35+ en een zwangerschapswens of zelfs zwanger???

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door JoMi, 9 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    Lieve meiden,

tja, het loopt hier niet over van de berichten, dat klopt. Ik denk ook dat het een hele enerverende en drukke/chaotische periode is voor velen hier. In ieder geval voor mij wel.

Lieve Koffie, ik ben benieuwd hoe het met je is in deze moeilijke omstandigheden. Heb elke dag wel aan je gedacht. Veel sterkte wederom.

Lies, ik vind het jammer voor je dat we zo weinig online zijn. Kan me voorstellen dat dat nu wel extra fijn zou zijn als je veel thuis bent met je ventje. Maar topic opheffen lijkt me het andere uiterste, toch?
    Ik denk ook dat het bij deze periode hoort en hoop dat het snel weer aantrekt. En vooral dat iedereen het iets rustiger krijgt en even geen ellendigheid meer!

Pink, wat fijn dat helm voor je meisje niet hoeft! En door rug heen, auuuwww, ja dat is niet fijn. Ik ken het en het kan soms weken aanhouden, waardoor je je een soort halve invalide kan voelen. Hoe gaat het nu? Ik hoop aan de beterende hand.

Arme Natas, klinkt als pure roofbouw. Naar als je alsmaar onder hoogspanning staat vanwege drukte en weinig slaap. Heb je wel een beetje een kerstvakantietje?
    Ik hoop het voor je.

Ik heb het ook zo druk en mijn leven voelt nu zo onoverzichtelijk. Ik had een flinke dip vanochtend en ook een hele zware week achter de rug, vaak koppijn, slecht geslapen etc. Verhaal beste vriend hakt er flink in moet ik zeggen en blijft een bron van onrust, Werk is eigenlijk een beetje te veel lijkt het, Ik kan het gewoon niet bijbenen in de uren die ik officieel werk, dus ga morgen ook maar even een inhaalslag maken denk ik.
    Het is zo vies donker koud en nat buiten, helpt ook niet echt ..
    Nu ongesteld (wel mooie cyclus van 28 dagen), maar dus ook pms, twijfels of wel of niet of wel of niet of wel of niet nog een poging ..
    Lief wil er voorlopig niet eens mee bezig zijn, wat ik me ook kan voorstellen. Maar ja, iedere maand is er weer 1 ..
    Doet veel pijn als ik er aan denk :(.
    Kortom, ik ben ook wel aan een paar vrije dagen toe. Kijken of dat mogelijk is, in ieder geval tussen kerst en oud en nieuw lijkt me wel fijn.

Nu maar even naar buiten, hopelijk tussen de buien door ;).

Liefs!

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Duim, misschien kun je met je lief wel een datum (of richtlijn) afspreken wanneer jullie het er weer over gaan hebben, wanneer jullie een beslissing gaan nemen? Kan me voorstellen dat dat je een beetje rust kan geven, dan weet je een beetje meer waar je aan toe bent.

Hopelijk kan je een paar dagen vrij nemen tussen de feestdagen door! Is wel nodig ook met zoveel drukte.
    Ik ben zelf anderhalve week vrij, godzijdank, van 24dec. t/m 3jan. Daarvan 3 kerstdagen te verzorgen en 4 dagen lang weekend met mijn moeder in Landal. Houden we nog 4 dagen voor ons zelf over, waarvoor ik alweer een lijstje aan het maken ben wat we moeten doen ;)
    Ik ga wel streven naar een compromis tussen dingen doen, ook altijd fijn als je dingen kan afstrepen, en lekker even luieren.

3. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Natas ik bedoelde kaartjes sturen😘.

4. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    Ja, Natas, dat lijkt me goed plan, qua termijn afspreken over overleg. En al we besluiten om het toch nog een keer te proberen, dan moet je ook maar net weer terecht kunnen in de kliniek. Ze hebben het vreselijk druk las ik al op een ander forum. Gent is zo populair geworden, met name door ZP-meisjes volgens mij ..;).

