3 weken hoeveel cc flesvoeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door rastagirl, 30 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    hoi dames

    nou de vraag zegt het al ze woog vorige week donderdag 2740 gram en is 47 cm lang hoeveel cc voeding heeft ze dan nodig ik wil nl de borst en fles combineren ik geef haar nu zo'n 60 cc maar ze komt dan alsnog om de 2 a 3 uur voor de borst

    help wie weet dit
     
  2. deb1

    deb1 Actief lid

    28 nov 2006
    256
    0
    0
    drinkt ze de 60cc helemaal op? zo ja zou ik eens 90cc proberen. kijken of ze dat ook leegdrinkt.
     
  3. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    150cc per kilo wordt er meestal geschat.

    dus 3kg is 3 maal 150cc = 450cc en dit delen door 7 voedingen is inderdaad iets meer dan 60 cc per voeding. een kindje van 3wk heeft minimaal 6 voedingen en het is normaal dat ze naar de fles weer naar 2 a 3 uur om voeding vraagt. is het heel vaak dat ze naar 2 uur komt dan zou ik ook is 90 proberen.

    volgens het boekje van de cb drinkt een kindje met een gewicht tussen de 3000 en 4200gr 6x80-110ml.

    alicia is nu 6 wk en drinkt nog steeds om de 2/3 uur en krijgt dus 7 voedingen op een dag want die van 12 uur snachts slaat ze vaak over, heeft ze echt heel snel honger geef ik er nog wel is 40 cc water maar dit heb ik nu pas 3 x hoeven doen
     
  4. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    bedankt voor de antwoorden meiden ik ga eens 90 cc proberen dan en kijken hoe het gaat
     
  5. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Als je kv met bv gaat combineren loopt je bv wel terug.
     
  6. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Om de 2 a 3 uur komen voor de borst hoort op deze leeftijd. Normaal hebben babies op deze leeftijd 10-12 voedingen.
    Als je graag borst en fles wilt combineren, dan kun je beter even wachten tot je borstvoeding zich gestabiliseerd heeft, dat is meestal als je kindje 4 weken is. Maar om de 2 a 3 uur komen voor een voeding is volkomen normaal, dus daar moet je niet aan proberen te sleutelen.
     
  7. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ja dat geloof ik graag maar ze krijgt maar 2 flesvoedingen op een dag en de rest gewoon de borst en ik merk dat ze na de fles veel tevredener is en met de borst is ze vaak zoekende naar meer ik geef haar nu ook alle twee de borsten gaf eerst maar een om leeg te drinken. me borsten spuiten alle kanten uit dus ik denk dat mijn voeding wel afdoende zou moeten zijn maar ik blijf twijfelen omdat je gewoon niet voldoende zicht erop hebt.
     
  8. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    dat zoeken is heel normaal, dat betekent vaak dat ze nog gewoon mamahonger heeft na het drinken.
    Als je melk zo spuit en ze lijkt als ze vol is toch ontevreden, maak haar dan even los als je melk toeschiet en vang die melk even op. Als je melk weer druppelt, dan leg je weer aan. Ze krijgt dan meer vette melk, die meer verzadigt. Je kunt na 2 borsten ook weer rustig aan de eerste borst aanleggen als ze daar om vraagt. Dat heet 'wisselvoeden'.
    2 flessen kunstvoeding op deze leeftijd vind ik best wel veel hoor! Maak de flessen vooral niet te vol, 60cc moet echt genoeg zijn. Leg haar na die 60cc liever even aan om haar zuigbehoefte te vervullen.
     

Deel Deze Pagina