Hoi dames Ik loop een beetje vast.. mijn ouders en broertjes weten al dat ik zwanger ben. Mijn opa en oma nog niet. Dus zei ik heel enthousiast tegen mijn moeder, ik doe oma wel met het lootje, dan maak ik een gedicht waarin ik vertel dat ze nog eens overgrootoma en oma worden.. Tja en dan ben je dat gedicht aan het maken en loop je vast.. normaal kan ik redelijk dichten alleen merk dat ik dit toch wel aardig lastig vind.. Kan iemand mij helpen of heeft iemand rijm ideeën?
Superleuk idee! Alleen mijn ervaring is wel dat mensen zulke hints vaak niet snel snappen, vooral ouderen niet Ik hen ook even geen inspiratie, sorry!
Leuk! Ik had dat eerst ook bedacht, maar voor ons nu toch wat vroeg denk ik.. Schrijf je het vanuit het kind of vanuit de sint? ideeen als: Lieve overgrootoma (ipv lieve naam), Iets over een extra kind, volgend jaar is hij/zij er graag bij, nu nog lekker warm in de buik etc? Lastig om te dichten als je nog geen voorzetje hebt, je wilt het ook persoonlijk maken natuurlijk. Hoeveel achterkleinkinderen heeft ze al?
Je kan het ook in de vorm van een cadeautje doen. Een rompertje met tekst, kleine sokjes, voorleesboekje, o.i.d. Als je een gedichtje een beetje persoonlijk wilt maken is wat meer info wel handig: hoeveelste achterkleinkind wordt het, wordt het jouw eerste kindje, wanneer ben je uitgerekend, enz.
Heel algemeen: de sint heeft vernomen, dat er een nieuw kindje zal komen een kindje klein en fijn, zal in (datum/maand) bij deze familie zijn. enz.
Geen volledige zinnen die moet je er zelf even omheen bouwen maar wel wat rijm ideeën . Tijd voor felicitatie Aanvulling van de vierde generatie Nieuws is geen domper Liefs en kleins in een romper Sint en pieten Nieuw achterkleinkind om van te genieten Juni 2018 Kunt u uw nieuwste/eerste achterkleinkind zien 5 december, tijd van samen zijn Volgend jaar met baby, oh zo klein Hopelijk kun je er wat mee .
Oh wat een leuke Ideeën! Die kan ik zeker meenemen! Bedankt! Mijn opa en oma wordt voor de 2de keer overgrootouders. Dit word ook mijn tweede kindje, sorry vergeten erbij te vermelden. Ze is 73 jaar oud en nog heel sportief, loopt elke dag 2 uur met mijn opa. Ze is heel lief en bij de tijd, past ook nog regelmatig op op mijn kleine broertje. Even om een beeld te geven Ik ga zeker aan de slag met de Ideeën!
Lieve oma, Al 73 jaar vier jij sinterklaas, Nog nooit kreeg jij de roe van die oude baas. Hou kan het ook anders, een mens zoals jij, De liefste, fijnste oma ben je altujd voor mij. Nu ben ik moeder, bijzonder en fijn, (naam 1e kind) is al niet meer zo klein. (naam 1e kind) is een heerlijk kind, Dat jou als grootmoeder heel lief vind. Samen lezen, bouwen spelen, Zal hij nu moeten gaan delen. Want in zijn mama's buik groeit nog zo een klein wonder, Je wordt nogmaals grootmoeder, wat bijzonder!