En vrije dagen lijkt me echt noodzakelijk ja. Voor je het weet is het alweer zomer. Even pas op de plaats maken en ook een beetje tijd om vrienden weer te zien en gewoon lekker rustig uit je neus te peuteren of zo :).
    En nee, niet dan de bank bekleden en gordijnen naaien en andere klussen.
    Ik ken de tweestrijd tussen klusjes die al lang liggen gedaan willen hebben en de dringende behoefte aan gewoon even niks doen en uitrusten.

Ik hoop dat het jou ook een beetje lukt om een goede balans daarin te vinden als je vrij hebt.

Nou, ik ga weer even verder met mijn boekhouding. Wat een feest ;).

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Natas, ik hoop dat je wat rust kunnen pakken...zeker nu met de aankomende feestdagen. Die zijn altijd al zo druk vind ik..

Lastig he Duim, waar doe je goed aan? Ga je door? En zo ja wanneer begin je weer? Het lijken me bijna onmogelijke keuzes! Sterkte ermee meisje!

Ik ga morgen met Eelco op werkbezoek :)
    Even een bakkie doen. Soort wenochtendje voor als ik over 3 weken weer moet werken ;)

Eelco heeft eczeem :(
    Ik had zo gehoopt dat hij mijn huid NIET zou hebben..helaas.
    Ik gebruik al geen zeep, hij gaat maar eens in de 3 dgn in bad..maar desondanks begon het met rode, ruwe plekjes in elleboogplooien en knieholtes. Nu op heel zijn lijfje rode ruwe plekken. Voeding lijkt me onwaarschijnlijk, want hij krijgt al hypoallergene voeding.
    In de elleboogplooien en knieholtes nu maar wat sudocreme en de rest insmeren met cetomacrogol+vaseline. En woensdag toch maar even naar de HA (dinsdag is praktijk gesloten).

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah, op die fiets Pink :)
    Ik heb ze donderdag geschreven, als een razende roeland. Heb wel es relaxter de kaarten geschreven maar achteraf viel het me mee hoe lang ik ermee bezig was tussen allerlei bedrijven door.

Ah gatsie Lies, wat zielig voor Eelco. Heeft hij last van jeuk?
    D. en Q. hebben geen exceem maar D. heeft als baby wel een tijd last gehad van heel droge huid (alsof er zandkorreltjes oplagen). Er werd bij het CB toen Balneum aangeraden, de olie voor in het badje. Super spul, je voelt je eigen hand al zachter worden als je aan het badderen bent. Wel duur, maar 't werkt. Ze hebben ook creme. Misschien ook wat voor exceemhuidjes?

7. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Natas is er geen manier waarop je toch een beetje je rust kan pakken? Zo houd je het niet lang vol. En een paar daagjes weg klinkt fijn maar de zorg van je moeder zal ook niet zorgen voor rust. Knuf voor jou!

Lies wat balen Eelco eczeem. Ik weet hoe vervelend het is al moet ik nu afkloppen. Wanneer moet jij weer beginnen?

Duim wat kost het een kruim hè. De trajecten maar ook tijdens de rustpauzes de keuzes die je moet maken etc. Ik weet wel dat jullie een goede relatie hebben en jullie stevig in jullie schoenen staan want mèn wat lijkt me dat traject zwaar en wat heb ik een respect voor je!

Bijna vakantie! Nog 1,5 dag werken en dan 2 weken vakantie!!! Heerlijk! Lekker van mijn dochter genieten. Hopelijk een paar dagen naar mijn ouders ( er ligt al 25 cm sneeuw) met kerst. Cadeautjes onder de boom en lekker eten.

8. Liesben

Liesben Niet meer actief

Natas, ik geloof niet dat hij last heeft van jeuk...
    En zijn huidje voelt nu ook aan alsof er zand opligt. Die balneumolie heb ik al, ik zal eens op zoek naar de creme..

Pink, ik moet vandaag over 3 weken weer beginnen...zo geen zin in. Jij lekker vakantie! 25 cm sneeuw? Waar wonen jouw ouders dan? Lekker skiën :)

Hier toch geen werkbezoek. De fysiotherapeute belde gisteren laat. Ze heeft vanmorgen een plekje, en komt dus zo langs. Totdat kindjes kruipen doen ze bezoeken thuis, wat een luxe he? Ik ben benieuwd wat ze doet of wil gaan doen!

9. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hier net de eerste fysio sessie gehad...en Eelco ligt nu knock out in zijn bedje te slapen :)
    Ze zei dat hij erg gemotiveerd was, en heel alert. Hij kan al heel goed zijn hoofdje optillen in buikligging. Wel een lichte voorkeurshouding naar links, dus daar moet ik aan werken.
    Verder tips wat betreft oppakken ( "draaiend oppakken" ) en hem leren volgen met het hoofdje (van links naar midden gaat goed, vanuit het midden naar rechts is nog moeilijk voor hem).
    Verder zag ze dat hij een "wiebeloog" had (nystagmus). alhoewel ze er wel bij zei dat zij die diagnose natuurlijk niet mag stellen. Maar je ziet indd soms zijn oogjes heel snel bewegen bij instellen. Ik zal eens navragen of dit tijdelijk kan zijn bij KA. Want loenzen / scheelzien kan/mag tot 3 maanden...Maar ik begreep dat hij sowieso een keer naar de oogarts moest..

10. Liesben

Liesben Niet meer actief

#4670 Liesben, 20 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 dec 2011
    Ik moet het hier even van me afschrijven..

Ik realiseer me steeds meer dat Eelco veel zorg nodig heeft, nu en in de toekomst. En soms...soms grijpt dat idee me naar de keel. En heb ik dus, hoe hard ik het ook ontken...schuldgevoel. Dat het mijn schuld is dat hij Down heeft. Zorg nodig heeft, en voor alle doodnormale ontwikkelingen veel harder zijn best zal moeten doen. Moeilijkheden gaat krijgen in zijn leven op medisch en sociaal gebied. Dat hij geestelijk gehandicapt zal zijn. Dat hij later ws geen vriendinnetjes zal hebben, niet zal trouwen, geen kinderen zal krijgen. Dat hij misschien wel gepest gaat worden.
    En dat allemaal omdat ik nog zo nodig kinderen wilde..
    Hij heeft daar niet om gevraagd.
    En ik vind die gedachtes zo verdrietig, dat ook nu de tranen over mijn wangen lopen. De liefde voor mijn zoon is enorm groot en overweldigend, maar oh oh wat heb ik hem aangedaan..?
    Ik weet ook dat deze gevoelens horen bij het verwerkingsproces, dat ik er "doorheen moet" , maar fijn is het niet. Ik ben dus even wat minder actief, meeschrijvend, meelevend of wat dan ook. Ik zit met mezelf in de knoop.

11. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    Ah Liesje toch, wat naar dat je zo gekweld wordt door die negatieve gedachten.
    Je verdriet dat hij het syndroom van Down heeft kan ik me heel goed voorstellen. Daar zal je ongetwijfeld van geschrokken zijn en het heeft ook tijd nodig om die wetenschap te verwerken.
    Ik kan je volgen, wat je beschrijft, maar jeetje, dat schuldgevoel verdien je niet. En Eelco ook niet. Waarschijnlijk zal hij het meeste van wat je schrijft (waar je bang voor bent) niet eens opmerken, vermoed ik.
    Wel goed dat je het hier inbrengt lieve Lies. Hopelijk kunnen we je helpen om zacht voor jezelf te blijven en je te verweren tegen je schuldgevoel.

Ik moet nu weg, maar hele dikke knuffel vast!

12. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Lieve Lies, ik ben van mening dat jij hem niets aangedaan hebt. Jij hebt hem en hij heeft jou gekozen. En samen gaan jullie het levensavontuur aan met ups en downs;). Ik denk dat hij geen betere mama had kunnen kiezen want de liefde spat van jouw berichjes af als je over hem schrijft. Knuf!

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lieve LIes, gevoelsmatig kan ik me voorstellen dat deze gedachten naar boven komen. Maar rationeel gezien heb je geen 'gelijk'. Jij hebt hem niets aangedaan. Het lot heeft het zo bepaald, elk kindje is speciaal en hij is extra speciaal.
    Tuurlijk maak je je zorgen, tuurlijk maakt het onbekende je angstig. Maar jullie komen er wel. Tegenslagen zullen er zijn, en die zullen jullie weer sterker maken.
    Hou je taai meid, lucht hier je hart als je dat wilt.

14. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    'Ik denk dat hij geen betere mama had kunnen kiezen want de liefde spat van jouw berichjes af als je over hem schrijft. Knuf!'

Amen!

jongens, wat ben ik een partij moe zeg ..
    Ik baal op het moment echt even van mijn werk. Mijn hersens maken overuren, zo voelt het. Een klein bedrijf met 1 secretaresse/officemanager/manusje van alles, pffff. Ik moet zoveel regelen en communiceren. Ik hoop echt dat het binnenkort minder gekkenhuis wordt en ik even op adem kan komen.
    (en dan heb ik nog niet eens kindjes)
    Natas, haal jij nog adem ;)

Pink, lekker twee weken vakantie, klinkt goed!

Nou, ik ga even ontzettend bankhangen en vroeg naar bed.

Liefs voor jullie allemaal.

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Jazeker, ik haal nog adem...... reutelend, dat wel, want wederom gigantisch verkouden en pijn op de borst. Maar voor de rest gaat het fantastisch, haahaha!

Wellicht doe je het al, of je vind het niks, maar ik ben van de lijstjes. Op kantoor maak ik lijstjes, een lijst (checklist) per grotere klus en een lijst met kleine dingetjes. Thuis heb ik nu bijvoorbeeld een lijst liggen met alles wat gedaan moet worden tussen afgelopen weekend en de kerst + een lijstje voor na de kerst tot aan oud&nieuw.
    Het geeft me rust in m'n hoofd. Ik kan al die rondtollende gedachtes beter loslaten. En het afstrepen als iets is gedaan is ook errug leuk.

16. XxPinkxX

XxPinkxX Fanatiek lid

15 mrt 2011
    1.643
    0
    0
    Hier ook een van de lijstjes!!! Heel fijn dat afstrepen en net zoals Natas zei dan kan ik alle taken uit mijn hoofd zetten want ze staan netjes in mijn lijstje. En sinds ik een iphone heb, heb ik ook altijd mijn lijstjes bij me, ideaal, boodschappenlijstje, agenda, nietvergetenlijstje, nogdoenlijstje, werklijstje, thuislijstje ik heb ze gelijk!;)

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Oh dat is ook een goed idee, de lijstjes in je telefoon zetten!

18. Liesben

Liesben Niet meer actief

Goedemorgen meisjes,

Allereerst bedankt voor alle lieve reacties! Inmiddels zie ik het allemaal weer wat zonniger in. Er is natuurlijk een hoop gebeurd, en ik moet "gewoon" aan de verwerking gaan beginnen en alles een plaats geven in ons leven.
    Gisteren vroeg iemand aan me..zou je hem dan in willen ruilen voor een 'gezond" kindje?
    Nee dus, Eelco is mijn kind en ik zou me geen leven zonder hem voor kunnen stellen. Neemt niet weg dat ik liever had gehad dat hij zonder Down was geboren, maar dat is nu eenmaal niet zo.
    Inmiddels hebben we de eerste fysio-sessie gehad. (de fysio komt trouwens aan huis voor hem, erg prettig!). Hij kan eigenlijk zijn hoofdje al heel goed optillen! Verder wat andere oefeningen gekregen. Hij heeft wel een lichte voorkeurshouding naar links, dus ook daar mee aan de slag.
    Gisteren ook bij de HA geweest voor het eczeem. Hij heeft nu hydrocortisoncreme voor op de ergste plekjes, en na een keer smeren zie ik al resultaat! Fijn dus.
    En nu ga ik die kleine druktemaker even vermaken, die ligt naast me op de bank heel lief naar me te lachen, nadat hij zojuist zijn luier volgegooid heeft en zijn sokken uitgetrapt :)
    Straks even de stad in, op zoek naar wat leuke kleren, en alvast wat kerstboodschappen doen. Maar eerst een menu samenstellen :)

19. Duimelot

Duimelot Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.132
    0
    36
    He, fijn Lies, je klinkt alweer een stuk vrolijker :).
    Eelco is Eelco, en dat heerlijke ventje wil je nooooiit meer kwijt natuurlijk.
    Fijn dat de eczeem minder wordt door die creme. Hopelijk groeit hij er overheen.
    Veel plezier met winkelen zo, hoop dat je lekker slaagt met leuke kleren. Zou ik nu ook wel even zin in hebben.

