5 weken zwanger en in achtbanen???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elisek, 16 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisek

Elisek Lid

31 dec 2014
    72
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Misschien domme vraag maar we gaan volgende week met familie uitje naar een pretpark en de vraag is of ik dan in achtbanen mag..
    Ik ben volgende week 5 weken zwanger.
    Ik heb het al gegoogled maar overal staat wat anders en misschien weten jullie dit???

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Meestal staat er bij achtbanen een bord dat zwangere vrouwen niet in de achtbaan mogen.

3. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Ik had hetzelfde probleem toen ik net 6 weken was. Overal las ik verschillende verhalen en daarom ben ik uiteindelijk toch maar niet in de achtbanen gegaan. Achteraf was ik er blij mee maar op het moment zelf vond ik het toch maar wat lastig haha. Ik ben normaal echt achtbaan gek maar wou toch het risico niet nemen. :)

4. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Toevallig met vriendlief net over gehad aangezien mijn zwagertje met zijn vriendinnetje in de efteling zijn. De verhalen zijn zo wisselend, ik zou gewoon het risico niet nemen, vergeef je jezelf nooit!

5. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Gewoon het zekere voor het onzekere nemen! Dus neem geen risico!
    genoeg andere leuke dingen waar je wel in kan ;) en de achtbanen lopen niet weg hihihihi

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik zou het niet doen, volgens mij staat er ook een bordje bij vele achtbanen dat zwangere vrouwen er niet in mogen en dat zal ongetwijfeld vanwege een reden zijn

ik zou het risico absoluut niet nemen je vergeeft het jezelf nooit

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik zou het risico niet nemen.

8. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ik zou het ook niet doen. Als het mis gaat dan blijf je altijd twijfelen of het aan de achtbaan ligt. Ik ben in het eerste trimester naar disney geweest. En voor de achtbaan staand voelde het ook gewoon niet goed om erin te gaan.
    Maar ik ben wel in pinokkio enz geweest en dat mocht eigenlijk ook niet.

9. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    De reden is vanwege je buik die in de knel kan komen. Met 5 weken lijkt het me dus nog niet zo'n probleem te zijn.

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Die borden staan er voor vrouwen die al verder zwanger zijn. Als het goed is zou het gewoon moeten kunnen, maar ik zou me er niet goed bij voelen.

11. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    QUOTE=beertje1987;18814648]De reden is vanwege je buik die in de knel kan komen. Met 5 weken lijkt het me dus nog niet zo'n probleem te zijn.[/QUOTE]

Dat is niet het enige probleem! Even googlen en je komt dit o.a. tegen:
    - Stootgevaat stang
    - teveel wilde bewegingen
    - overschot adrenaline
    - meer aanmaak testosteron

of alles wetenschappelijk onderlegd is weet ik niet maar waarom in gods naam zou je het risico nemen?? De eerste 12 weken zijn al onzeker genoeg!

12. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik was 5 weken zwanger toen we met de familie een weekend naar Disneyland gingen. Ik ben wel in de achtbanen gegaan maar heb het wel een beetje beperkt gehouden. Je bent nog zo pril zwanger en alles zit nog diep verstopt achter je schaambot, daar gaan wat stoten van de achtbaan geen verandering in brengen :)

13. Elisek

Elisek Lid

31 dec 2014
    72
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden, ik ga het niet doen.. Ik kan het mezelf niet vergeven als het misgaan ondanks het misschien niet daardoor komt.

14. Nicky1989

Nicky1989 Actief lid

22 mrt 2015
    264
    0
    0
    ZZPer
    Overijssel
    Als je het wilt moet je t doen, want met 5 weken zit ie nog zoooo goed beschermd. Hij rammelt heus niet los ;). Als je echt een buik begint te krijgen is t ook gevaarlijk qua beugel, klapperen etc.

Ik heb t zelf overigens niet gedaan. dacht....als ik een miskraam krijg twijfel ik eeuwig.

15. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    In de achtbaan heb je meestal zo een stang doe tegen je buik drukt en door de snelheid drukt die nog harder. Lijkt me niet comfortabel voor jezelf. Wat betreft de vrucht. Die is klein en hangt goed vast volgens mij hoor. Maar zo'n vraag zou je beter aan een gynaecoloog vragen denk ik, op het forum zijn de meeste geen dokters en dit lijkt me toch eerder een medisch vraag...

16. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    En de G-krachten dan? Was daar ook niet iets mee? Kindje is nog volop in ontwikkeling. Ik zou het ook echt niet doen.

17. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zou ook het zekere voor onzekere nemen!

18. MamaTesss

MamaTesss Lid

28 jun 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens de zwangerschap twee schoolreisje gehad, Hellendoorn en Walibi. Bij allebei hangen er borden dat zwangere vrouwen niet in de achtbanen mogen. Gewoon niet doen en over een paar maanden kun je eventueel weer volop genieten van achtbanen.

19. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Ik snap überhaupt niet waarom sommigen het wel wel overwegen/zouden doen, terwijl iedereen weet dat op de borden staat dat zwangere vrouwen niet in achtbanen én andere wilde attracties mogen... Waarom zou je in godsnaam het risico nemen, dat je zoiets bijzonders wat je gegeven is verliest of beschadigt door je eigen toedoen???

20. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Denk niet dat het mag. Anders zou er toch wel op die bordjes staan alleen niet voor hoogzwangere vrouwen? Het zou ook wel met de hormonen en stress te maken hebben die je lichaam ondergaat tijdens zo'n rit.

Deel Deze Pagina