5 weken sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SportySteenbok, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hebben jullie deze gemerkt? En hoe?

2. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hoewel ik niet zozeer in de sprongetjes geloof was mijn dochtertje wel onrustig rond de vijf weken. hoe ik het merkte? meer huilen, vaak komen voor honger/geruststelling aan de borst. daarna merkte je wel verschil in wat ze 'kon': meer om zich heen kijken, verwerken en vooral ook lachen.

weet niet precies waarom je het vraagt, maar succes! ik hoop dat het je lukt om op jezelf en je baby te vertrouwen!

3. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Thanx voor je reactie.
    Dochterlief was gisteren 5 weken en is gisteren en vandaag zoveel aan het huilen en wil alleen maar drinken. Elke anderhalf uur wel een keer (behalve vannacht gelukkig).

Ik weet ook niet of ik in de sprongetjes geloof, ik ga het wel meemaken denk ik.

Hoop in ieder geval dat dit niet al te lang duurt ;)

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Geef je borstvoeding? Want rond die tijd heb je ook regeldagen hè? Dan willen ze meer drinken en past je productie zich aan de vraag. Het snelst kom je door de regelperiode heen door veel zelf te drinken en veel aan te leggen.

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ons zoontje was erg huilerig.. Wou alleen maar bij mama liggen, 's nachts ook erg onrustig..

Heeft een paar dagen geduurt..

6. SportySteenbok

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ja, ik geef bv idd. Ik dacht ook eerst aan (een) regeldag(en), maar ik lees overal dat die met 6 weken zijn. En dat er met 5 weken een sprongetje kan zijn.
    Vandaar mijn vraag naar jullie ervaringen. Altijd fijn om even te horen dat je niet de enige bent ;)

7. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Het komt niet precies per week he.. Het 5 weken sprongetje kan ook best met 4 of met 6 weken komen..
    Zo was bij ons het 8 weken sprongetje met 7 weken, en het 12 weken sprongetje is nu, met 11 weken.. (hoop dat die snel weer over is trouwens) :p

8. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    wat is een sprongetje?

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik volg de sprongen niet, want de tijd van de sprongen kunnen naar mijn idee nooit kloppen voor alle kindjes.

Ik merk wel dat onze meiden ontwikkelingssprongen hebben (een paar dagen/weken hangerig en huilerig en daarna opeens veel meer kunnen/praten), maar gelukkig niet zo vaak als dat er officieel sprongen zijn ;)

De eerste keer dat mijn oudste een fase had waarin ze niet echt haarzelf was, was rond 8 maanden. Toen had ze last van verlatingsangst en d'r eerste tandjes.

Die regeldagen komen ook niet zo precies. Zeker tot de 3 maanden gaan ze geregeld hun schema omgooien mbt voeding en slapen. Wij gingen er altijd gewoon in mee. We hadden wel vaker een regelperiode dan volgens de boekjes zou kunnen.

Deel Deze Pagina