Hoi dames, Even een vraagje wie er ervaring mee heeft. Had al een tijdje harde buiken en werd steeds erger. Vrijdag toch even contact gehad met de Vk omdat ik er een raar trekkend gevoel van onder bij kreeg. Bij onderzoek bleek der al 1cm ontsluiting te zijn. Dit zou volgens haar oo deze termijn niet mogen maar omdat het niet de eerste is zou het wel bij mij kunnen horen. Doorgestuurd naar het ziekenhuis en we hebben daar wel 4 uur gezeten. Half uur ctg werd verlengt omdat de hartslag van de kleine te constant was. Gelukkig was de 2de half uur goed. Urine is gecontroleerd maar was gelukkig ook goed. Daarna een echo en meting van de baarmoederhals deze was verkort en was 25mm. Ze moest het dus gaan overleggen met de gynaecoloog. Na een half uur wachten weer een echo gehad maar dan een groeiecho en nog een x een meting van de baarmoederhals. Ze zaten te twijfelen of opname nodig was maar omdat gelukkig de harde buiken waren afgenomen toch met voordeel van de twijfel naar huis maar wel met de boodschap rust te houden en zodra het weer erger werd terug te komen. Het heeft me wel een beetje onzeker gemaakt en we hopen dat onze meid nog minimaal 4 weken blijft zitten. Bij de jongste had ik met 34 en 36 weken ook veel harde buiken maar bij haar zat alles toen echt nog helemaal dicht
Hoi, Bij mij eerste zwangerschap werd ik met 20 weken opgenomen met 1 cm ontsluiting en veel harde buiken. Daarna moest ik veel rust houden dit heb ik gedaan en vanaf dat moment ging ik de ziektewet in. Bij 32 weken werd ik weer opgenomen en had 1/2 cm ontsluiting iedere dag ctg maar het was nog steeds rustig aan doen. Al met al ben ik door middel van strippen pas met 39.4 weken bevallen. Deze keer ben ik ook naar het ziekenhuis geweest en had ik ook al met 31 weken 2 cm ontsluiting en de kleine dame zit er nog steeds. Dus kan allemaal goed komen hoor! Doe vooral rustig aan! Succes
Hoi, Ik doe mee aan een onderzoek naar vroeggeboorte, waar ze bij de 20 weken echo mijn baarmoedermond hebben opgemeten. Toen had ik ongeveer 2.8/2.9 cm. Bij mij is in het amc een pessarium geplaatst, maar hoefde geen bedrust of iets. Heb ook nog nachtdiensten en gewone die sten gewerkt tot week 24 ongeveer, omdat mijn werk nogal moeilijk deed, maar uiteindelijk met 24/25 weken ben ik de ziektewet in gegaan, omdat ik van het amc geen nachtdiensten meer mocht draaien.. Te belastend.. Maar voorderest heb ik gewoon gesport en met harde buiken mn rust genomen. Deze week gaat mn pessarium eruit en ik weet niet of ze dan mijn baarmoedermond gaan opmeten..
Bedank voor jullie reacties Stelt me ingg wel weer een beetje gerust. We gaan het vooral lekker rustig aan doen en blijven duimen dat de kleine meid nog lekker blijft zitten
Hoi hoi Ik ben met mijn zoon opgenomen met 30 weken met de zelfde klachten als jij. Ik heb remmers gekregen en toen ik na 48uur naar huis mocht bleek ik vruchtwater te lekken. Had een hoge vlies scheur waardoor het druppelsgewijs eruit liep. Ik moest per ambu naar Zwolle omdat ik beneden de grens van 32 zat.. Ben in mijn eigen ziekenhuis bevallen met 33 weken van zoon 1800 gram. Bij mijn dochter is alles nagekeken wn ook elke keer de bmm opgemeten en ik kreeg progresteron spuiten dat mijn bmm rustig bleek te maken. Rustig aan doen! Als je kindje nu wordt geboren, dan heeft het hele goede kansen hoor! Die van mij is 7jaar nu en heeft erniks van overgehouden!
Hee daar. Schrikken he? Wellicht dat je van mijn verhaal weer wat moed krijgt. met 28 weken met wat rare klachten naar de verloskundige... bleek ik 1 cm ontsluiting te hebben.. Door naar het ziekenhuis en bleek mijn baarmoedermond ook nog is maar 1 cm te zijn voor de rest was het al verweekt. Paniek, met de ambu over naar een academisch ziekenhuis, weeenremmers, longrijpingsprikken, doemscenario's... Na nog 3 opnames, regelmatig terug met klachten, harde buiken etc. heb ik het met heeeel veeel rust gewoon gehaald tot morgen 37 weken B-) 33 weken is natuurlijk echt wel te vroeg, maar ALS je kindje komt is de kans dat alles helemaal goed komt, heel groot. Gelukkig is het CTG etc goed en wordt je nu vast goed in de gaten gehouden! Doe maar lekker rustig aan, verwen je zelf en bij twijfel gewoon gelijk bellen. Een ctg en even meten/voelen kan een heleboel rust geven voor jouzelf! Zet hem op, ik hoop dat je ukkie nog een paar weken binnen blijft!
Kan mij je onzekerheid goed voorstellen. Hier ook een positief verhaal voor je . Omdat ik zwanger ben van een tweeling werd mijn baarmoederhals vanaf 16 weken gemeten ( of 18 weet het niet meer zeker). Met 20 weken was hij nog maar 1,9 mm. Toen is er een pessarium geplaatst en kreeg ik bedrust. Met 23 weken was mijn baarmoederhals nog maar 0,7-0,9 mm. Doorgestuurd naar het amc voor intake etc. Daarna is er ook nog funneling geconstateerd ( dus dat het aan de binnenkant iets openstaat). Vanaf toen is er besloten om niet meer te meten omdat ik er erg onrustig van werd en het niet altijd wat hoeft te zeggen. Vanaf 26 weken weer alles gaan doen en geen bedrust meer. Morgen 32 weken zwanger van onze tweeling ! Doe al 6 weken alles weer en het gaat heel goed. Wel wat meer harde buiken maar vind het niet zorgwekkend het is en mijn eerste zwangerschap niet en het zijn er 2. Maar blijf het ook even goed heel spannend vinden wanneer ze komen en of ze blijven zitten tot week 37. Heel veel succes komende tijd ga voor je duimen dat de kleine nog lekker blijft zitten. Liefs!
Hier met 34 weken opgenomen weeën, bloedverlies en 2cm ontsluiting, ging op en af. slijmprop verloren maar madam bleef mooi zitten tot 38 weken. Doe het lekker rustig aan. Gelukkig ben je al zover dat je kindje goede kansen heeft. Het is vroeg maar niet zorgwekkend vroeg. Sterkte hopelijk blijft baby nog een aantal weekjes zitten
Dank jullie. Jullie verhalen stellen me echt weer een beetje tot rust. Morgen weer op controle bij de verloskundige en volgende week weer een groei echo. Zijn ook wel erg benieuwd wat er daar uit gaat komen. Bij de echo vrijdag liep het hoofdje net onder gemiddeld, beentjes lagen zelfs voor. Alleen het buikje liep behoorlijk achter. Nu is het wel dat mijn eerste 2 ook dysmatuur waren maar erg gezond. We doen het lekker rustig aan en elke dag is er weer 1 bij