2e hands vouwwagen kopen - waar op letten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 10 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi meiden,

ik lees nogal eens vragen over tips van auto's... Nu wat anders: Een vouwwagen. Kamperen is goed bevallen dit jaar. Maar we missen gewoon bergruimte ;) . Ook kan ik niet slapen op een luchtbedje, en alleen op een veldbedje is ook zo ongezellig. Dus: Een vouwwagen.

ik zie op marktplaats héél veel aanbod, maar ook uit diverse jaren.
    Bij een auto kijk ik in principe niet naar auto's ouder dan een jaar of 10 en ik let op het aantal km.

Maar wat zijn dus belangrijke dingen waar je op let bij een vouwwagen ? (behalve roest)

alvast bedankt :) !

- oh en voor wie een vouwwagen heeft, hoeveel betalen jullie voor de stalling?

2. Gazy

Gazy Niet meer actief

ik lees even mee.. lastig he!
    en over slapen op een luchtbed, ons lukt(e) het ook niet (Meer)
    maar als je een selfinflated matje erop ligt, ligt het fantastisch!

3. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Wat zijn je eisen.
    Wat is het budget wat je wilt uitgeven.
    Wil je met kuipzeil .
    Hoe groot is je leef ruimte ect.
    As je gaat kijken, let op het doek van de tent. Deze altijd bekijken.
    Welke merk wil je ect.

4. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Roest op de stangen en gebogen en gebroken stangen. Is het doek heel en de ritsen. Hoe is de staat van de wagen zelf en de onderkant+ banden. zijn de bevestigings dingen voor de haringen nog heel en zit er schimmel in het doek. zijn de binnen/slaap tentjes er nog bij. Draaien de voetjes.goed en makkelijk uit. Hoe is de bermkeuken?

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

6. knap

knap Niet meer actief

Wij hadden vroeger een vouwwagen.( mijn ouders dan).

Grondzeil heeft dacht ik met een droge vloer te maken. Dat de duip dicht is en er geen water in kan komen.

Kijk of hij soepel open gaat dat hij water dicht is. Dat er geen gaten in het doek zitten schimmel banden goed zijn trekhaak. Verlichting
    Dat de binnen boel ook droog is en geen schimmel heeft dat hij bij de vorige eigenaren droog is in gepakt niet ( nat) Dat hij heeft kunnen luchten anders kan je een muffe lucht ruiken.
    Kijk of er op de bak een vast bed zit van die kussens en dat er een cabine is voor de kinderen.
    Keuken in orden is.

Kijk een roest plekje kan een schimmelplekje kan ook maar het moet echt wel redelijk zijn de staat van een vouwwagen.

Vond het ondingen.!

Zou als ik zo iets zou willen gelijk gaan voor een caravan met tent. Heb je in elk geval een zekerheid dat er ergens een droog plekje is en die ook droog blijft binnen in de caravan.

7. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Ik denk dat ze bedoelde met kuipzeil of het grondzeil vast zit aan de zijkanten...n soort kuipje.
    bij n tent is dit heeel praktisch. Zeker als je met regen te maken hebt.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oja, dat hebben we nu bij de tent ook die we hebben... Dat is inderdaad handig, dan kan het water nooit inlopen ;)

9. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Opzetgemak! Hoe snel staat de basis en hoe lang doe je over de voortent.
    Er zijn vouwwagens die in een keer met voortent en al staan. Hoeveel slaapplaatsen zijn er. Hoeveel bagage ruimte. Zitten er extra's bij, zoals een zonneluifel, bagagedrager, fietsenrek, etc. En vooral, zijn alle ritsen goed, en ziet het doek er goed uit. Dus geen weervlekken e.d.

Een vouwwagen gaat 25-30 jaar mee.

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi hoi, je meot goed kijken wat je wilt. In principe heb je bv 4 -6 -8 persoons vouwwagens. Je hebt ze met vast deksel of met een zeil over de wagen. Een vast deksel kan handig zijn bij bv buiten stallen, dan kan er geen vocht bij. Kijk ook naar de keuken, zit dier er aan vast of kan hij los in de tent staan. Zijn de ondertenten aanwezig ja/nee. Ik vind een ondertent erg handig ivm bv voorraadnvliegen/ondiervrij wegzetten. Kunnene er evt fieysdragers op ja/ nee.

Wij hebbeb nu al enkele jaren een roadmaster family s uit begin 2000 ergens. Prima wagen die nauwelijks geleden heeft. Alsmje een tent goed onderhoudt kan hij echt jaren mee. Over t algemeen worden vouwwagens 3-6 weken per jaar maar gebruikt.
    Toen wij nog stalling betaalden betaalden wij 250-300 euro meen ik. Momenteel staat hij bij ons achter in de garage en dus kostenloos.

Ik zou in elk geval gaan voor een vouwwagen met een los aanritsbare voortent omdat je dan ook alleen de wagenbak kunt aten staan voor bv 1 nacht.

Prachtige Jamet Arizona, bj 2003, met luifel, disselbak, enz - Vouwwagens - Marktplaats.nl
    Dit bv lijkt mij ook een hele mooie en erg compleet!

Vouwwagens hebben overigens niet heel vaak een kuipzuil maar daar zijn oplossingen voor. Bv zeilmomhoog leggen met van die gekleurde slamgen die je ook wel in zwembaden ziet of een speciaal zeil met luchtranden.

Wij hebben in elk geval al jaren plezier van onze roadmaster

Roadmaster Family S vouwwagen - Vouwwagens - Marktplaats.nl
    Dit is een soortgelijke als onze vouwwagen en ook erg compleet! Mooinding!

O ja oudere vouwwagens hebben nog wel eens echt kleinere wielen, dat rijdt niet altijd prettig en als je ver weg gaat kunnen de banden dan warm lopen. De nieuwere hebben dit meestal niet meer en hebbeb gewoon 15 inch wielen of zo!

Succes met zoeken!

11. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Mijn buren hebben nog een vouwwagen te koop staan. Mocht je interesse hebben, dan PB me maar, dan stuur ik hun link.

12. levy

levy Lid

29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Opzet gemak, doek goed na kijken. Kijk als het bij het huis is, na het huis..... is het huis 'verwaarloosd' dan is de kans groot dat ze ook niet zo netjes zijn met de vouwwagen.
    Let op de banden, zitten et van die hele smalle op, heb je sneller kans op een klapband onderweg als je te hard gaat...

Wij hebben vorig jaar een Jamet louisianna gekocht uit het jaar 2000 voor 800. Super mooi ding, ziet er echt top uit lekker groot, hier zullen wij nog veel jaar plezier van hebben.

Wij betalen 130 euro per jaar voor de stalling.
    Ohja een luifel eraam is ook lekker!
    Succes

Deel Deze Pagina