Wie van jullie maakt er weleens gebruik van een cakepop maker? Ik wil er zelf één aanschaffen en heb de keus tussen de 'Babycakes' van Inventum of één van het merk Tristar. De laatste is wat goedkoper maar is maar 700 w. De Inventum is 1400w. Zou graag wat gebruikers ervaringen horen en ben ook benieuwd welk merk jullie gebruiken en hoe de resultaten zijn. Of houden jullie het op zelf cakepops draaien?
Wat leuk! Geen tips maar wel een leuk ding zeg. Ik heb ze nog nooit gemaakt omdat ik geen idee heb hoe maar zo kan het toch nooit moeilijk zijn!
Moet je maar eens op You Tube kijken, het ziet er zo makkelijk uit inderdaad op de introductie filmpjes, maar ben wel benieuwd of ze er in de praktijk ook zo mooi rond uitkomen en belangrijker nog hoe de smaak is.
Wat een toeval, ik ben toevallig de hele middag bezig geweest met die dingen maken, zonder machine maar alles zelf. Gisteravond zelf een cake gebakken, vandaag verkruimelt, frosting gemaakt, gemengd met de kruimelcake , bolletjes gedraaid, in de koelkast gezet, etcetera. Eerlijk gezegd is het me flink tegengevallen. De bolletjes krijg je echt niet zo mooi rond, de gesmolten chocolade waar je je bolletje met stokje indoopt, moet heel lang uitlekken anders druipt het langs het stokje. Je hebt er heel veel chocolade van nodig , ik heb nu 8 lolly's te drogen staan en nog een heel bord vol bolletjes maar geen chocolade meer. Zat inderdaad ook al naar een machine te kijken maar het is me zo tegengevallen.....
ik maak ze met de hand veel lekkerder als uit de cakepop maker. Ik kan me trouwens helemaal niet vinden in het verhaal hierboven. ik kreeg ze perfect rond en voor 60 cakepops heb ik 4 zakjes candymelts gebruikt
Ik heb een recept opgezocht via Google en die gevolgd. Misschien heb ik iets fout gedaan. Ik ga het voorlopig iig niet meer maken haha.
Dan doe je toch echt iets verkeerds, dan laat je de pops dus niet goed uitlekken. Er staan op Youtube filmpjes waarin heel goed uitgelegd word hoe je het overtollige chocolade eraf kan tippen. Bolletjes zijn hier gewoon heel rond hoor, je moet gewoon de goede hoelveelheid deeg erin doen, doe je teveel tja dan loopt het over, doe je te weinig dan word de bovenkant klein en de onderkant groot, je moet dus zelf even uitzoeken wat de perfecte verhouding is. @TS: Ik heb de goedkopere versie en die doet het prima hoor
Lijkt me idd heel veel werk, zeker als je een groot aantal wil maken. Waren ze wel lekker? Want ook daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Hoeveel cakepops kan je ongeveer doen met één zakje candymelts? Wellicht dat het met een machine makkelijker gaat, ff beslag maken en in vier minuten zijn ze afgebakken.
Welk merk heb jij? Soms ook de tristar? Hier in spanje hebben ze alleen de inventum en die kost rond de 40,00 euro en de Tristar die kost 26,95 euro.
Heb jij ze ook wel eens met Philadelphia gemaakt? Dus je kan ongeveer 15 cakepops bedekken met 1 zakje candymelts?
Ik heb die van de inventum, het is hier ook even uitvoegelen hoeveel deeg je er nu in moet doen. Het enige wat ik een minpuntje vind is dat de buitenkant ook erg heet wordt (incl. de handvaten waaraan je hem open moet doen) Ik heb ze eerst met de hand gemaakt maar mijn zoon vond ze absoluut niet lekker. Maar goed hij lust geen boter dus botercreme vind hij ook niet om te pruimen evenals boterkoek. Ik haal gewoon een pak cakemix en maak dit klaar en daarvan maak ik dan de bolletjes, die zijn dan lekker luchtig (vond de handgemaakte versie van mij erg zwaar).
Hij is wel leuk, die van Inventum. (hou van roze!) en zie op buitenlandse forums dat er wel goede resultaten mee geboekt worden. Wel jammer dat het apparaat zo warm wordt. Dat die zelfgemaakte bolletjes erg zwaar zijn dat hoor ik vaak, kan me er ook wel wat bij voorstellen met die botercreme erdoor. Mijn dochtertje haalt vaak al de randjes van een pasgebakken cake af dus vermoed dat zij luchtige spons balletjes ook wel lekkerder zal vinden.
De kinderen vinden het hier in ieder geval geweldig om mee te helpen (omdat het apparaat heet wordt mogen ze die van mij niet bedienen) en kunnen vaak niet wachten tot de eerste lading klaar is. Dan strooi ik gewoon wat vanille of poedersuiker over de nog warme balletjes en dan zitten ze al te smullen.
Hier goede ervaring met die van Inventum! Bolletjes worden mooi rond en zijn lekker luchtig. Aanrader!
Deze kom ik ook nog tegen op internet... http://www.princess.nl/nl/producten/585-popcake-maker.html#kenmerken Iemand hier ervaring mee?
Ja deze heb ik! Werkt hartstikke goed! en zijn binnen no time klaar! (en worden lekker uiteraard haha)
Hierin plaats van botercreme doe ik er monopchou doorheen... Smaakt ook heel anders. En wat betreft de chocolade... Ik gebruik daar een lepel bij. Schep chocolade op de lepel en draai daar het bolletje langs. Zit er minder op (dus minder uitlekken) en ook als je wat minder chocolade hebt kun je ze gewoon nog draaien... E de bolletjes breken ook minder snel.