We zijn al een tijdje op zoek naar ene 2e autotje. We denken aan lease of een tweedehands kopen. Nu gaat een tante van mij waarschijnlijk haar auto verkopen en mogelijk kunnen wij die voor een leuke prijs overnemen. Het is een 3 deurs twingo, klein bakkie dus. Mij lijkt het niet zo'n probleem eigenlijk, ik zal er eigenlijk vooral vaak alleen in rijden, de kinderen hoeven er alleen in van huis naar school en andersom. Max 1km denk ik. We hebben nog een ford focus station, voor grote afstanden zou ik die dus gebruiken. Ik denk ook dat de kindjes nu wel groot genoeg zijn om zelf te klimmen, moet alleen de jongste nog vastmaken. Eentje voorin in de autostoel. Denk ik nu te optimistisch of is het echt niet zo'n ramp, een 3 deurs? Mijn ouders zien alweer allerlei beren op de weg.
nou ik zal je zeggen, in mijn 3 deurs ford ka gaat het 100 keer makkelijker dan in mans 5 deurs station ford focus. Ik snap dus niet dat mensen dat makkelijk vinden met een 5 deurs, ik krijg het niet voor elkaar. Bij mijn 3 deurs gaat de stoel nl naar voren, zodat je (gebukt) achter de voorstoel kunt staan en recht voor het autostoeltje staat. Bij een 5 deurs is die ruimte er niet en moet je om een hoekje hangen. Geef mij maar een 3 deurs.
Ik vind een 3deurs niet ideaal, maar ach, zo'n gedoetje is het nu toch ook weer niet? Een beetje handigheid heb je zo gekregen toch?
Dat klinkt goed tuc! Ja, ik zie zelf het probleem ook niet zo. Met een groep 0 stoel lijkt het mij wat onhandig, maar nu ze wat ouder zijn? Hoe denk je qua veiligheid? Je kunt dan niet de achterdeur openen in geval van een ongeluk oid (rijd sowieso niet langs het water met 3 kinderen alleen in de auto).
Ja, het gaat bovendien ook alleen maar om 2 a 3 keer in de week en vaak ook alleen maar in de middag.
Het zou gewoon heel erg schelen. Onderhoud is bekend, staat nog geen 10000km op de teller. Je weet waar ie vandaan komt, vind ik gewoon een fijn idee ook, want wij hebben vaak pech met auto's.
Hier een drie deurs en de oudste is 3,5 en het gaat echt prima. Je staat er recht voor dus best fijn met het erin zetten en vastmaken.
Ik vind het zelf niets, maar dat komt vooral omdat ik het irritant vind om me met mijn lengte tussen een voorstoel en de achterbank in te wurmen bij het vastmaken van gordels. Nu hoeft dat nog maar bij 1 kind, maar ik vermijd het liever bij mijn moeder d'r autootje (nieuwer model Clio). Ook zitten ze altijd met hun voeten tegen de stoel omdat ze hun benen slecht kwijt kunnen. Maar als je alleen bent met 3 kinderen van deze leeftijd dan is het vast allemaal wel te overzien. Zeker omdat je weet van wie de auto komt, hij voor een leuke prijs over te nemen is en voor af en toe gebruik is: doen!
nee maar ik ruk net zo snel mijn eigen stoel naar voren. En wat ik al zei, ik kan er in mijn 3 deurs koekblikkie veel beter bij dan in de 5 deurs, dus qua veiligheid is dat een stuk beter.
Hier ook 2 auto's een 3 deurs en een 5 deurs. Het maakt mij echt niet uit waarin ik de Kids vervoer, gaat beide prima.
Wil niet veel zeggen, maar er gebeuren ook veel ongelukken waarbij je stoel NIET meer naar voren wil....en dan? Of dat je zelf zo gewond bent dat je "niet meer zo snel je eigen stoel naar voren rukt"!. Dan moeten je kids achterin dus wachten totdat de hulpverleners bij ze kunnen komen! Ik ben ook toe aan een nieuwe auto, maar mooi wel dat het een 5-deurs wordt. Meer deuren is simpelweg meer toegangswegen om in je auto te komen en dus wel veiliger in mijn ogen. Aan de andere kant: met 3 deuren kunnen je kids achterin niet pogen om de achterdeuren open te doen onder het rijden. Dus dat is dan wel weer veiliger.
Ik heb altijd een driedeurs gehad, dus ook met baby en heb dit nooit als probleem ervaren. Ik rij overal heen, met de grote kinderwagen, boodschappen en alles...
vond het altijd maar een gehannes... hadden vroeger thuis ook een 3 deurs... nee dan liever mijn caddy met schuifdeuren. ideaal
Mijn moeder heeft een 3deurs en met een baby wat inhandig maar nu met de leefdtijd van me zoontje heel goed te doen, de andere kindereb kunnen het zelf wel neem ik aan en de jongste is dan snel erin gezet hoor. Voor 2de auto zou ik zeggen doen! Zeker als het een bekende is je weet wat je krijgt en staat weinig km op. Ik had me keuze al snel gemaakt. Liever even beetje ingewikkeld voor waarscheinlijk bij jou 1a2 jaar en dan is het ook weer over
Met hele kleine kinderen wel onhandig, maar als ze al wat groter zijn en je de normale gordels alleen vast hoeft te maken, zie ik het probleem niet zo. Helemaal niet voor twee keer per week!
Ik zou niet voor een 3-deurs gaan. Ik wil dat, mocht er iets gebeuren, de kinderen zelf de deur open kunnen maken.