvoorbeeld ook mijn eierstokken, nou het was nog geen halve seconde in beeld en ze had het al gezien, dus misschien was dat hiermee ook wel.

5. ilona0903

ilona0903 Actief lid

18 apr 2013
    114
    0
    0
    Limburg
    Hoe bedoel je ik had niet z'n fijn gesprek met de gyn? In het hoofdbericht schrijf je daar niets over. Ben je nog bij de gyn geweest dan of gebeld? Ik ben het ook eens wat Merah zegt. Waarschijnlijk zat het er wel maar heb jij het niet gezien.

6. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Mijn afspraak bij de Gyn, toen ik ook de echo had was niet helemaal geweldig. Ja, wel omdat ik een hartje zag kloppen maar ze was erg onrustig en ik heb niet echt tijd gekregen om vragen te stellen. Merk dat ik daardoor wel een drempel heb om haar voor zoiets te bellen, omdat ze toen zo gehaast was. Ik heb haar niet meer gesproken na de echo.

7. ilona0903

ilona0903 Actief lid

18 apr 2013
    114
    0
    0
    Limburg
    Als ik in jou schoenen zou staan dan zou ik morgenvroeg de gyn bellen en gewoon jou vragen stellen. Daar zijn hun voor en als ze weer gehaast doen misschien toch naar de VK gaan als dat voor jou mogelijk is!

Deel Deze Pagina