Hallo! Het onderwerp zegt het al. Ons meisje sliep altijd in een slaapzak en dan een lakentje en dekentje. Nu gaat ze op haar buik slapen. Het cb zei vandaag dat ze dan niet meer in de slaapzak moest. Dus wij haar net op bed leggen. Maar ze doet vanalles, behalve slapen. Ik vind haar op de meest rare manieren in bed. Hoe doen jullie dit?
Hoi, Onze dochter ligt in een slaapzak onder een dekentje. Zo draait zij ook naar haar buik. Heerlijk slaapt ze! Groetjes
Bij ons slaapt ze ook gewoon in een slaapzakje onder een lakentje + dekentje! Geen probleem, ze slaapt heerlijk op haar buikje! Waarom zou dat niet kunnen volgens het cb?
mn zoontje slaapt altijd al met slaapzak op zn buik...maar ik let er wel altijd op dat ie verder niet te warm gekleed is...hier een deken in een overtrekje.. hij slaapt meestal in op zn rug...en zodra hij op zn buik gerold is is de deken eraf, maar voordta ik ga slapen doe ik het altijd nog even over hem heen
Waarom zou ze op haar buik niet in een slaapzak mogen? Mijn dochtertje slaapt altijd op haar buik en gewoon in een slaapzak hoor en onder een dekentje (inmiddels dekbedje). Ik doe de slaapzak achterstevoren aan zodat ze niet op de rits ligt.
het cb zei dat ze zo makkelijker terug kon draaien. Dat het minder moeilijk is. Nou, madam slaapt dus echt niet zo. Een slaapzak is veel prettiger. Die slaapzak stoppen jullie ook niet in aan de achterkant?
Ons zoontje slaapt in een slaapzak, zonder dekentje. (hij draait heel zijn bedje door) Zonder slaapzak aan, slaapt hij absoluut niet.. Dan is het spoken, huilen etc..
ja, die slaapzak houd ik maar wel aan bij haar merk ik aan jullie reacties, ik leg m niet vast. Ik ga daar morgen maar eens even mee oefenen. Vanavond niet, want dan doe ik geen oog dicht
Hoor inderdaad overal dat het zo handig is dat je kleine niet zoveel meer kan als hij een slaapzak aanheeft (lees: niet zijn hele bed rondgaat). Nou, hier is dat helemaal anders! Hij gaat er zelfs gewoon mee staan hoor! Dus als ik jou was, zou ik het gewoon doen, niets aan het handje, als ze al een beetje kan rollen, kan ze dat ook echt wel met slaapzak hoor!
hihi, ja ze kan rollen, gaan zitten enz. Dus die gaat haar bed wel door. Ik ben benieuwd morgen hoe het gaat. Want vanmiddag sliep ze echt niet. Maar het is weer een ander ritueel, en ik ben erg van hetzelfde ritme enzo. Dus ze zal het wel voelen dat het nu iets anders is, dat ze er aan moet wennen.
Mijn jongste draaide met 8 weken al van haar buik naar haar rug in dr slaapzak. Dus zal het met 9 maanden al helemaal geen probleem zijn lijkt me Gewoon lekker slaapzakje aandoen, weet je ook zeker dat ze het niet koud krijgt 's nachts.
Mijn zoontje draagt ook een slaapzak en friemelt het hele ledikantje door.. Hij kan zelfs staan en kruipen met slaapzak aan. Hij is ook 9 maanden.
oooh bedankt voor alle reacties! Ik ben gewoon heel erg bang dat ze stikt. Hoewel we ook aerosleep hebben gelukkig, maar toch. Nou, morgen maar eens proberen dan. Vallen ze dan niet heel moeilijk in slaap? Gaan ze dan niet het hele bedje door spelen?
Mijn dochter heeft ook alleen haar slaapzak aan. Dat doe ik al vanaf dat ze een maand of vier/vijf was. Daarvoor wel altijd een dekentje gebruikt, maar zodra ze wat beweeglijker werd, vond ik dat een beetje eng worden. Ze slaapt sindsdien trouwens ook op haar buik, voorheen kon ik haar nog op de rug draaien voor ik naar bed ging, maar dat is sinds 2 maanden ook niet meer mogelijk. Ze draait zich nog sneller weer op de buik als dat ik haar op de rug leg. Spelen doet ze niet bij mij, alleen als ze echt niet moe is. Maar dat vind ik niet erg, en wij hebben ook een aerosleep. Ik snap je angst wel, had of heb dat ook wel. Ik luister ook meerdere keren op een avond of ik haar nog hoor . Dat wordt wel minder, je krijgt er vanzelf wat meer vertrouwen in merk ik.
dank je wel ja het komt ook wel doordat er zo ingeprent wordt op niet op de buik slapen. Terwijl dat 'vroeger' natuurlijk wel mocht. (cijfers van wiegendood even buiten beschouwing gelaten) Ik ga het morgen gewoon proberen, maar ik verwacht wel een moeilijke dag. Want ze zou er echt wel aan moeten wennen.
Nou hier slaapt ze altijd op haar buik in haar slaapzak. wel zonder deken/laken. Vanaf dat ze 6 maanden is rolt ze uit zichzelf op haar buik en terug in haar slaapzak. ze kan er alles mee. inmiddels gaat ze er ook gewoon mee staan en tja.. cb zei hier ook: advies is op de rug slapen. nou kan haar moeilijk vastbinden Ze is sterk genoeg. heeft het denk ik van mama.. slaapt ook altijd op haar buik
Hier nog zo een hoor. Gewoon in slaapzak en gaat zijn hele bedje door...rug, buik, zij en natuurlijk staan als hij er helemaal klaar mee is
Onze kleine (9 maanden) slaapt sinds hij beweeglijker is geworden alleen in een slaapzakje. Als we dat niet deden, deed hij alles, behalve slapen, nu ook, maar slaapzakje aan, knuffeltje, speentje erbij op zijn rug leggen en hij gaat slapen. Anders lijkt hij er niets van te begrijpen, wat nu de bedoeling is van het bedje, ook al is hij nog zo moe. Staan en bedje rondstappen is toch zoveel leuker!! Soms draait hij op zijn buik, maar ik heb nog niet gemerkt dat hij daar last van heeft. Hij wordt ook nog vaak genoeg wakker om melk bij me te drinken, misschien dat dat ook een rol speelt. Ik leg hem dus enkele keren per nacht terug op zijn rug in zijn slaapzak. Tevens lekker warm, voor als ik hem uit zijn bedje pak