4 jaar na galblaasverwijdering gevoelige rechterkant buik...herkenbaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie26, 2 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bijna 4 jaar geleden is 6 weken na mijn bevalling mijn galblaas godzijdank verwijderd.
    Nu merk ik al hele tijd dat wanneer ik op mijn rechterzij slaap ik wakker wordt van "pijn" en dan ga ik op mijn linkerzij liggen en gaat het weg....
    Het is niet altijd wanneer ik op mijn rechterzij lig soms wel soms niet....
    Kan het zijn dat het daarbinnen het litteken trekt of zo? Of gevoelig blijft?
    Als ik erop duw als ik zit is het ook gevoelig rechts onder mijn ribben net daarbinnen ergens....
    Ik begin me af te vragen wat dat is en dacht misschien komt het daarvan af? Littekenweefsel of zo?
    Toevallig herkenbaar voor mensen?

2. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Jazeker, ik heb periodes dat ik klachten heb en precies op de plaats zoals jij dat beschrijft. Mijn arts zei toen dat sommige mensen nooit helemaal van die klachten af zullen komen. Soms heb ik het echt tijden (soms wel eens een jaar) niet en dan opeens weer wel. Gelukkig nooit langer dan een week. Bij mij helpen maagzuurremmers dan wel wat .

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja ik heb ook weken dat ik gewoon op mijn rechterzij kan slapen zonder problemen maar ook nachten dat ik wakker wordt van de pijn heel raar....dan draai ik.op.linkd en dan gaat het wel....
    Lijkt wel alsof het dan misschien van binnen teveel trekt of zo als ik op rechts lig geen idee verzin maar wat....
    Gewoon overdag merk ik niks maar alleen zo nu en dan wanneer ik lange tijd op mijn rechterzij lig....
    Herkenbaar dus? Mag ik vragen wat doet een maagzuur remmer aan dit euvel?

4. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Ja eigenlijk geen idee, ik heb die tip ooit gehoord van iemand die ook die klachten had en ben het eens gaan proberen en het hielp wel. Natuurlijk niet dat het in een keer helemaal opgelost is maar wel beter uit te houden en sneller weer voorbij.
    Heb je dan ook dat als je op je zij slaapt tijdens zo'n periode dat het net lijkt of je op een verdikking ligt? net of er een soort bult onder zit? Lastig uit te leggen maar dat heb ik tijdens zulke 'aanvallen' en normaal gesproken is er niets aan de hand

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Bij mij alweer bijna 5 jaar geleden dat hij eruit id gehaald en ik heb eigenlijk nergens last van. Herken niet wat je schrijft iig. Littekenweefsel klinkt wel plausibel.

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Het is me niet speciaal opgevallen dat het lijkt alsof ik op een bult lig doet gewoon pijn dan in mijn rechterzij.
    De enige verklaring die ik kan verzinnen is dat het litteken van binnen trekt of net knel zit of iets of dat het ergens aan verkleefd zit en dat dan weer trekt....zodra ik op links draai doet het nog wel pijn maar trekt het snel weg. Ik denk dat als er iets anders aan de hand zou zijn je dan ook last zou hebben overdag of op je linkerzij en niet speciaal toevallig alleen rechts als je lang in zelfde houding ligt soms wel soms niet....ik dacht van de week dat ik blindedarmontsteking had of zo maar eenmaal op links was het zo weg dus dat lijkt me sterk dan....
    Ik denk dat het van ds plek afkomt waar mijn galblaas heeft gezeten en dat dat litteken daar zo nu en dan opspeelt op een of andere manier.....
    Voelt dat bij jou ook zo alleen op je rechterzij...?

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Misschien heb je last van je alvleesklier. Die kan opdoeken na een galblaas verwijdering. Ook heb ik gehoord dat je soms zelfs na je galblaas verwijdering last kan hebben van steentjes.

Ik heb anderhalve maand geleden mijn galblaas laten verwijderen en ook 1 keer toch een soort galstenen aanval gehad. Maar die duurde maar heel kort.

8. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Alvleesklier kan inderdaad ook en steentjes ook want heel veel mensen weten niet dat het lichaam nog gewoon gal aan kan maken dan. Ik ben toen ik last had op beide (alvleesklier en steentjes) gecontroleerd en dat was alle 2 prima.

Ja ik heb het ook alleen aan de rechter kant dan en ik heb ook wel eens gedacht is het mn blinde darm maar dat was het dus ook niet. En toen hoorde ik dus ook dat sommige mensen altijd wel af en toe klachten kunnen blijven houden. Er is natuurlijk wel iets uit je lichaam gehaald en daar kan best wat litteken weefsel zitten dan natuurlijk. Nu was het bij mij wel zo dat mijn galblaas heel erg ontstoken was en ik echt doodziek was toen ze hem gingen verwijderen, ben zelfs met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan toen en daar bleek dat het gewoon heel erg ontstoken was, heb ook een spoedoperatie gehad toen. Achteraf had ik er echt veel te lang mee doorgelopen

9. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Kun je het linken aan voedingsmiddelen? Ik moet bijv niet teveel koffie drinken want dan krijg ik toch weer irritatie, ondanks dat ik galblaasloos ben.
    Chirurg vertelde me wel dat een galblaasverwijdering veel trekwerk is en daardoor een gevoelige plek achterlaat. Ik voel het rondom mijn ei ook altijd even.

10. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Je galblaas maakt geen gal aan, deze slaat het alleen op. Je lever maakt gal aan en na een galblaas ok kunnen er dan nog steentjes of gruis voorkomen in de galwegen. Heb je geregeld koliek achtinges aanvallen ga dan even langs de huisarts voor een echo.

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi! Mijn galblaas is ongeveer 6 jaar geleden verwijderd maar ik heb die klachten die jij beschrijft niet.

Wel heb ik meer last van mijn spastische darm en geregeld hele vette ontlasting...herkenbaar voor anderen?

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Volgens mij was het gewoon mijn naderende eisprong ;) toen ik gisterenavond op mijn buik drukte rechts deed het binnen "pijn" gevoelig. En vanaf afgelopen weekend dus ook als ik lang op rechts sliep.....ik snapte er nikd van dacht iets met mijn verwijderde galblaas of zo....
    Maar toen ik nu net weer op dezelfde plek drukte, ik dacht eens kijken of ik het nu nog heb anders eens de ha bellen, voelde ik niks....weg....:(
    Huh....ik zal dan wel 1x in de zoveel tijd een gevoelig ei rechts hebben of zo.....

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Diaree en buikpijn/kramp heb ik ook zeer regelmatig helaas.

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ha juffie, buikpijn schijnt te kunnen spiegelen. Dus pijn onderin die bovenin voelbaar is.
    Heb zelf ook vaak een pijnlijke eisprong en dan trekt het soms ook door.

Ja dus toch herkenning mbt de krampen...vervelend he!

15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.854
    5.111
    113
    Home
    bij mij is het nu precies 1 jaar geleden dat ik ben geopereerd

en ik heb vooral met veel inspanning wel last
    eerst dacht ik dat het kwam door het tillen van mijn dochter
    maar het is ook precies dezelfde plaats waar de galblaas heeft gezeten dan heb ik een soort lichte trekking

ik heb 2 weken na mijn operatie ook een klein aanvalletje van lichte pijn gehad maar dit kwam volgens de arts door gruis van steentjes in de galwegen
    die er nog konden zitten omdat ik ook een ercp heb gehad

Deel Deze Pagina