Hier gister echt een stressdag op mijn vrije tussendoordag. onze naaste buurvrouw van twee hoog had lekkage door de gezamenlijke daktuinen. Dus gister hebben lief en ik in het donker nog een soort regenpijpconstructie zelf aangelegd, met vloeken en zuchten, en een hele gezellige sfeer tussen ons ;).
    Ik was echt kapot 's avonds in bed.
    Nu nog werken en dan instorten met Kerst.

En Pink en Natas, ik ben ook van de lijstjes hoor. Anders zou het bedrijf (en ik) al lang ook ingestort zijn.
    En afstrepen is inderdaad het heerlijkste wat er is.
    Extra bevredigend lijkt het wel, dan als je iets doet zonder iets af te strepen.

Nou lieve meiden, ik ga weer verder. Wens jullie goede voorbereidingen en wie weet tot in het weekend weer.

nb: Hoop heel erg dat het ondertussen goed gaat met Koffie (naar omstandigheden), Bekje, Lim, Des en Sal (en Ladouce natuurlijk ook)

Waar zijn jullie ... ???

xxx

20. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Lim is hier

Heb ff teruggelezen..

Lies, nooit jezelf verwijten dat Eelco down heeft, je hebt niks gedaan he om er voor te zorgen dat hij als extra speciaal kindje geboren is.. enige wat je hebt gedaan is je zwangerschapswens vervullen.. las vandaag in de krant dat wij hier in Nederland de meeste downkindjes hebben.. 300 per jaar, zouden met die gekke gedachten van jou 300 mama's wat fout hebben gedaan.. meer nog zelfs, want 300 zijn de mama's die het kindje met down geboren laten worden.. Eelco is lief, en mooi en ja, hij zal meer zorg nodig hebben.. en geen kindjes krijgen.. maar wel heel veel liefde geven.. Wat ik wel heel goed zou regelen is de zorg voor Eelco mocht er iets met jullie gebeuren..waar gaat hij heen? wie neemt de zorg over? dat zijn dingen die je wel extra goed moet regelen..
    wat ontwikkelt hij zich goed trouwens.. hoofdje al lekker goed optillen.. nog ff... en dan heb je ook geen ballen meer in de boom omdat hij die eruit rukt.

lijstjes... ik werk met lijstjes, en een agenda... en dan nog vergeet ik de helft.. erg vervelend vind ik dat.. maar is een overblijfsel van dat auto ongeluk.. van een ijzersterk geheugen naar een zeef.

duim.. jullie ook altijd een gezellig klussfeertje als jullie samen klussen?

Hier: we wachten nog steeds op het contract.. zou deze week verstuurd worden, nu is de post natuurlijk ook niet zo snel op moment maar het zou zo fijn zijn geweest als die krabbel er onder stond voor de feestdagen..
    verder loopt mijn jongste dochter.. heel grappig.. ze loopt dus zelf nu.. maar alleen maar naar de kerstboom.. dus als ik zeg kom stappen.. dan hup, naar boom.. misschien moet ik de boom op plankjes met wieltjes zetten en dan maar overal heen rollen.
    verder gaat ze steeds meer babbelen.. ook zo leuk... zit ze op de grond.. en dan hoor je ineens.. chocochocolaaaaa... zucht.. geen mama... maar chocola... allemaal dankzij papa die haar af en toe een stukje van zijn overdadige hoeveelheid chocoletters geeft..

kerst: dat word heel rustig.. heb geen zin in kerst... dus ik hou het allemaal rustig en simpel.. pff.. kerst.. met 12 graden op de thermometer buiten.. ik wil kou en sneeuw... en geen kerst waar ik de ramen overdag gewoon open heb..

Deel Deze Pagina