41 weken zwanger, vind het eng worden...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Pien15, 25 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hallo dames,

Vandaag ben ik precies 41 weken zwanger en ons mannetje zit nog lekker binnen. Tenminste ik hoop maar dat hij lekker zit. Op zich heb ik geen echte reden om te denken dat het niet zo is, omdat ik 'm nog wel regelmstig voel, maar toch... Ik let er nu wel extra op en ik wordt daar erg moe en toch ook wel onzeker van.
    Ik doe mee met de zgn. Index studie waarbij ze onderzoeken of het beter is om in te leiden met 41 weken of dat afwachten tot 42 weken net zo goed is. Afgelopen zaterdag is de vk langsgeweest en ik zit in de afwachtgroep. Geen inleiding vandaag dus. Ze voelde wel dat mijn baarmoedermond al verweekt was en ik 1 cm ontsluiting had. Op zich positief dus en ik had goede hoop dat het dan misschien toch wel snel zou beginnen. Inmiddels dus al dik 2 dagen later en nog steeds geen verandering...
    Morgenmiddag afspraak bij de vk staan om in elk geval ook te laten strippen. Maar eigenlijk wil ik gewoon weten hoe ons mannetje er echt voor staat: genoeg vruchtwater? Is de placenta nog goed? Niet dat het dus alleen afhangt van wat ik voel...
    ik wil gewoon dat ie komt :(.

Kan iemand me een beetje geruststellen dat het niet gek is om 41 weken zwanger te zijn en dat het kindje het dan nog goed maakt? Wie is nog spontaan bevallen tussen 41 en 42 weken en ging dat gewoon goed? Hoor graag wat positieve verhalen voor ik weer piekerend mijn nest in kruip...

2. woef78

woef78 Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.170
    0
    0
    Bij mij was de placenta op met 41.3 volgende keer zou ik niet zo lang door blijven lopen in ieder geval.Als je gevoel niet goed is zou ik wel om inleiding vragen als ik jou was.Succes met je keuze en de bevalling.

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dat gevoel vind ik juist zo lastig... Ik maak me gewoon zorgen, maar ik denk dat het objectief gezien nog wel goed gaat. Maar dat wil ik graag bevestigd hebben, maar het voelt weer overdreven om daarvoor nu de vk te bellen terwijl ik morgen een afspraak heb. Ga het morgen hoe dan ook wel aankaarten, maar voor nu zou ik graag ook wat geruster zijn...

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.228
    6.087
    113
    Hier de eerste keer 42 wk en de tweede keer 41+3. Eerste was wel tricky, placenta was wel op, vandaar de tweede net wat eerder ingeleid. Maar wel bewust tot na de 41 weken gewacht, hopend op spontaan, want dat is toch beter dan kunstmatig inleiden.
    Qua conditie had m'n tweede nog rustig een week langer kunnen blijven zitten (genoeg vruchtwater, mooie placenta) maar goed dat zie je dan pas achteraf..
    Nu ga ik ook weer voor 41 weken en een beetje. En hopen dat ie zich spontaan meld.:) en als het kan iets eerder :p
    Ik zou wel met 41 weken een plan willen hebben, wat er wanneer gaat gebeuren.

Succes en hopelijk komt ie gewoon vannacht ofzo ;)

Edit: ik moet er wel bij zeggen dat mijn lichaam bij de eerste ook echt wel aangaf dat het genoeg was: hoge bloeddruk, veel vocht vasthouden, eiwit in de urine.. Alleen ik had echt een eigenwijsje dat meerdere inleidpogingen nodig had. Ik had namelijk nog een volledig gesloten bmm met 42 weken, ondanks al 2 keer gel de dag ervoor..

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Mijn moeder is met 42 weken bevallen van mijn zus. Alles was prima in orde.

6. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Zelf ben in met 41.5 weken bevallen.
    Ik had toen nog zat vruchtwater .
    Ik werd op maandag gestript en in de nacht van dinsdag op woensdag is m'n zoontje geboren .
    Succes met je laatste lootjes

7. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik ben met 41 weken ingeleid. Was geen pretje en resulteerde in een spoed keizersnede. Er was voldoende vruchtwater en de placenta werkte nog fantastisch. Hij had nog wel twee weken kunnen blijven zitten (en was dit volgens mij ook van plan als de gynaecoloog niet had ingegrepen)

Een vriendin van me is bevallen bij 42.3... die wou er echt niet uit. Maar het was een kerngezonde baby. Voldoende vruchtwater. Goede placenta.

Heel veel mensen bevallen na de 41 weken. Vertrouw op je lijf. Het komt goed. Je beeb heeft het gewoon nog prima naar zijn zin en vind het nog niet nodig om er uit te komen. Binnen nu en een week is hij er. Echt waar!

8. doornroosje85

5 feb 2009
    56
    0
    0
    Hoi pien15 ik ben bij mijn vorige zw bevallen met 41.3. De placenta zag er nog mooi uit en ook voldoende vruchtwater. Vandaag ben ik 40.3 dagen zw en merk dat ik hem toch ook wat meer knijp. Ze is gewoon wel wat rustiger, maar voel haar nog genoeg bewegen. Woensdag moet ik weer naar verloskundige en ik heb ook aangegeven mee te willen doen met de index studies ik hoop alleen juist in de inleiden groep te zitten, maar het vervelende idd is dat je er niks over te zeggen hebt.

9. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bij de oudste was alles nog muurdicht met 41 wk.
    Ik kreeg wel ctg's en voelde hem ook nog flink trappelen ook was hij goed ingedaald met 42.2 dgn kreeg ik in zkh pilletjes om ontsluiting te krijgen, toen ik een paar cm ontsluiting had hebben ze de vliezen gebroken.
    Hij heeft het tot het persen prima gehad...Helaas tijdens persen zat hij met
    zn hoofd klem in mn bekken en daalde zn hartslag. Werd een spoed ks.

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankjulliewel meiden :). Ik denk dat mij voorgeschiedenis wel wat een rol speelt, het idee dat het nu nog op het laatst mis zou gaan omdat ie bijvoorbeeld net een dag te lang heeft gezeten, is gewoon heel vervelend. Ik heb echt een hele goede zwangerschap gehad. Lichamelijk zou ik het echt nog wel even vol kunnen houden, maar het zit gewoon in mijn hoofd... Heb net toch ff de vk gebeld. Morgen krijg ik nog een echo bij de vk om te checken of ik idd nog genoeg vruchtwater heb. En ik wordt gestript en we gaan ook naar een inleid datum kijken. Ik hoef niet perse tot 42 weken rond te lopen mocht het strippen niet aanslaan. Dus ik ben wel blij dat we morgen in elk geval een plan hebben.
    Bedankt voor de positieve verhalen, ben blij dat het gewoon meestal goed gaat!

11. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Dat snap ik helemaal pien. Je bent blij als je hem veilig en wel in je armen kunt sluiten. Maar het komt echt goed. Zolang je hem voelt bewegen gaat het ok.

Maar bedenk je goed dat de échte zorgen ook dan pas komen. Tenminste zo heb ik het ervaren ;)

Probeer je rust te vinden. Neem even een lekkere douche. Kijk nog een film met je mannetje. Of iets anders wat je leuk vindt en wat ontspand. Dan komt het vast vanzelf.
    Zet hem op meid

12. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Ik ben met 41+2 ingeleid en uiteindelijk bevallen met 41+4 maar mijn vruchtwater was op. Bij een eventuele volgende wil ik dat ze eerder ingrijpen want ze zagen al veel eerder dat het op aan het raken was. Met alle gevolgen van dien dus ik zou het niet meer doen

13. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bij dochter vond ik het na 41 wkn ook eng worden. Uiteindelijk, na zelf homeopathische middelen genomen te hebben bevallen bij 41+3. Wanneer ik nu het eng ga vinden neem ik direct met een homeopatisch arts contact op. Al start ik binnenkort al met een middel ter voorbereiding op de bevalling.

14. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ik ben 2 weken te laat gekomen en met mij is nooit wat aan de hand geweest ;)

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ben spontaan bevallen bij 41+3 wkn, 41+5 wkn en 41+0 wkn.

Bevallingen allemaal snel en soepel (en nr 2 en 3 thuis), zware kindjes met uitstekende start en flinke placenta's die zeker nog niet op waren. Voor mij is 41+ wkn dus volstrekt normaal...

Ik had bij nr 1 en 2 nog geen keus, moest tot 42 wkn lopen. Heb dat toen ook nooit als 'eng' ervaren (al was ik het wel beu ;)). Was zelf ook een week na datum geboren. Wel CTG en echo controle gehad, maar kids hadden het nog heerlijk, dus werd afgewacht. Was erg verbaasd toen ik bij nr 3 opeens zelf mocht kiezen. Inleiden bij 41 of 42 wkn. Wilde graag thuis en de andere waren ook lang blijven zitten, dus ik heb meteen voor 42 wkn geopteerd.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ben met 43 weken geboren en ben kerngezond. Vaak krijg je vanaf week 41 ctg en echo in t ziekehuis heb je die niet gehad?

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik ben inmiddels al 2 x keer gestript, dinsdag en vandaag. Maar ook na vandaag heb ik er een hard hoofd in dat het spontaan op gang komt ;). Dinsdag heb ik een vlugge echo gehad bij de vk, puur ff het vruchtwater bekeken en dat was er nog genoeg. Maar als ik me niet zo'n zorgen had gemaakt, hadden ze dat ook niet eens gedaan. Mocht het vanavond of vannacht niet doorzetten, dan heb ik morgen een afspraak met de gyn in het ziekenhuis. We gaan dan ook een datum voor inleiden prikken. Ik hoop dat dat nog dit weekend mag. Wellicht dat ik morgen ook nog een ctg krijg, maar als ik niet had aangegeven dat z.s.m te willen, hadden ze me gerust dus tot maandag laten wachten voor die afspraak zonder enige controle. Maandag ben ik precies 42 weken. Nou ja, ik ga er inmiddels wel van uit dat het nog snor zit daarbinnen, hij beweegt nog erg goed, ook is mijn bloeddruk nog steeds mooi laag. Dus voor de vk geen reden tot enige zorg. Laat ik dat dan ook maar niet teveel doen en geduldig wachten. Ik hoop alleen zo dat het nog vanzelf op gang komt!

18. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Hier met 40.5 bevallen dmv een spoedkeizsrsnee na inleiden omdat ik niet verder kwam dan 4cm ontsleuting... Hier heb ik mazzel gehad dat ik zelf hee boos ben geworden omdat ik het idee had dat het niet meer zo goed ging ondanks voldoende (lews veel) vruchtwater...en maar goed ook dat ik uiteindelijk die da werd ingeleid. Hij had al 3 dagen eerder in het vruchtwater gepoept en kwam er dus ook groen uit. Verder deed hij het prima hoor! Maar weet niet wat er was gebeurd als ik nog een week had gewacht.

Niet om je bang te maken maar gewoon om te zeggen volg je gevoel. Hopelijk helpt het strippen en beval je snel spontaan!

19. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Ik ben met 41+3 bevallen. Op 41 weken precies braken mijn vliezen. De conditie van de baby en placenta waren nog heel goed op dat moment dus ze had nog wel langer kunnen blijven zitten. Maar ik kan niet ontkennen dat hoe meer ik over tijd ging, hoe ongeruster ik zelf werd!

20. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu met je?

Ik ben ingeleid met 42.1 weken.
    had na 41 weken controle gehad in ziekenhuis.
    Was ook 2 x gestript. Niks werkte.

succes met je bevalling snel heb jij je mannetje in je armen

Deel Deze Pagina