3de trimester grote knak tijdens plassen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door boni, 28 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boni

    boni Actief lid

    23 feb 2015
    188
    0
    0
    werkt bij supermarkt
    zegiklieverniet
    Ik zit nu langzaam af te tellen😆. Wanneer ik moet plassen lukt het soms niet. Alsof iets blokkeert. Als ik een beetje beweeg komt het dan wel weer op gang. Vanacht ging ik plassen en oefende beetje druk uit en toen voelde alsof iets uit de kom schoot. Een harde ''KNAK''. Ter hoogte van mijn schaambot niet pijnlijk ook achteraf niet maar ik schrok enorm. Ik dacht mijn kindjes hoofd misschien geplet te hebben😢. Gelukkig beweegt hij er lekker op los en geeft dat me rust. Maar wat zou dat rare ''uit de kom geschoten '' gevoel geweest zijn?
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Boni,

    Ik snap dat je schrikt van dat geluid, maar het kan geen kwaad vor je kindje in ieder geval! Waarschijnlijk is het je symfyse, schaambot, die door de verweking en eventueel indaling van het hoofdje onder spanning staat en soms even kan verschieten. Is niet erg, maar kan wel vervelend voelen en soms inderdaad klinken. Probeer je bewegingen stabiel te doen en niet te lang stil te zitten en niet te lang achter elkaar dingen te doen. Ook overdag. Dan belast je je bekken het minst.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina