Hallo! Ik ben momenteel 34 weken zwanger en vroeg me af wanneer het nodig is om je bed te verhogen? Heb trouwens een boxspring en heb begrepen dat de verhogers van de thuiszorg dan zinloos zijn, iemand nog tips? Ook vroeg ik me af wanneer het een goed moment is om een 'vluchttas' in te gaan pakken...
Klossen passen idd niet op een boxspring.. Weet niet of je nog een extra matras over hebt thuis? En anders bier/frisdrank kratten. Je vluchttas mag je nu wel klaar zetten hoor.
Normaal gesproken krijg je klossen pas mee als je 37 weken ver bent. Maar verder gewoon doen wat je prettig vindt, als je nu je tas al wilt pakken zou ik het gewoon doen. Tenzij hij in de weg staat.
Die tas had je ook kunnen inpakken terwijl je de vraag hier stelde Zoveel hoef je nou ook weer niet mee; wat kleertjes voor je kind, voor jezelf wat schone kleding, ponskaartje, verzekeringspasje, telefoonnummers, vol fototoestel, cremetje, lippenbalsem.. Ik had 'm zelf trouwens pas in week 39 klaar staan En die klossen ook vrij laat, vind het niet zo prettig, veel te hoog en het bed kraakt. Ik ben aldoor bang dat het instort, haha.
Ik wacht met mijn bed omhoog echt tot ik ga bevallen, mijn man heeft ze er toch in 1 minuut onder? Ik ben niet zo groot dus ideaal vind ik het niet....
Dames, als je thuis hoopt te bevallen zet je dan alsnog zo'n tas klaar voor het geval dat of sla je dan helemaal door als a.s. moeder ?
ook al beval je thuis is het aanteraden om een vluchtkoffertje klaar tehebben je weet immers maar nooit
een tas altijd klaar zetten, das prettiger dan dat in geval van nood je man dat nog moet doen. En ik heb begrepen voor wat betreft een boxspring: 4 klossen en 2 kratjes bier met een plank erop. Dat schijnt te werken. Alleen de middenpoten geven problemen, vandaar de kratjes. Ik ga met 37 weken dus de klossen er onder zetten en m'n tas staat al klaar.. 2 weken geleden mee begonnen en ik geloof dat alles er in zit. Ownee, ik moet nog nog een schone broek in geloof ik, maar ik ben er nog niet uit welke
Ik beviel met 35 weken en had niets klaarstaan! Het is gewoon heel handig als het er staat, je weet immers nooit!
ik heb mijn bed nu 2 weken op klossen staan normaal krijg je die pas mee 3 weken voor de bevalling maar als je kunt aantonen dat je last van je rug/bekken hbet krijg je ze eerder mee hihi ik had het er gister nog over met mijn vriend dat we de vlucht tas wel mochten gaan inpakken en het tasje van youame
Ligt er helemaal aan waar je ze haalt denk ik. Hier mag je ze ook eerder halen, je mag de bedverhogers namelijk 26 weken gratis houden, dus 't maakt hen niet zoveel uit wanneer je ze haalt.
Heb bij mij vorige bevalling zonder problemen klossen onder mijn boxspring gehad (zaten 5 korte pootjes onder dus 5 klossen). had vanaf 37 weken een vluchttas klaarstaan. Succes! Lisette
ik heb de vluchttas ook zover als ingepakt nu. Hoeft alleen nog maar wat energiesnacks en drinken in. Je weet nooit wanneer het zover is
Ik heb gisteren klossen gehaald bij de Zorgwinkel ( ze moeten er alleen nog onder... ) en heb sinds vorige week mijn vluchttas al klaar staan. Je weet inderdaad maar nooit!
HAi meiden, Ben nu ook beetje bezig met bedenken wat er in de vluchttas moet.... is er iemand die dit op een rijtje heeft? We gaan ervan uit dat ik in het ziekenhuis ga bevallen (heb geen medische indicatie, maar is eigen voorkeur), maar wat moet je dan allemaal mee? En wat trek je daar dan aan? Haha, ja sorry, ben geloof ik beetje ijdel en wil straks niet voor joker staan. Al heb ik het gevoel dat het me allemaal een stuk minder zal kunnen schelen als ik eenmaal aan het bevallen ben. Dank vast voor jullie tips!
@vlindertje> van een ander topic heb ik gevonden: Bevalshirt (Incl. Min 2 reserve) Warme sokken (voor jezelf) Schone kleren (voor jezelf) Pyama (met sluiting vooraan ivm borstvoeding) Pantoffels of badslippers Toiletspullen Badjas 2 Katoenen babymutsjes Losse broekjes met voetjes Overslaghemdjes of rompertjes Babypakje Babyjasje 2 Babysokjes Deken VoedingsBH (indien je BV geeft) Maxi-Cosi Fototoestel Lippenbalsem GSM + oplader Ziekenhuiskaart/verzekeringspasje Dextro Tractatie? Drank oid. Buisje en papieren voor bloedafname (Indien je rhesusfactor - hebt) Telefoonnummers Iets te snacken voor partner Iets te lezen voor partner Kraamverzorgingsplan?